י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המכתב המלא: קהילת 'לב טהור' מתגוננת אחר הגדרתם בבית המשפט כ'כת פוגענית'

כבר כמעט שלושים שנה קהילת 'לב טהור' הלברנץ מוכרת כאחת ההזויות, הקיצוניות והמנותקות בציבור החרדי • בישראל מתנהל מאבק לפירוק הקהילה שהוגדרה בשבוע שעבר כ'כת' • הקהילה שיגרה מכתב ל'בחדרי חרדים' - קראו אותו ככתבו וכלשונו

המכתב המלא: קהילת 'לב טהור' מתגוננת אחר הגדרתם בבית המשפט כ'כת פוגענית'



לאורך שנים קהילת 'לב טהור' נמצאת תחת מתקפה עם טענות קשות על עינויי ילדים, הזנחה, נישואי קטינות, נתינת תקופות לילדים ועוד. בישראל מנהלים כמה מקרובי המשפחה של חברי הקהילה, המונה כ 500 נפש, כשרובם המוחלט ילדים - מאבק עולמי לסגירת הקהילה, פיזורה וחזרת הילדים הישראלים - לישראל.

בגלל המאבק, הקהילה החלה לעבור מסכת ביקורות וקשיים מצד הרשויות בקנדה, שם התגוררו כשני עשורים. בעקבות כך עקרו לגואטמאלה, שם התווספו לקהילה כמה עשרות מקומיים שהתגיירו.

לפני ימים אחדים בית המשפט בישראל קבע כי קהילת "לב טהור" - היא 'כת פוגענית הגובלת בהתעללות'.

אל 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב מהקהילה, בו הם טוענים כי הם נרדפים ומכחישים את כל הטענות, על אף העדויות המוצלמות שהוצגו כמה פעמים, בין היתר בתוכנית 'המערכת' בערוץ 2, אליה גם התראיין לראשונה מנהיג הקהילה - כת הרב שלמה הלברנץ, ישראלי שגדל בקריית יובל, הפך לחרדי ובהמשך לקנאי קיצוני, התגורר בארה"ב שם הואשם בחטיפת ילד.

לאחר מכן התגורר כ'פליט' בקנדה, שם הקים וביסס את הקהילה. אך בעקבות חקירה ופשיטה על בתי הקהילה המבודדת, עברו למחוז אחר בקנדה, ומשם כאמור לגואטאמלה

יחד עם זאת תלונות על התעללות בילדים לא הוכחו אף פעם, אם כי עדויות על נישואי קטינות קיימים.

למרות הדברים הקשים, הנכתבים במכתב, החלטנו להביא אותו ככתבו וכלשונו, כדי לתת בפעם הראשונה - פתחון פה לאנשי הקהילה הטוענים כי הם נרדפים. יראה הקהל וישפוט.



לכבוד הנהלת "בחדרי חרדים", כתביה ושאר אנשי הצוות הי"ו

פונים אנו אליכם מלב אל לב, מלב קרוע וכואב, אנו נציגי "הוועד העולמי להצלת משפחות קהילת "לב טהור", בעניין שנוגע עד עצמיותה של הנפש ממש.

הנה, אע"פ שרובא דרובא דעלמא מלא בחללו בגישה השלילית כלפי קהילה זו, ואין פינה בלא פירסום עויין כנגדה, בהאשמות קשות עד למאוד, ובטענות חריפות ונוראיות, אעפ"כ, רצינו לבוא בשורות מספר אליכם, וזאת מחמת שתי סיבות עיקריות:

האחת היא העובדה שכתביכם וחברי הצוות שמשתייכים ל"בחדרי חרדים", המה יהודים שומרי מצוות המאמינים בקל אחד ובתורתו הקדושה, שבכתב ושבעל פה. ומשום כך, כתבנו אליכם משום שבעניין שכזה דרושה אחריות ושכל מפוכח, ומצפון כלפי האלוקים היוצר האדם בצלמו, ויהודים שומרי מצוות המה אמורים להוות הכתובת היותר מתאימה לגישה שכזו.

הסיבה השנייה שאנו כותבים אליכם, היא משום שאתם באופן מיוחד סוקרים ביותר מאורעות המתרחשים במה שנקרא העולם החרדי, ולעיתים עיני כתבים ממקומות אחרים נשואות אליכם, לראות את צורת ההתייחסות להתפתחויות וחדשות ענייניות בנושא. ומשום כך, שומה עליכם לדאוג שלא תצא חלילה תקלה מתחת ידכם.

אם נרצה להתייחס לצורת ההתייחסות שלכם אודות קהילת לב טהור, נוכל לומר בקצרה, וזה אינו סוד או חידוש, שהגישה היא שלילית עד לכמעט האופן המוחלט והמשקל המוחץ. במשך השנים הללו, אולי הייתה איזו התבטאות פושרת אחת; בזמן שמשרד המשפטים והחוץ יצא בהכרזה שלאחר הלינץ' בעיר הגדולה בגואטמלה, שלא נמצאו שום ראיות להאשמות הקשות ואין בסיס לכך. לא הייתה שם איזה אהדה מצידכם לקהילה חלילה, אך לא דין ברותחין כאשר פעם בפעם. ובאופן השוטף והמתנהל, הכתבות קשות וחריפות, בוטות וכמתלהמות.

אפילו כעת, שפורסם אצלכם שראש העירייה האינדיאני בכפר חואן הואשם בהתנכלות לקהילה, הדברים הובאו בדווקא בהצגת הקהילה ככת משונה ומסוכנת, שמשום מה יצאו זכאים במשפט הזה וחבל מאוד שכך. האינדיאני הרודף כאן, אינו הנאשם של הכתבה, אע"פ שהוא אכן הורשע, אלא הקהילה שנדחפה לכפר אינדיאני והסיבה מתח דתי. כך זה מוצג.

והפרטים האמיתיים בפרשייה לא הגיעו אליכם במלואם, או שהגיעו ולא התפרסמו. ראש העיר לא רק שלח שוטרים וחוקרים וכו', השוטרים והחוקרים זה היה עבודה של חבר'ה מהארץ, הוא פעל בדרכים יותר ברבריות, כמו ניתוק האלקטער, המים, השבתת שירות הניקיון ופינוי האשפה ואף, הסתה ללינץ' של ממש. ושוב, מאחורי כל זה היו ידיים מכוונות מגורמים שונים מהארץ שהגיעו בעצמם לכפר, על מנת לעורר פרובוקציות ומהומות, וכדי להסית את יושבי המקום לגרש את הקהילה, ביניהם עשיר גדול ובעל עסקים, שהגיע במיוחד עם מסוק לכפר להסית ולהודיע שבני הקהילה, בכלל אינם יהודים.

אגב, על ידי אותם גורמים, נעשה גם שימוש בפעיל ניאונאצי מהולנד, שערך פירסום אנטישמי באינטרנט כנגד הקהילה, עם דגלי המפלגה הנאצית ותמונה היטלר ימ"ש.

לא באנו כעת לגולל כאן את פרטי הרדיפות שנעשו לקהילה, ושנעשות עד רגעים אלה ממש, רק לפנות אליכם בשאלה, בתמיהה, בפליאה גדולה. את הקהילה אתם לא אוהבים בלשון המעטה. אך צריכים להבין את הנקודה הברורה, את הסיבה לכך. האם בגלל המלבושים של הנשים שלהם? האם בגלל הדעה שלהם כנגד המדינה? האם בגלל שהם מכינים את האוכל שלהם בבית ולא צורכים מצרכי חוץ? עד כאן, אם הסיבות שנקטנו בהם נכונות, אנו עדיין לא רואים צורך לשנאות שנאה תהומית, ולתת לגיטימציה למה שנעשה כנגד קהילה זו.

אם היחס העוין כלפיהם, הוא מחמת הטענות אודות התעללות בילדים ודברים מסוג זה, אז אחת היא לנו: באם יוכחו הדברים כאמת, שמכים ילדים עם מוטות ברזל, שמרעיבים אותם, שלא נותנים להם משחקים, שכולאים אותם בחושך, מטבילים אותם באגם קפוא, נותנים להם סמים וכו' מדברים כאלה שהאוזן והדעת לא סובלת, אז אכן זו כת מסוכנת, חבורת משוגעים. אבל באם לא, באם כל הטענות הן עלילות שקר, וכל הסיפורים הם בדויים ופרי מוחם של אנשים בני בליעל, בלי מצפון ובלי שום הרגש אנושי, אז מה נעשה אז? האם עדיין נאמר שהרדיפות הן מוצדקות?

אולי נשאל כך: נאמר וישנה קהילה יהודית, לא לב טהור, קהילת "שבטי ישראל" בבלגיה, ונשותיהם הולכות בלבוש שאל ורדיד, ודעתם שלילית לגבי המדינה, אך חייהם מתנהלים כיהודים כשרים לכל דבר, ומדקדקים המה במצווה קלה כבחמורה. מקבלים כל אדם בסבר פנים יפות. האם יש מישהו שחושב, שצריך לרדוף אותם ולנסות לעקור אותם מהשורש? אם כן, אז הוא לא יצור אנושי, ולא צריך לומר שאינו הולך בדרכי התורה הקדושה. הייתכן שבגלל השאל והרדיד והדעה על המדינה, יכריז מישהו שצריך לחטוף את ילדיהם?!

האם עלינו לרדוף את קהילת לב טהור עד חורמה, להשמיץ, לקלל, לרדוף ולמסור עלילות קשות לשלטונות, לגרום לגירושם ולנישול כל רכושם עם בתיהם וכל אשר להם, ולטיל עליהם איום מתמיד ובלתי פוסק שמנסים לגזול מהם את ילדיהם היקרים??? מישהו ניגש לשאול אודות המלבושים של הנשים? למה איש לא קם לברר עם הקהילה מקורות ללבושם? וכי באמת אתם לא יודעים שככה היה מלבוש נשות ישראל לפני גזירת המלבושים? למה אף אחד לא טורח לברר מה החומרות המוזרות של הקהילה עליהן מדברים ולועגים כל הזמן ומשתמשים כעילה לקרוא להם "כת"? האם ההתנגדות למדינה לא הייתה מנת חלקם של גדולים וטובים? אתם מסכימים או לא מסכימים, אפשר לשבת לדבר, לשאול, לטעון להקשות. אבל למה לרדוף? למה לתת לגיטמציה לשואה, שממיטים על מאות אנשים כבר כמה שנים ארוכות?

התעללות? זה כבר בירור אחר. אף אחד לא יטען שהתעללות היא לגיטימית. אף אחד לא יאמר שמכות עם מוטות ברזל לילדים היא דרך חינוך. הרעבות, השפלות, טבילות, סיגופים. אבל הרי שום דבר לא הוכח במשך שנים, פשטו כבר כמה פעמים על הקהילה, חקרו אנשים, היכו בקנדה מכות רצח יהודים חפים מפשע, גררו על הכביש ביום השבת יהודים נשואי פנים בעלי זקן שיבה, גזלו את כל רכושם, פרצו את בתיהם בשעת בוקר מוקדמת עם שוטרים חמושים – ולא מצאו אפילו ראייה אחת, לא ילד מוכה, ולא ילדה מורעבת, לא סימני התעללות ולא מכשירי עינויים. והרי אי אפשר להסתיר כל כך הרבה עוולות, אי אפשר לכסות מכות רצח של מוטות ברזל או אפילו מכות בידיים מגופם של הילדים. והרי בדקו, והשפילו והפשיטו כמה פעמים ילדים וילדות.

איך הלב לא נקרע? איך אפשר לשמוח לאיד? אם היו בודקים ומוצאים סימני התעללות, היינו אומרים האח!! סוף סוף נתפסו המנוולים הפושעים! אבל אם לא נמצאה ראיה אחת, ומשרד המשפטים והחוץ מוריד ראשו ונאלץ להודות: לא נמצא שום דבר! וזאת אחרי פשיטה בהפתעה, בברוטליות! באימה ופחד! אבל מה שיש לכתוב זה שעדיין לא נמצאו הראיות "בכת", וימשיכו לחפש.

מה לחפש? לעשות ניתוחים אחר המוות לשונאי ישראל, שאתם מתעללים בהם?? איזו ראייה צריכים, או מה צריכים לעשות כדי שיפסיקו לרדוף את הקהילה הזו? הם חיים בג'ונגל? הם חיים במושבה שבנו, והעצים שאתם רואים בתמונות זה מטע ענקי של עצי מנגו. יש להם כל מה שיש בעיירה רגילה, אלקטער , צינורות מים, כיור בבית, מכונת כביסה וגם מייבש, פריזר ומקרר. וזאת אחרי כל הטראומה, שגרמו להם בקנדה, ברשעות, שם היו לכולם בתי פאר וילות ענקיות ומדהימות, ולכל זאת יש ארכיון מצולם. רק בתים אי אפשר לבנות בזמן כזה מהר, ובמצב כלכלי שמנשלים אותם בכל פעם מרכושם ברדיפות שגורמים להם.

אז היכן אתם יהודים רחמנים בני רחמנים?! את אחיי אנכי מבקש, אתם חוזים את העוול שמבצבץ רק טיפין טיפין אודות ילדי תימן, אתם יודעים היטב את כוונתו של הממסד לבולל את שומרי המצוות ולצקת בהם אידיאות שזרות לרוח ישראל סבא, וגם במבט מפוכח של סתם אדם, בלי אמונה, וגוי בן עם אחר, איך אפשר לרדוף כך מאות בני אדם, אתם יכולים לתאר את הצער והסבל שעוברים שם האנשים האלה? את הפחד שנתונים בו כל הזמן? בגלל מה?

בגלל ש*. (כאן צונזר השם. צ.ס.) רודפת את אחיה ומסוכסכת איתו שנים היא ואמה, בגלל שחזר בתשובה? היא בריב איתו שנים לפני ששמע בכלל על הקהילה, וזימנה לו עובדות סוציאליות לפני שידעה מה זה לב טהור בכלל. בגלל *. (השם צונזר) שרב עם אחיו שהנטל לעזור לאמא המבוגרת נופל עליו ובגלל זה רוצה שיחזור לארץ? בגלל *. (השם צונזר) שחי חיי הוללות ונשוי לגוייה גמורה, עם ילדים גויים גמורים ושונא את הדת ורדף את אחותו שחזרה בתשובה? הוא לא חילץ אותה ולא כלום, עובד על כולם, היא יכלה ללכת מתי שרק רצתה והקהילה עודדה אותה ללכת.

מה עומד מאחורי הרדיפות הללו? סכסוכים משפחתיים שנמשכו לתוך הקהילה, והפילו אותם על כולם?

אחים יקרים, אנא פיקחו נא עיניכם, שימו אל לבבכם, הלא זו חטאנו בראותינו את אחינו בשרינו בהתחננם אלינו, השופט כל הארץ בוודאי יעשה משפט. באמתחת הוועד חומר רב כנגד כל ההאשמות, אך אף אחד לא רוצה לשמוע, ואף אחד לא מתעניין. חומר רב הכמות והאיכות נשלח לשופטת מקייס לפני ארבע שנים על ידי הקהילה, אך זה לא עניין אותה. היא אפילו לא קראה מה נכתב שם.

ישנם בני משפחות מהארץ, שבני משפחתם משתייכים לקהילה. הם הגיעו לביקור מתי שרק רצו, ראו את הילדים, תומכים בבני משפחתם במה שאפשר וגם רצו להשתתף במשפט, אך הדלת נעולה בפני מי שרוצה לומר פירור טוב על הקהילה. יש הורים בארץ שתומכים בבניהם שבקהילה, בקשר יומיומי ממש, הנתק נעשה רק עם מי שהכפיש ורדף, וזה לגיטימי ומובן לגמרי.
יש תמונות של כל השנים הללו, בתי המשפחות, ביגוד, משחקים, אוכל, בית מדרש, מקווה – ואף אחד לא רוצה לראות, רק לרדוף את ה"כת", לרדוף ולמחוץ, ולקחת מהם את הילדים. שומו שמים!

אפשרי לקהילה להתייחס ולומר דברם על כל העלילות השקריות הללו, אבל אין מי שישמע. וגם זה בלתי אפשרי לעולמי עד, כי איך אפשר להכחיש כל שקר שיוצא כל יום? משל למה הדבר דומה? לאדם שהולך ברחוב. לפתע שומע מאחריו צעקות רמות: "רוצח! גנב! רוצח, גנב!" האדם מסתכל בבהלה לאחוריו, מישהו מסוכן בסביבה. אך כשהוא מסתובב הוא רואה את הצועק מתקרב אליו וצורח: "רוצח אכזר! גנב שפל! לקח לו זמן לעכל שהצעקות מופנות אליו, כשבנתיים מתאספים הולכי רגל סקרנים וחלקם בחשש מהרוצח המסוכן. הוא נעשה אדום ולבן לסירוגין, ושאל ברתחה, בגמגום: "למה אתה אומר עלי כך? ". "כי אתה רוצח וגנב! ", השיב המתקיף בביטחה. "ואם אתה לא רוצח וגנב, אז תוכיח! " סיים בתרועת ניצחון.

אבל כל בר דעת יבין, האיך ניתן להוכיח מה שלא, אם לא הוכח מעולם שכן???! שום טענה לא הוכחה כנגד הקהילה, וזאת אחרי שנים של חקירות, ובדיקות מקיפות, הן של הרשויות בקנדה, הן בגואטמלה ובשיתוף פקידי הסעד מישראל. ואחרי ההכרזה שלהם, קמה השופטת מקייס וקובעת שזו "כת", וכולם מקבלים זאת בלי הרהור, משל היה זה פסק של ראש הגולה, נביא שקיבל נבואתו משמים, אף אחד לא מקשה קושיות, למה? איך? אבל אין ראיות, מה יש? "עדויות". כל אחד יכול לבוא ולומר מה שרוצה, והכל מתקבל ללא עוררין, לא צריך להתאמץ להוכיח, רק תבוא ותגיד וזה בסדר. התעללות? התעללות. אין אוכל? רשמנו, אין אוכל. מוטות ברזל, סמים? מצויין. ועל פי זה פוסקים פסק ומתעללים במאות אנשים, כולל נשיהם וילדיהם הקטנים..

אחים יקרים, זיכרו נא את זעקתו של הרב הקדוש רבי מיכאל דב וויסמענדל, שזעק וצווח מתוך התופת הנאצית הארורה :

"אחינו בני ישראל! האם השתגעתם, האם אינכם יודעים באיזה גיהנום אנו חיים. אתם שומרים על הכסף וכל תחנונים שלנו אינם פועלים אפילו פעולה של עני העומד בפתח. אתם משליכים לפנינו פרוטות. כמה, הפצרות הפצרנו בכם? רוצחים משוגעים! מי הוא הנותן? אתם הנותנים פרוטות מגובהי במותיכם או אנחנו הנותנים דם ודמעות בעמקי תהום. אנחנו כבר סיפרנו לכם כמה פעמים את הנעשה באמת, האפשר שאתם מאמינים לזה הרשע הרצחן יותר ממה שאתם מאמינים לנו הנרצחים? האפשר זה? השם יפקח את עיניכם ויתן לכם את הזכות להציל בשעה האחרונה את שארית הפליטה".

מ"בחדרי חרדים" אנו לא מבקשים כסף, גם לא פרוטה אחת, אך אחת אנו מבקשים: לב יהודי. ולו רק לב אנושי. בררו נא את האמת לאמיתה, רחמו על מאות נפשות שנאלצות להטלטל ממקום למקום שלא ברצונם, רק מחמת שרוצים לחטוף מהם את ילדיהם בכל מיני תחבולות. על אנשים שאיבדו אלפי ספרי קודש, רהיטים, בגדים, משחקים יקרים, עמל כפיים של בניית קהילה טהורה, עם מקווה טהרה מהודר לנשים, בית מדרש ותלמוד תורה. אנא ממכם אחים, אל נא תתנו יד לרצח הנפשע הזה, בל יאמרו לנו אחרי אריכות ימי ושנים – "ידיכם שפכו את הדם הזה ועיניכם ראו". ניתן ליצור קשר עם הוועד לבירור על כל עניין הקהילה, ליצור קשר עם משפחות מהארץ שביקרו שם ומוכנים להעיד בפה מלא.

בכבוד רב ובלב נשבר, "הוועד העולמי להצלת משפחות קהילת לב טהור"
לב טהור קהילה כת הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 110 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד