י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מועצת הכבלים בחרה: ערוץ 20 יפעיל את ערוץ הכנסת בעשור הקרוב

ערוץ 20, שעלה לאוויר לפני כשלוש שנים וטרם החל לשדר חדשות, זכה במכרז אחרי שגבר על חדשות ערוץ 2 וקבוצת RGE • הערוץ נוטה באופן מובהק לצד הימני של המפה הפוליטית, ותומך במוצהר בראש הממשלה בנימין נתניהו

אולפן ערוץ הכנסת (Isaac Harari/FLASH90)
אולפן ערוץ הכנסת (Isaac Harari/FLASH90)



הפסד קשה לערוצים 2 ו-10: השחקן החדש בשוק, ערוץ 20, הוא הזוכה בהפעלת ערוץ הכנסת בעשור הקרוב, אחרי 12 שנה שבהן חדשות ערוץ 2 הפעיל את הערוץ. ערוץ 20 יחליף את המפעיל הנוכחי עם סיום מושב האביב של הכנסת, בחודש יולי השנה.

ערוץ 20, שעלה לאוויר לפני כשלוש שנים וטרם החל לשדר חדשות, זכה במכרז של מועצת הכבלים והלויין, בין היתר, מול חדשות ערוץ 2, קבוצת RGE (בעלי ערוץ 10) וקבוצה המורכבת מחברות ההפקה יסמין טיוי ותיא תקשורת (אולפני הרצליה). עלות ההפעלה היא 25 מיליון שקל בשנה. כ-100 עובדים המועסקים כיום בערוץ הכנסת מטעם חדשות 2 יפוטרו כנראה במסגרת החלפת המפעיל, אלא אם ערוץ 20 יבחר לגייס חלק מהם מחדש.

ערוץ 20 נוטה באופן מובהק לצד הימני של המפה הפוליטית, ותומך במוצהר בראש הממשלה בנימין נתניהו. בין השאר זכור הראיון האוהד שהתקיים בו באחרונה עם שרה נתניהו. עם זאת, גורמים המקורבים להליכי המכרז אומרים כי הצעת ערוץ 20 היתה המושקעת ביותר בפרמטרים מקצועיים, והבחירה בו התקבלה ללא קשר לשיקולים פוליטיים. כך, בין השאר, הציע הערוץ אריזה גרפית עדכנית לערוץ הכנסת, מיתוג מחדש שלו, והקמת אתר אינטרנט ייעודי, כמתחייב מתנאי המכרז.

עבור ערוץ 20 הצעיר מדובר בציון דרך משמעותי, ולא לחינם הוא השקיע במכרז משאבים רבים. זאת, משום שמדובר לא רק בפעילות בעלת הכנסה גבוהה וקבועה - גבוהה יותר מכל התקציב הנוכחי של הערוץ - אלא גם בכזו העשויה להסב לו הכרה ציבורית ותדמית ממלכתית.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי ההצעה זכתה ב-930 נקודות (מתוך 1,000 אפשריות כפי שמפורט במכרז), הצעת RGE זכתה ל-822 נקודות, הצעת חברת החדשות של ערוץ 2 זכתה ל-814 נקודות והצעתה של שידורי העם קיבלה 751 נקודות".

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמר כי "בחירת הזוכה היום מסיימת כמעט שנה תמימה בה המועצה השקיעה את כל כולה במכרז בשל נסיבות שנוצרו שלא בשליטתה. למרות זאת, המכרז התנהל על פי הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, ועדות לכך היא הרמה הגבוהה של ההצעות שהתקבלו. המועצה בחרה בהצעה הטובה ביותר, ואני מאחלת הצלחה רבה לזוכה בהפעלת הערוץ – ערוץ החיוני לדמוקרטיה ולהשקפת הפרלמנט לציבור".
ערוץ הכנסת ערוץ 20 מועצת הכבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד