כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מול המצלמות: רבני הפלג הירושלמי חיזקו את עורך הפלס נתי גרוסמן

לאחר ששוחרר למעצר בית, שיסתיים היום, רבני הפלג הירושלמי הגיעו ביממה האחרונה לביתו של עורך עיתון 'הפלס', נתי גרוסמן, החשוד בסחיטה באיומים • צפו בתיעוד

מול המצלמות: רבני הפלג הירושלמי חיזקו את עורך הפלס נתי גרוסמן



לאחר ששוחרר למעצר בית, שיסתיים היום (חמישי), רבני הפלג הירושלמי הגיעו ביממה האחרונה לביתו של עורך עיתון 'הפלס', נתי גרוסמן, החשוד בסחיטה באיומים.

אל ביתו של גרוסמן בשכונת בית וגן בירושלים עלו שורה של רבנים וראשי ישיבות מ'הפלג הירושלמי', כדי לחזק את ידיו, במה שלדבריהם נקרא 'רדיפת השלטונות'. בשעה האחרונה אף הגיע לביתו של גרוסמן מנהיג הפלג הירושלמי, הגאון רבי שמואל אויערבך, שהגיע אף הוא לחזקו ולעודדו.

בין המבקרים בביתו נראו הגר"ע אויערבך רבה של בית וגן, הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז', הגר"צ פרידמן רב אור החיים וגאב"ד מסורת, הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת 'קול תורה' והגרב"צ בורדיאנסקי.

העלייה לרגל לביתו של גרוסמן תועדה באמצעות מספר מצלמות ונועדו לשדר מסר לאנשים כי רבני הפלג עומדים בחזית אחידה ותומכים בגרוסמן. ל"בחדרי חרדים" נודע כי אנשי ביתו של גרוסמן דאגו שהמצלמות יהיו דיגיטליות בלבד, זאת על רקע הוראת בית המשפט שאסר להכניס לבית כל מכשיר שניתן לתקשר באמצעותו.

הגאון רבי אשר דויטש ביקר אמש את גרוסמן ואמר לו כי מעצרו "גרר התעוררות נרחבת בקהלים רחבים גם אצל כאלו שאינם נמנים על שורות 'הפלג הירושלמי', שם מבינים גם כן שמדינת ישראל משקיעה את כל מאמציה על מנת להשתיק בכל דרך את המחאה נגד גזירת הגיוס, וזו הסיבה לרדיפת עיתון הפלס ועורכו".



הגאון רבי צבי פרידמן, מי שמשמש כגאב"ד מסורת, הגיע הערב לביתו של גרוסמן כדי לעודדו ולחזקו. בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה הרב פרידמן אומר כי המציאות דומה ונגזרת מברכות השחר - לאחר ברכת 'מתיר אסורים' מגיעה ברכת 'אוזר ישראל בגבורה' ו'עוטר ישראל בתפארה'.

עוד אמר הרב פרידמן כי נתי גרוסמן אינו זקוק לחיזוק, "הוא המקור שמחזק אותנו בעיתון". הרב פרידמן ציין עוד כי כל גדולי ישראל היו קוראים את טוריו בעיתון עוד בתקופת היותו עורך ביתד נאמן, מרן הרב שך והרב אלישיב זצ"ל, שתמיד סמכו עליו.









































נתי גרוסמן פרשת ההטרדות עיתון הפלס הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד