כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בישיבת הממשלה: ליצמן הצביע נגד כחלון

שר הבריאות ליצמן הצביע היום בישיבת הממשלה נגד תכניתו של שר האוצר משה כחלון 'נטו משפחה', וזאת כמחאה על העדר התקדמות ברפומת הביטוח הסיעודי • מקורבי ליצמן ל'בחדרי': "הסיעוד לא פחות חשוב מהתוכנית של כחלון"

ליצמן וכחלון. צילום: פלאש 90
ליצמן וכחלון. צילום: פלאש 90



שר הבריאות יעקב ליצמן הצביע היום בישיבת הממשלה נגד תכניתו של שר האוצר משה כחלון 'נטו משפחה', וזאת כמחאה על העדר התקדמות ברפומת הביטוח הסיעודי המעוגנת בהסכם הקואליציוני עם 'יהדות התורה'.

מקורביו של השר ליצמן מסרו ל"בחדרי חרדים" כי "הצבעתו נגד של שר הבריאות היא מכיוון שהוא סבור שהסיעוד לא פחות חשוב מהתוכנית של כחלון. אי אישור הרפורמה - הפרה של ההסכם הקואלציוני".

כזכור, ליצמן הבטיח לפני חג הפסח כי חאיר החג הוא יחולל משבר סביב הביטוח הסיעודי, לדבריו, "צריך להוציא את הרפורמה לפועל, היא כלולה בהסכם הקואליציוני".

כאמור, למרות התנגדותו של השר ליצמן - הממשלה אישרה היום את תכנית משרד האוצר להגדלת נקודות הזיכוי הניתנות להורים לילדים צעירים, זאת כחלק מתכנית 'נטו משפחה' שאחת ממטרותיה העיקריות היא להביא להטבות במיסוי למשפחות עובדות.

כחלק מתוכנית 'נטו משפחה' ביקש שר האוצר להגדיל ולהשוות נקודות זיכוי להורים עובדים בגין ילדים. לצד הקצבאות האוניברסליות מעניקה התוכנית תוספת משמעותית לנקודות הזיכוי הניתנות לבני זוג עובדים, הורים לילדים קטנים עד גיל 5. זאת באמצעות הגדלת נקודות הזיכוי הניתנות כיום והשוואתן בין גברים לנשים. הגידול בהכנסה הפנויה של בני זוג עם ילדים, צפוי להסתכם בעקבות המהלך באלפי שקלים בשנה. שווי נקודת הזיכוי הוא 215 ש"ח בחודש.
יעקב ליצמן משה כחלון נטו משפחה הרפורמה הסיעודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד