ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרטים חדשים ב'בחדרי': החרדי שנפטר במטוס - מי מורח את החקירה

כיממה וחצי לאחר מותו הטראגי של ניסן חיוני ז"ל, נשוי טרי, בטיסה מספרד לפלורידה, אף גורם בחברת התעופה או ההסעדה, לא לוקח אחריות על המקרה המצער. בין התגובות שקיבלנו: "אנחנו לא מכירים את המקרה" . ניסיונות של 'בחדרי חרדים' לקבל מענה נתקלו בקשיים רבים ואף בטריקות טלפון. האם היה פול במנה?

מטוס של חברת 'איבריה', צילום: ויקיפדיה
מטוס של חברת 'איבריה', צילום: ויקיפדיה



האם 'פול' אליו היה רגיש, היה במנה הכשרה שאכל? ניסינו לברר אך בצורה מסתורית, החברה המייצרת מזון כשר עבור נוסעי 'איביריה' סירבה להגיב.

טרגדיה קשה ומצערת אירעה אתמול (ג') בטיסה של חברת 'איבריה איירליינס' שעשתה את דרכה ממדריד בירת ספרד למיאמי שבפלורידה, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' - ניסן חיוני ז"ל, חרדי בן 32, טס עם רעייתו לחופשה, לאחר כחודשיים מנישואיהם, אך זו נקטעה בצורה טראגית, עם מותו הפתאומי של הבעל, תוך כדי הטיסה, לאחר שאכל מנה כשרה, שככל הנראה הכילה מרכיב אליו היה רגיש.

ממידע שהגיע ל'בחדרי' נפתחה חקירה פדרלית על ידי הFBI בעניין, שכן המקרה אירע באוויר, באזור שאינו נמצא תחת טריטוריה של מדינה מסוימת, כך שהטיפול במקרה זה הוא על פי יעד הנחיתה של המטוס. כאמור, ארה"ב.

ניסינו לברר את הנסיבות שהובילו למותו, בדרכים שונות, אך אלה עלו בתוהו. מה היה שם בדיוק האם מקרה רפואי פתאומי של אדם בריא וצעיר בסך הכל שלפתע קיבל דום לב, או שאולי, כפי שטענה אשתו, הוא אכל ממנה כשרה שהזמין ובתוכה היה 'פול' אליו הוא אלרגי.

פנינו לחברה האחראית על ייצור מנות אוכל לחברות תעופה, שבין השאר מספקת ארוחות כשרות גם לחברת התעופה 'איבריה' הספרדית, בה אירע האסון, התברר כי אין לה נציגות רשמית בישראל, אז פנינו למשרד שמטפל בטיסות של 'איבריה' ומייצג חברות תעופה נוספות, ביקשנו פרטים אודות החברה המספקת את המנות הכשרות בטיסות, המשרד שיתף פעולה ונתן לנו את מירב האינפורמציה שהיה לו, אך זה לא הספיק, כדי לענות על המקרה הטראגי.

פנינו לחברת התעופה 'איבריה' הממוקמת בספרד, עמה טס המנוח ובאחד ממטוסיה מצא את מותו, שם הפנו אותנו לחברת 'WAM' בצרפת - המשנעת את האוכל בפועל אל המטוסים, נציגי החברה העבירו אותנו מנציג לנציג, תוך שהם משתמשים בטריק הידוע בעיקר בצרפת "אנחנו לא דוברים אנגלית", מה שהם כן ידעו להגיב באנגלית "אנחנו רק משנעים את האוכל ולא מבשלים אותו".

לא נשברנו, השגנו מספר טלפון של החברה שבה נטען מייצרים את המנות. ושיגרנו את שליח 'בחדרי חרדים' בצרפת, בני גולן שישוחח עמם בצרפתית - כדי לנסות ולמנוע התחמקות נוספת.

בני מספר לנו כי גם הוא הותש לאחר שהועבר מנציג לנציג. בסופו של דבר לאחר מאמצים ותחבולות שונות, הצליח גולן להגיע אל החברה שנטען כי היא זו שמבשלת בפועל את האוכל, גם היא בצרפת, אך גם שם התחמקו מלענות לשאלה: "האם הופיעו על האריזה, מרכיבי המנה הכשרה?", התשובה היתה מקוממת "אנחנו לא מכירים את המקרה, לא שמענו עליו" וניתקו את השיחה. גולן מספר "לא התייאשתי, ניסיתי שוב ושוב ובכל פעם שהבינו לשם מה התקשרתי, ניתקו לי את השיחה". את השאלה הקריטית האם 'פול' שידוע כמסוכן עבור יוצאי כורדיסטאן היה במנה, לא הצלחנו לשאול.

מתברר, כי כל הגורמים המעורבים אולי בנסיבות מותו של הנוסע החרדי, בורחים מאחריות, וחלקם אף מגדילים להכחיש את עצם התרחשותו, ולו בכדי להשתיק את הסיפור ולמזער נזקים.

נזכיר עוד, כי לאחר הטרגדיה, איפשר קפטן המטוס באורח נדיר, לאלמנה לטלפן מהמטוס כשעתיים לפני הנחיתה, לבני משפחתה בישראל שפנו מיידית לארגון זק"א, שסידר כי עם הנחיתה, המתין בשדה התעופה נציג זק"א במיאמי הרב מארק רוזנברג שליווה את המשפחה וסייע בהליכים הבירוקרטיים.

במקביל לפעילות במיאמי, ראש אגף המבצעים בארגון, חיים ויינגרטן העיר את רופאו של המנוח שסיפק לו אישורים רפואיים על רגישותו למרכיבים מסויימים, מה שזירז את ההליכים בארה"ב. בני המשפחה מעריכים כי הלוויתו של המנוח ז"ל תיערך עוד השבוע בישראל.
טיסה טרגדיה בשחקים חברת תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד