י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסטארט-אפ מיוקנעם ששולט במחירי החופשה שלכם: פורנובה גייסה 17 מיליון דולר

מנכ"ל פורנובה: "למלונאים רבים עדיין אין את הכלים להתמודד עם כמויות המידע האדירות באון ליין וכתוצאה מכך הם מחמיצים תובנות קריטיות"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



כולנו מכירים את תהליך חיפוש החדר המשתלם ביותר לחופשה שמתקרבת. זה מתחיל בגוגל, עובר לאחד מסוכני הנסיעות הדיגיטליים כמו בוקינג.קום, לעיתים כולל בדיקה באתר המלון או אצל סוכן נסיעות - ולבסוף ביצוע ההזמנה במקום המשתלם ביותר. אולם מה שלנו כצרכנים נראה די פשוט, גורר מלחמת תמחור חריפות בין חברות המלונות לסוכנים השונים.

מי שמנסה לעשות סדר במערבולת המרדף אחד המחיר הטוב ביותר היא חברת פורנובה (Fornova) מיוקנעם, שפיתחה מערכת המאפשרת למלונות מצד אחד, ולסוכנים הדיגיטליים מצד שני, לראות את רמת התמחור הנוכחית של מוצרים שונים, המבוססת על נתוני כלל השחקנים בשוק ומתפרסמת באתר בכל רגע נתון. היום מודיעה החברה כי השלימה גיוס של 17 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות של חברת דויטשה טלקום ובהשתתפות הקרנות Waypoint capital והמשקיעה הקודמת של החברה, JAL Ventures.

כאמור, כיום פועלת פורנובה בתחום המכונה Travel Tech אולם לא זהאינו התחום בו התמחתה כשנוסדה. את החברה הקימו ב-2008 מיכאל רובנוביץ' ודימה בביצקי, וב-2015 הצטרף אליהם דורי שטיין שמונה לתפקיד המנכ”ל. כוונת החברה היתה לייצר כלי מידע וניתוח תחרותי לתחום המסחר המקוון. אלא שב-2015 זיהו בפורנובה את הצורך במודיעין עסקי ובהשוואת מחירים בתחום התיירות - והוחלט להתמקד בשוק זה בלבד. כיום מעסיקה החברה כ-115 עובדים, המועסקים במרכז הפיתוח ביקנעם ובמשרדי החברה בניו יורק, לונדון, אמסטרדם ואוקראינה.

החברה מאפשרת למלונות, אתרי השוואת מחירים ואתרי הזמנות אונליין, לקבל תמונה מלאה על המוצרים שהם מציעים ועל רמת התמחור שלהם בשוק בזמן אמת. החברה פיתחה טכנולוגיות המאפשרות לבצע סריקה, איסוף וניתוח של מיליארדי רשומות מאתרים בתחום ה-Online Travel, ובהם Trivago, TripAdvisor, Expedia ועוד. בעזרת התוכנה של פורנובה, יכול מנהל ברשת הילטון לדעת בכמה מציעה סוכנות אינטרנטית כלשהי חדר מסויים במלון שלו, ובהתאם להציע ללקוחות מחיר אטרקטיבי יותר. אלא שהחברה מחמשת במידע עדכני גם את אתרי ההשוואות - ובכך היא מייצרת קרב מושכל על המחיר הטוב ביותר של כל מוצר בכל רגע, ובסופות של דבר מקדמת הוזלה של המוצרים לצרכן. "התוצאה היא אף פעם לא העלאת מחירים״, אומר רובונוביץ׳.

הניתוח, מסביר שטיין, מתבצע בשני שלבים: הראשון - ניתוח ויזואלי של האתר הנסרק, כך שהמערכת מבינה איפה יש טבלה, איפה יש רשימה, והיכן מרכיב התשלום. "לא מדובר בניתוח הקוד, אלא ממש במה שמוצג באתר", מציין שטיין. "בשלב השני אנחנו יודעים לבצע ניתוח של הנתונים המוצגים ברשומות השונות, ולהציג את התובנות העסקיות בממשק ידידותי ללקוחות. זה מסייע להם לנהל את המוצרים בצורה אופטימלית".

על לקוחותיה של פורנובה נמנים למעלה מ-13 אלף מלונות, בהם Marriott, Hilton, NH, Premier Inn, וכן חברות מובילות בתחום ההזמנות אונליין כגון booking.com, Agoda ו-Expedia.

"ענף המלונאות נמצא בנקודת מפנה המאופיינת בניסיון של המלונאים לבצע אופטימיזציה בעולם שבו חלק הולך וגדל מההזמנות מתבצע אונליין. למרות החדשנות הרבה בתחום, למלונאים רבים עדיין אין את הכלים להתמודד עם כמויות המידע האדירות וכתוצאה מכך הם מחמיצים תובנות קריטיות שיכולות להגדיל את מכירותיהם באופן משמעותי", מסביר שטיין.

“אנחנו מתחילים לראות יותר ויותר השקעות בתחום הטראוול-טק בכל העולם, וסבב הגיוס הזה מבשר את בואו של הטראוול-טק לישראל”, אומר גיא הורוביץ, שותף בקרן ההשקעות דויטשה טלקום קפיטל. "אנחנו כמשקיעים מבינים שיש פה מהפכה מבוססת דאטה. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לה לפעול גם כשפתרונות אחרים חסומים או מוגבלים, ואנחנו רואים בה את המנוע שמזין את המהפכה הזו. זה הרקע לגודל הגיוס וזו הסיבה שאנחנו, כקרן בינלאומית, פעילים בישראל – במטרה למצוא את הפתרונות המיוחדים לבעיות אמיתיות בשווקים חדשים".
סטארט-אפ מחירי החופשות פורנובה סוכני נסיעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד