א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ח"כ אמסלם טוען: רוב הליכודניקים בעד הדרישה החרדית לשמירה על סטטוס קוו בשבת

"חייבים לשמר את הסטטוס קוו בכותל והשבת. זו עמדת רוב מצביעי הליכוד -עם שלא מכבד את המסורת שלו - שלא יתפלא שאונסק"ו קובע שאין לנו קשר להר הבית"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



תמיכה מפתיעה ממקום לא צפוי: יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דודי אמסלם התייחס אמש למשבר השבת והמרכולים ולדרישות החרדיות וכתב כי "עם שלא מכבד את המסורת שלו - שלא יתפלא שאונסק"ו קובע שאין לנו קשר להר הבית", אמסלם הוסיף כי "חייבים לשמר את הסטטוס קוו בכותל והשבת. זו עמדת רוב מצביעי הליכוד".

כזכור, אמסלם היה החלוץ הראשון מקרב חברי הכנסת שאינם משתייכים למפלגות החרדיות שבתפקידו כיו"ר ועדת הפנים הכריז כי צריך לבטל את מתווה הכותל שהתקבל בממשלה, מה שלימים העניק לגיטימציה לדרישה החרדית בנושא.

היום, ייפגשו ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני - פעם נוספת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה להגיע עמו להבנות ולמצוא פתרון לסאגה שפרצה בעקבות החלטת בג"ץ להתיר לפתוח מרכולים בשבת בעיר ת"א.

גם הבוקר, נראה, שהנציגים החרדים לא מתכוונים לוותר בנושא השבת והם ממשיכים לדרוש לבטל את החלטת בג"ץ על העיר תל אביב, למרות התנגדות השרים משה כחלון ואביגדור ליברמן.

וברקע, התפתחות במאבק. המשנה לנשיא, השופט אליקים רובינשטיין, הורה אתמול לצדדים המעורבים בתיק העתירה על המרכולים, להגיב בתוך 21 יום לבקשת הסוחרים לדיון חוזר בהרכב מורחב, כפי שפורסם אתמול ב"בחדרי חרדים".

בתגובה אמר שר הפנים אריה דרעי כי "זוהי בקשה צודקת והכרחית". דרעי הוסיף כי "בפני בית המשפט הייתה העובדה שהחלטתי המנומקת לפסילת חוק העזר נחתמה עוד לפני מועד פסק הדין, ובפרט שסוגיה משמעותית שכזו עליה להתברר לגופה ולא להיות מוכרעת בשל נימוק טכני כזה או אחר", אמר השר דרעי.

עוד הוסיף השר, כי "עמדת הממשלה לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב ומגוון של שופטים, וכי בפגישה שקיימתי עם היועץ המשפטי לממשלה סוכם שהיועץ ימסור את עמדת המדינה לבית המשפט במקרה של דיון חוזר".

כאמור, קודם לכן אתמול, התאחדות הסוחרים והעצמאים הכללית בת"א הצטרפה לדרישתו של שר הפנים אריה דרעי לקיים דיון נוסף "בהרכב מורחב ככל האפשר", בפסק הדין בפסק הדיון שניתן על ידי הנשיאה מרים נאור והשופטות אסתר חיות ודפנה ברק ארז, שהתירו לפתוח מרכולים בת"א בשבת.

לטענתם, "פסק הדין מהווה חקיקה שיפוטית קיצונית המשנה סדרי עולם ועומד בסתירה מוחלטת לכל ההלכות שנקבעו בכל בתי המשפט ולמצב המשפטי השורר הידוע והרווח מאז קוּם מדינת ישראל ועד הנה".

עוד נטען כי "נוצרה בתיק זה סיטואציה ייחודית ונדירה, שבית המשפט הנכבד קבע שהחלטתו נובעת מכך ש"אין מקום להוסיף ולהמתין ששר הפנים יחליט בעתיד אם יש לאשר את תיקון מספר 2 אם לאו, וזאת במועד לא ידוע שקצב לעצמו... כאשר מיד לאחר פרסום פסק הדין, פורסם בכלי התקשורת שממש באותה שעה הייתה החלטה חתומה ומחייבת של שר הפנים".
מאבק השבת דוד אמסלם שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד