י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחרי אחוזת הפאר והווילה בסביון: אחוזת הקבר הענקית של לבייב

ערוץ 2: לבייב רכש כ-100 חלקות קבר במחיר של 9,000 דולר לחלקה למרות שלפי חוק שירותי הדת, יכול כל אדם לרכוש במהלך חייו חלקה עבורו, עבור בת זוגו ועבור הוריו

לב לבייב (יוסי זליגר, פלאש90)
לב לבייב (יוסי זליגר, פלאש90)



על אף שחברות בבעלותו חייבות מיליארדים לבנקים ולבעלי איגרות החוב של אפריקה ישראל, ממשיך לב לבייב לבנות בימים אלה אחוזת פאר ביישוב סביון. לפני כחצי שנה חשפו מיזם "100 ימים של שקיפות" ואתר העין השביעית כי לבייב לא הסתפק בכך ורכש את הווילה של נוני מוזס ברחוב הגבעה שבסביון תמורת 10.5 מיליון שקל. אתמול חשף ערוץ 2 כי לבייב רכש באחרונה אחוזת קבר ענקית בהר המנוחות בירושלים.

לפי הדיווח, לבייב רכש כ-100 חלקות קבר במחיר של 9,000 דולר לחלקה. לפי חוק שירותי הדת, יכול כל אדם לרכוש במהלך חייו חלקה עבורו, עבור בת זוגו ועבור הוריו. לבייב רכש בשיתוף עם קהילת יהדות בוכרה כ-100 חלקות ובחברה קדישא הזמינו חוות דעת משפטית שתעקוף את החוק. חלק מחלקות הקבר רשומות על שמם של אנשים שעדיין לא נולדו בזמן ביצוע העסקה ועל שמם של נפטרים שקבורים במקום אחר.

מחברה קדישא בירושלים נמסר בתגובה לערוץ 2: "חברת קדישא פועלת כדין ואינה בודקת את אזרחותו של רוכש קבר המצהיר כי הוא תושב חוץ. על פי החוק חברת קדישא דורשת שלכל שם יוצמדו פרטים מלאים, אך אין ביכולתנו לבדוק את אמיתות הדברים ואנו מניחים כי הנתונים שנמסרים לנו הם נכונים ואמיתיים. אין בנמצא קבר מבלי שהרוכש סיפק פרטים מלאים על בעל החלקה המיועד. לגבי השאלה מי קנה את חלקות אחוזת הקבר וכיצד הועברו השלומים - איננו מעבירים פרטים אודות תשלומי רוכשים עקב צנעת הפרט".

מקבוצת לבייב נמסר בתגובה: "נחצו כל הקווים האדומים, מדובר בהאשמות ומסקנות חסרות רסן, שקריות, פוגעניות וארסיות, שאין בינן לבין המציאות דבר או חצי דבר. הקריטריונים המחמירים והצנועים שחלים על כל קבר במתחם ושאינם קיימים בהרבה מקומות אחרים, הוכתבו על ידי חברת קדישא יחולו וחלים על כל הקברים בחלקה ללא יוצא מן הכלל. כל פעולה שנעשתה מול חברת קדישא נעשתה בהתאם להוראות ולהנחיות שניתנו על ידי החברה עצמה ולמיטב הידיעה אלו פעלו בהתאם לייעוץ משפטי שקיבלו, וכי התמורה והרכישות שבוצעו על ידי הציבור שרכש קברים במתחם בוצע כדת וכדין וללא כל דופי".

"בנוסף בחרתם להתעלם מההפסדים העצומים שספג בעל השליטה בהשקעתו באפריקה ישראל ומהאופן שבו בחרו לנהוג כשאר בניסיון להבריא את החברה הזרים מהונו מאות מיליוני שקלים במהלך שאין לו ולא היה לו אח ורע בישראל".

לב לבייב חלקות קבר אפריקה ישראל הר המנוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד