י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בקשות המשטרה נדחו: מעצר בכירי הפלס לא יוארך

בית המשפט החליט שלא לקבל את בקשת המשטרה וקבע כי מעצר הבית של בכירי עיתון הפלס לא יוארך. בנוסף, בית המשפט דחה את בקשת המשטרה לסגור את קווי המידע של הפלג הירושלמי. למרות המכה היום, ההליך הפלילי בעניינם של החשודים ממשיך כרגיל

נתי גרוסמן (יונתן זינדל, פלאש 90)
נתי גרוסמן (יונתן זינדל, פלאש 90)



בית המשפט החליט שלא לקבל את בקשת המשטרה להאריך שוב את תנאי מעצר הבית של בכירי עיתון הפלס והפלג הירושלמי, עד להגשת כתבי האישום, אולם הערבויות הכספיות שניתנו יוותרו בתוקף, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. במקביל, המשטרה הגישה בקשה נוספת לבית המשפט בה ביקשו לסגור את קווי המידע של הפלג הירושלמי, אולם גם בקשה זו נדחתה.

יש לציין כי למרות המכה שחטפו היום חוקרי המשטרה בבית המשפט - בכל הנוגע להארכת מעצר הבית לצרכי חקירה - ההליך הפלילי נגד ארבעת הבכירים, החשודים בין היתר בסחיטה ואיומים, ממשיך במלוא הכוח והמשטרה לא מתכוונת להרים ידיים בפרשה.

לאחר 11 ימים במעצר מלא ושישה ימים נוספים במעצר בית, מחלק ההונאה במשטרת ירושלים הגיש לבית משפט השלום בראשון לציון בקשה להאריך את תנאי מעצר הבית של עורך עיתון הפלס נתי גרוסמן והמנכ"ל שמוליק אלישיב, אברהם טריגר וחיים יברוב. "היתה כוונה להגיש כנגדם כתב אישום תוך כדי מעצר, לפחות מעצר הבית" אמר החוקר דוד קוריאט, אך לדבריו זה לא קרה בגלל העברת התיק מתביעות להב 433 לפרקליטות מחוז תל אביב, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. "לא סביר שבחשדות שכאלה החשודים ישוחררו ללא אף תנאי" אמר.

לדברי המשטרה, הייתה כוונה להגיש כבר היום כתבי אישום נגד החשודים בפגיעה בפרטיות, התחזות, הטרדה באמצעות מתקן בזק, קבלת דבר במרמה ולחלק מהם אף סחיטה באיומים. המשטרה ביקשה לאסור על נתי גרוסמן לשמשיך ולשמש בתקופה הקרובה כעורך עיתון הפלס, אך פרקליטו עו"ד יאיר גולן לא הסכים לכך. החוקר ביקש לאסור עליו ליצור קשר עם כלל משרדי הפרסום בארץ, במשך חצי שנה וכן עם חברות מסחרדיות שהתלוננו בפרשה.

"חברי חוזר על אותן טענות וההחלטה שקבע ביהמ"ש העליון, זה לא רציני שום דבר לא התחדש" אמר עו"ד יאיר גולן. "חברי חוזר על אותן טענות לא מחדש שום דבר, לא מגיש בקשה לעיון חוזר, אין סיבה לסטות מהחלטות שנקבעו, איזה נימוק למעט חומרת הפרשה", וציין כי לא ראוי שביהמ"ש יסטה מהחלטות קודמות שנקבעו.


נתי גרוסמן בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

השופט עמית מיכלס אמר כי ככל שהמשטרה מבקשת להוסיף תנאים מגבילים, עליה להגיש בקשה לעיון חוזר - דבר שהמשטרה לא ביצעה. "לטעמי, השינוי היחיד שחל מאז החלטתי האחרונה ועד היום, היא בקשה מקבילה שהוגשה במסגרת פרשה זו למתן צו עשה לחברות תקשורת ולחשוד 1 (טריגר א.ש), בקשה שנדחתה על ידי אך לפני מס' דקות".

"בנסיבות הללו, ובהינתן שתנאי השחרור המקוריים נקבעו על ידי ביהמ"ש המחוזי ואושרו על ידי ביהמ"ש העליון, לא מצאתי להיעתר לבקשה" החליט השופט. יחד עם זאת, הוסיף כי עדיין פתוחה הדלת בפני ההמשטרה להגיש בקשה לעיון חוזר. מהפרטים שהגיעו לידי ל'בחדרי חרדים' עולה כי המשטרה ככל הנראה תגיש בקשה לעיון חוזר, אך לא בטוח שזה יקרה היום.

פרקליטו של נתי גרוסמן עורך הפלס, עו"ד יאיר גולן אמר ל'בחדרי לאחר ההחלטה כי "ככל הנראה בשלב זה המשטרה די מפסידה בקשה אחרי בקשה". פרקליטו של חיים יברוב, עו"ד שלום בן שבת הוסיף "כפי שטענו למן היום הראשון, המרחק בין החשדות אשר יוחסו למר יברוב בתחילה לבין הראיות שהצטברו לכאורה באחרית הוא כרחוק מזרח ממערב. אנו שמחים שביהמ"ש, לאחר פיזור הערפל הרב אותו ביקשה משטרת ישראל לפזר, הסיק כי לא נשקפת ממר יברוב כל מסוכנות, ועל כן דחה את בקשת משטרת ישראל להשית עליו תנאים מגבילים וכיום הינו משוחרר ללא כל תנאי המגביל את חירותו. למותר לציין כי אין כל רבב בעברו של מר יברוב".

בפלג הירושלמי שמחו כמובן על ההחלטה ואומרים כי "ההר הוליד עכבר, אנו לא שוכחים את ההצהרות הבומבסטיות של משטרת ישראל כי היא תגיש כתבי אישום כבר בתוך ימי המעצר, דבר שלא קרה, מה שמוכיח ללא ספק כי המעצרים המתוקשרים מצד המשטרה היו ללא ספק חסרי כיסוי ונועדו אך ורק לשם הפחדה וסתימת פיות. הציבור הנאמן לדרכו של מרן ראש הישיבה נשאר איתן ואך התחזק מהמהלך ההזוי של משטרת ישראל, עיתון הפלס עורכיו וכותביו ימשיכו הלאה לעמוד איתנים בפרץ נוכח גזירות הגיוס והחינוך, ודבר לא ישבור את רוחם".

מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר ל'בחדרי חרדים' כי התיק הועבר אליהם רק בימים האחרונים.
עיתון הפלס הפלג הירושלמי נתי גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד