י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המשגיחים נגד הרב לאו: 'תקע לנו סכין בגב'

ועד משגיחי הכשרות מגיב בחריפות לאישור מהפכת הכשרות על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל: "מדובר בתקיעת סכין בגבם של 5,000 משגיחי כשרות מסורים העושים את מלאכתם נאמנה מצד הגוף שהיה אמור לדאוג לרווחתם ולמעמדם אך במקום זאת דאג להפנות להם עורף"

הרב לאו. מתקפה מצד משגיחי הכשרות (יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב לאו. מתקפה מצד משגיחי הכשרות (יונתן זינדל, פלאש 90) צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר אישור מהפכת הכשרות של הרב לאו על ידי מועצת הרבנות הראשית, משגיחי הכשרות, שכבר הודיעו כי לא יעברו על כך בשתיקה, תוקפים בחריפות את הרפורמה שצפויה לגרום לפיטורים המוניים בתחום.

בהודעה שפרסם יניב שפירא, יו"ר ועד משגיחי הכשרות, נכתב כי מדובר במחטף שבוצע במועצת הרבנות הראשית והעברת הרפורמה החד צדדית על ידי הרב הראשי. "הפורום מודיע כי מדובר בתקיעת סכין בגבם של 5,000 משגיחי כשרות מסורים העושים את מלאכתם נאמנה מצד הגוף שהיה אמור לדאוג לרווחתם ולמעמדם אך במקום זאת דאג להפנות להם עורף".

עוד נכתב כי "יש לציין כי לפני 40 שנה כל משגיחי הכשרות בארץ היו שכירי הרבנות והמועצות הדתיות, אך עם הגידול במספר העסקים המושגחים בחרה הרבנות במשך שנים להשליך את משגיחי הכשרות לחסדיהם של בעלי העסק עקב הסתכלות לקוייה על המשגיחים כבנים חורגים ולא כחלק הארי של מערכת הרה"ר.

"ציבור משגיחי הכשרות בארץ המאוגד כיום בהסתדרות דוחה את הרפורמה החד צדדית בכל תוקף ויעמוד כחומה בצורה כנגד כל נסיון להרע את תנאי העסקתם או לגרום לביטול משרתם ועבודתם של משגיחי הכשרות שעל פי הניסיון היא הערובה היחידה להבטחת הכשרות בבתי העסק".

לדברי אנשי הפורום, "ניתוק בין המשגיח לבין בעל העסק הוא טוב אך מימושו הוא רק בקליטת כל משגיחי הכשרות ללא יוצא מן הכלל כשכירי הרבנויות המקומיות ששולחות אותם אך בוחרות היום משום מה להפנות להם גב. איומי השביתה שימומשו במסגרת ההסתדרות עומדים בעינם, ומוטב לגורמים הממונים להתעשת בטרם נקיטת צעדים קיצוניים וחס צדדיים. ויפה שעה אחת קודם, לפני שיביאו במו ידיהם לשביתה כללית ולקריסה מלאה של מערכת הכשרות כולה".

לסיום נמסר כי "משגיחי הכשרות רואים בצעדים האחרונים שננקטו - הכרזת מלחמה של ממש כנגד כל משגיח ומשגיח כשרות באופן אישי ויגיבו כפי שמגיבים במצב מלחמה".

כאמור, קצפם של המשגיחים יצא לאחר ההכרזה על הרפורמה במערך הכשרות, לפיה יוכלו עסקים קטנים להתקין מצלמות בבתי העסק ובכך יוכלו לחסוך בעלות המשגיחים. בנוסף, בעלי העסקים יוכלו למנות נאמן שיבצע את עבודת המשגיח במקום.
מהפכת הכשרות הרבנות הראשית השגחה אלקטרונית ועד משגיחי הכשרות הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד