י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'יש עתיד' תשלם קנס של 40,000 ש"ח על פגיעה בניצולי השואה

בעקבות תלונות של ניצולי שואה ובני משפחותיהם על התנהלות צינית של מפלגת "יש עתיד" בתקופת הבחירות, הודיע היום משרד המשפטים לראשי המפלגה כי במעשיהם הפרו את החוק והוטלו עליהם קנסות בסף כולל של 40 אלף ש"ח

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



משרד המשפטים הודיע היום למפלגת "יש עתיד", לעמותת "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל" וליו"ר העמותה, הגב' קולט אביטל, שנמצא כי ביצעו הפרות לפי חוק הגנת הפרטיות, וכי הוטלו עליהם קנסות בסף כולל של 55 אלף ₪.

בעקבות תלונות שהתקבלו במשרדי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, הרשות ביצעה הליך פיקוח מקיף, הכולל עריכת חיפושים וחקירות מחשב במשרדי המפלגה והעמותה. על פי ממצאי ההליך, הגב' קולט אביטל, יו"ר עמותת "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל", העבירה ליו"ר מטה מפלגת יש עתיד לבקשתו, קבצים הכוללים רשומות שמכילות מידע אישי רגיש ומזוהה על ניצולי שואה. זאת, ללא הסכמה מפורשת של הניצולים, תוך פגיעה בפרטיותם ובניגוד לחוק הגנת הפרטיות.

בהמשך, המפלגה השתמשה במידע לצורכי תעמולה ולשם פניות בדיוור ישיר לניצולי שואה לקראת הבחירות לכנסת ה-20.

לנציגי המפלגה והעמותה נערך שימוע במסגרתו הוזמנו להגיב לטענות נגדם. לאחר תום הליך זה, הוחלט כי כלל הגורמים פעלו בניגוד להוראות החוק, ועל כן הוטלו עליהם קנסות מנהליים.

על מפלגת 'יש עתיד' הוטלו שני קנסות מנהליים: קנס בסך 25,000 ₪ על כך שהיא פגעה בפרטיותם של הניצולים בדרך של שימוש בפרטיהם לשם ביצוע דיוור ישיר של מכתב התעמולה ושל שיחות התעמולה ללא הסכמת הנמענים, וקנס בסך 15,000 ₪ על כך שהיא ביצעה דיוור ישיר לניצולים מבלי שפירטה את הפרטים שהחוק מחייב לפרט בעת פנייה בדיוור ישיר.

על העמותה הוטל קנס בסך 10,000 ₪ על כך שניהלה והחזיקה מאגר מידע החייב ברישום בפנקס מאגרי מידע, מבלי לרושמו.

על הגב' אביטל הוטל קנס מנהלי אישי בסך 5,000 ₪ על כך שהיא העבירה למפלגה קבצים הכוללים רשומות שמכילות מידע אישי רגיש של ניצולי שואה הנשמרים במערכת הממוחשבת של העמותה.

ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, עו"ד אלון בכר: "רמו"ט תמשיך ותאכוף את חוק הגנת הפרטיות בכל ארגון במשק הישראלי, ובמיוחד כאשר מדובר בהגנה על מידע אישי וזכויות של אוכלוסיות חלשות כגון קטינים וקשישים, או במקרה זה של ניצולי שואה".

מפלגת 'יש עתיד' מסרה בתגובה: "יש עתיד חרטה על דגלה את השמירה על הוראות החוק ועמידה בכל כללי מנהל תקין. מדובר בתקלה חד פעמית שנעשתה בזמן מערכת בחירות, בתום לב וללא ידיעה שהעניין אינו תקין".

"מדובר בפעם ראשונה שהמפלגה חורגת מהוראות החוק ואנחנו לוקחים על עצמנו אחריות מלאה על התקלה ופועלים כדי שהדבר לא יקרה שוב".
יש עתיד ניצולי שואה קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד