ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

מול נתניהו: מלכיאלי תקף את חוק התאגיד. צפו

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף את ההחלטה לפיה לא ישובץ חרדי במועצת תאגיד השידור, כל זאת מול ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת: "די לאפליה החרדית" • צפו

מול נתניהו: מלכיאלי תקף את חוק התאגיד. צפו
יונתן זינדל, פלאש 90



ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף את ההחלטה לפיה לא ישובץ חרדי במועצת תאגיד השידור, כל זאת מול ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת.

"חוק השידור הציבורי הישראלי (חוק התאגיד) מסדיר את מינוי מועצת תאגיד השידור בזה הלשון ואני מצטט "השר ימנה לתאגיד השידור הישראלי מועצה בת 12 חברים, ובהם לפחות שש נשים ולפחות חבר אחד הנמנה עם האוכלוסייה הערבית, לרבות האוכלוסייה הדרוזית והצ'רקסית, לפי המלצת ועדת האיתור".

מלכיאלי הוסיף: יש רגישות? יש ויש. נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, יש ברור שיש רגישות. חרדים? 10 אחוז מהאוכלוסייה? לא מצאו מקום במועצה".



"הצעתו של השר לפיתוח הנגב הגליל והפריפריה הרב אריה דרעי בדבר אפליה מתקנת במגזר הציבורי לציבור החרדי התקבלה? כן. נקבעה מדיניות, אז מדוע היא לא מיושמת? ככה".

לדברי מלכיאלי, "זוהי רק אנקדוטה על היחס המנוכר והמזלזל כלפי ציבור איכותי זה. מעל ל-900 עובדים מועסקים בתאגיד השידור הציבורי. כמה מתוכם חרדים? אז מצאו 10 חרדים וסגרו את העניין".

"אני פונה כאן, באופן ברור וחד משמעי, ומודיע, לא נקבל מדיניות מפלה ובזויה ואטומה, הגיע הזמן לתת לציבור יקר ואיכותי זה ייצוג הולם בכל המרחב הציבורי כולל הכל".

לסיום אמר מלכיאלי: "אני קורא מכאן לשר התקשורת ולכל העוסקים בדבר, לכבד את המדיניות שנקבעה לא פעם, ולהרים את הכפפה בטרם יהיה מאוחר, ולדאוג ולוודא שהציבור החרדי לא מופלה לרעה וישובץ במועצת התאגיד".

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי, כאשר 32 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים, זאת בעוד חברי האופוזיציה החרימו את הדיון.
תאגיד השידור מיכאל מלכיאלי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד