כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"מתחם אייכלר": השטח החדש שהכשירו המארגנים להדלקות האדמו"רים

במתחם הציון במירון נשלמות ההכנות להילולת הרשב"י בל"ג בעומר בעוד שבוע וחצי • במסגרת ההכנות, הוכשר מתחם חדש להדלקות האדמו"רים, וכן נסללה דרך שתוביל היישר מהחניון אל מתחם באיאן • כל החידושים לקראת ההילולא הגדולה

ידליק במתחם החדש, הרבי מרחמסטריווקא בהדלקה. צילום: שוקי לרר
ידליק במתחם החדש, הרבי מרחמסטריווקא בהדלקה. צילום: שוקי לרר



במתחם ציון הרשב"י במירון נשלמות ההכנות להילולת הרשב"י בל"ג בעומר, שתחול ביום ראשון בעוד שבוע וחצי בלבד.

במסגרת ההכנות וההיערכות הכוללת מתוכננים המארגנים לקליטת כחצי מיליון בני אדם ויותר, במהלך פחות מ-24 שעות, זאת למרות שמלבד המאסה העיקרית של העולים לציון ביום ההילולא עצמו, העלייה תחל כבר ביום חמישי אחר הצהריים, ותימשך עד השעות המאוחרות של בוקר יום שני בשבוע שלאחר מכן.

השנה כחלק מפיזור ההמונים על פני המתחם, הוקצו כעשרה דונמים בתחומי היישוב מירון שהוכשרו על ידי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ובפיקוחו של מנהל האתר ישראל דרעי, שהפרנצ'עס (טריבונות) הענקיות שהוצבו בהן ישמשו להדלקה על ידי מספר חצרות וקהילות.

כך למשל, ההדלקה של הרבי מרחמסטריווקא, שמושכת אליה אלפים מידי שנה תתקיים לראשונה במקום, ההדלקה של האדמו"ר מאלכסנדר והמונים שיבואו לחזות בהדלקתו של המשפיע החסידי רבי מיילך בידרמן שידליק לראשונה במירון ולא בצפת – ינותבו אל המתחם החדש.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כאות הוקרה לפעילותו רבת השנים של איש מירון המיתולוגי הרב מנשה אייכלר ז"ל, שניהל את אתרא קדישא מירון, ייקרא המתחם החדש על שמו.

הקלה נוספת נרשמת לבאים אל המתחם, שיוכלו השנה לראשונה לעשות את דרכם ישירות אל מוקד ההדלקה מ'החניון הירוק' (חניון באיאן) מה שיווסת את קהל החוגגים, הישר אל מתחם ההדלקה וירווח מעט את הצפיפות כדרישת גורמי האבטחה והשיטור.

רבי מיילך בידרמן בהדלקה. צילום: שוקי לררצילום: רבי מיילך בידרמן בהדלקה. צילום: שוקי לרר
רבי מיילך בידרמן בהדלקה. צילום: שוקי לרר




בתוך כך, מבקשים במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים להדגיש, כי אם לא ייווצר שינוי תחבורתי, וכחמש מאות אוטובוסים שהיו אמורים להיות מיועדים לשינוע ההמונים למירון ביום ראשון לפני הצהריים לא יועמדו לשימוש העולים למירון וישמשו תלמידים הנוסעים לבתי הספר, יגרמו שיבושים חמורים בהגעה למירון.

כזכור דחיית החופשה הרשמית של יום ל"ג בעומר מיום א' ליום שני בשבוע, יצרה מחויבות מצד מפעילים תחבורתיים העומדים בקשרים חוזיים עם משרד החינוך והרשויות המקומיות, ומאלצת אותם לבצע נסיעות תלמידים, תחת התכנית המקורית שייעדה את האוטובוסים המתפנים ביום החופשי מלימודים, לשינוע ההמונים למירון.

עתה, אומרים במרכז הארצי, יחסרו כחמש מאות אוטובוסים מהמערך הכולל, ומזכירים את המלצתו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שהציע, כדי למנוע חילולי שבת, להקדים את היום החופשי מלימודים, ליום חמישי שלפני ל"ג בעומר.

בסמוך לקבר הרשב"י הוקמו ע"י מוסדות אור הרשב"י אוהלים ל'הכנסת אורחים' עם כ-1700 מקומות ישיבה ועקב כך שהשנה ל"ג בעומר חל בצאת השבת הוקמו גם אוהלי 'שטיבלא'ך' ולימוד ממוזגים שיתנו מענה רוחני עם תפילות סביב השעון בשבת בסמוך לל"ג בעומר, ושיעורי תורה במהלך ל"ג בעומר ע"י משפיעים ורבנים.

עקב צפי למזג אוויר חם התקנו מזגני ענק באוהלי הכנסת האורחים ואוהלי התפילה של מוסדות 'אור הרשב"י' בכדי להנעים את השהות של הרבבות באוהלים.
לג בעומר מתחם הדלקות מנשה אייכלר רחמסטריווקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד