כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רבו של היישוב מירון מגבה את ההדלקה של באיאן במכתב

סוף לסערה סביב מועד הדלקת המדורות במירון, לאחר שרבו של מושב מירון הגאון הרב מאיר שטרן כתב כי הוא מבטל את דעתי בפני הרבי מבאיאן וההדלקה תיערך בשעה 1:15 בלילה • עם זאת, החופשה תתקיים ביום שני והחשש סביב בעיית התחבורה למירון נותר בעינו

הגאון הרב מאיר שטרן רבו של מירון. צילום: שוקי לרר
הגאון הרב מאיר שטרן רבו של מירון. צילום: שוקי לרר



סערת ההדלקות במוצאי שבת ליל ההילולא במירון: לאחר שרבו של המושב, הגאון רבי מאיר שטרן כתב מכתב בו הוא מתריע לא להדליק במוצאי שבת לפני השעה 4 בבוקר, מפרסם הרב שטרן 'גילוי דעת' שכל מה שכתב זה רק כלפי ההילולא, אבל לא לגבי חסידות באיאן.

במכתבו כותב הרב שטרן שכל מה שכתב היה רק לעניין הפרסום ברבים אבל לגבי ההדלקה של הרבי מבאיאן "אין לי כל כוונה להורות לאדמו"ר מתי ידליק ואני מבטל את דעתי בפניו" כתב הרב.

"מה שכתבתי זה רק לגבי הפרסום ברבים בכדי למנוע חילול שבת שלא יבואו מבחוץ ויחללו שבת אך חסידי באיאן כבר נמצאים במקום קודם".

הרב שטרן שיגר את המכתב לחסידות באיאן והורה לתלות אותו במושב מירון.

המכתב של הרב שטרן. צילום: בחדרי חרדים



כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' לראשונה לאחר סאגה ארוכה ואיומים לדחיית ההדלקה המרכזית ליום ראשון או למוצאי השבת בשעה 03:00 בבוקר, נועד בשבוע שעבר מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, עם האדמו"ר מבאיאן, אשר ביקש מהמפכ"ל ורב המשטרה וכן ממנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הרב יוסף שוינגר, שהשתתף אף הוא בפגישה, לפעול בנחרצות למניעת חילולי שבת ולא לבצע הערכויות ופעילויות בעיצומה של השבת.

עם זאת, חופשת ל"ג בעומר במוסדות הלימוד תיוותר ביום שני, והחשש סביב בעיות התחבורה בשל המחסור באוטובוסים - שיופנו ביום ראשון למערך ההיסעים של תלמידי מוסדות החינוך - נותר בעינו.
הרב מאיר שטרן באיאן הדלקה חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד