ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מאחורי הקלעים של דרישת טראמפ מאבו מאזן לעצור את התשלומים למחבלים

אחד הנושאים המרכזיים שעלו אמש בפגישת טראמפ ואבו מאזן, היה הדרישה האמריקאית לעצור את המשכורות לאסירים ביטחוניים ולבני משפחתם. זוהי הפעם הראשונה שהממשל האמריקאי מציב באופן ישיר ומפורש דרישה כזאת • 'בחדרי' חושף מי עמד מאחורי הקלעים של דרישת טראמפ מאבו מאזן לעצור את התשלומים למחבלים ומשפחותיהם

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס צילום: רויטרס



אמש בשעה 19:15 (שעון ישראל) התקיימה פגישה בין נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השניים נפגשו במטרה לחדש את המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית.

בכלי התקשורת פורסם כי אחד הנושאים המרכזיים שעלו בשיחה היה הדרישה האמריקאית מעבאס לעצור את המשכורות לאסירים ביטחוניים ולבני משפחתם. זוהי הפעם הראשונה שהממשל האמריקאי מציב באופן ישיר ומפורש דרישה כזאת.

מי שהובילה את המאמצים לקידום הדרישה מול ממשל טראמפ היא עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, נשיאת ארגון "שורת הדין". בשנים האחרונות קידם הארגון שורה של מהלכים בנושא מול בכירים אמריקאים וביניהם פסק הדין על משפט המייצג 10 משפחות של קורבנות טרור בו נתבעה הרשות הפלסטינית ב655 מליון דולר, שיחות ודיונים מול חברי הסנאט רוביו וקרוז.

במכתב ששלח הארגון לנשיא טראמפ בשם משפחות הקורבנות (טיילור פורס, הלל יפה אריאל וריצ'ארד לאלקין) ובפני בכירים בסנאט האמריקני מבקש להתערב בשם משפחות קורבנות הטרור שאותם מייצגים ולהפסיק את העברת התשלומים למבצעי פיגועי הטרור.

חברי הסנאט שתומכים באופן מובהק בבקשת "שורת הדין" הם:לינדזי גרהאם, מרקו רוביו וטום קוטון.

הטענה להפסקת התשלומים נובעת מכך שהתשלומים מהווים תמריץ עבור אזרחים פלסטינים לבצע פיגועי טרור לצורך קבלת משכורת ומימון חיי משפחתם.

לדברי עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר: "התשלומים החודשיים למחבלים היושבים בכלא, המועברים על ידי מחמוד עבאס, שולחים מסר מאוד ברור, לפיו הם נהנים ממעמד גבוה, לפיו ממשלת הרשות תומכת בהם, ולפיו משתדר עידוד לצעירים פלסטינים אחרים לראות בהם גיבורים. אין ספק שבכך גם דוחפת הרשות צעירים אחרים לבצע מעשי רצח של יהודים וישראלים, בידיעה שהם ומשפחותיהם יזכו לתמיכה כלכלית משמעותית לאורך כל ימי חייהם. העברת הכספים למחבלים ולמשפחותיהם מעצימה את כאבן של המשפחות השכולות, את תסכולן אל מול מערכות הצדק, ואת התחושה הבסיסית ביותר לפיה עליהם לצפות לקרטוב של גמול כלפי המעשים הברבריים מהם הם נפגעו"
דונאלד טראמפ אבו מאזן מחבלים שורת הדין ניצנה דרשן לייטנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד