י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מזל טוב: הסכם קיבוצי נחתם באישור הבד"צ החרדי

ועד העובדים ב"מרכז בועות" באשדוד המאוגדים ב"כוח לעובדים" חתם בשבוע שעבר על הסכם קיבוצי מול הנהלת המרכז. העובדים התאגדו לפני כשלוש שנים, ובמהלך המאמצים להגיע להסכם קיבוצי שבתו במשך כשבועיים • בדרך לחתימה על ההסכם פנה הוועד אל בד"צ "הישר והטוב" באשדוד המזוהה עם חסידות גור, וקיבל את אישורו

מזל טוב: הסכם קיבוצי נחתם באישור הבד"צ החרדי



מזל וברכה – ועד העובדים ב"מרכז בועות" באשדוד המאוגדים ב"כוח לעובדים" חתם בשבוע שעבר על הסכם קיבוצי מול הנהלת המרכז. העובדים התאגדו לפני כשלוש שנים, ובמהלך המאמצים להגיע להסכם קיבוצי שבתו במשך כשבועיים.

בעקבות ניסיונותיו של המעסיק להצדיק את התנגדותו לתנאים ההוגנים לעובדים בנימוקים הלכתיים – בדרך לחתימה על ההסכם פנה וועד עובדי "בועות" אל בד"צ "הישר והטוב" באשדוד המזוהה עם חסידות גור, וקיבל את אישורו לשינויים המוצעים בהסכם עוד בטרם הובא ההסכם בפני העובדים.

מרכז "בועות" הוא המרכז החרדי הראשון שעסק בטיפולי הידרותרפיה – טיפול באמצעות מים לבעיות ככאבי פרקים, פריצת דיסק, מחלות ניווניות ועוד, וכן בלימודי שחיה בברכה החרדית היחידה באשדוד. במסגרת ההסכם, העובדים המועסקים כמטפלים מקצועיים וכמדריכי שחיה ייהנו מתוספות לשכרם ובתנאים סוציאליים. בנוסף מבטיח ההסכם ביטול נהלים קיימים במרכז, למשל – אי תשלום שכר בשל היעדרות מטעמי מחלה, ביטול שיבוץ ללא הסבר ובמקרים רבים גם הפחתת משרה לעובדת לאחר חופשת לידה.

"אנחנו פותחים דף חדש ביחסי העבודה במרכז", אומרים בוועד העובדים, "דף חדש המאפשר גם לאימהות עובדות, המהוות את רב העובדים, להתפרנס בכבוד". כמקובל בכוח לעובדים, מחייבת חתימה על ההסכם את אישור העובדים בהצבעה. "המציאות המטרידה בשוק העבודה היא שלארגוני עובדים ניתנת החירות לחתום על הסכמים ללא התערבות העובדים. מדי יום נחתמים הסכמים מעל לראשם של עובדים" אומרת הגב' זיו ברקוביץ', רכזת מטה דרום בכוח לעובדים, המלווה את ההתארגנות "עבור עובדים חרדים מדובר בחסם משמעותי להתארגנות, משום שללא מעורבות העובדים עלול ההסכם שלא לעמוד בכללי ההלכה, לכן הצבעת העובדים החרדים חשובה שבעתיים".

כוח לעובדים הוא ארגון העובדים הראשון הפועל בציבור החרדי. כזכור מאז 2013 מאגד הארגון את שוחטי העוף (איגוד שו"ב) שהוביל לחתימתם של מספר הסכמים קיבוציים בענף. את עובדי "בועות" ייצג מטעם כוח לעובדים עו"ד זאב שצקי.
מרכז בועות הסכם קיבוצי כוח לעובדים זאב שצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד