ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הפרקליטה שמונתה לתיק נתניהו: אף אחד לא מקבל מאות אלפי שקלים מחברים

עו"ד בן ארי שווקי הוסיפה כי חברות לא יכולה להסביר כל מתנה. היא ניהלה תיקים רבים מתחום השחיתות הציבורית וצורפה לצוות העוסק בחקירות נתניהו בחודש שעבר

נתניהו (Alex Kolomoisky/POOL)
נתניהו (Alex Kolomoisky/POOL)



הפרקליטה המלווה את חקירות ראש הממשלה נתניהו, ליאת בן ארי שווקי, אמרה היום (חמישי) כי חברות לא יכולה להסביר כל מתנה לעובד ציבור. לדבריה, "חברות זו טענה שעולה בהמון תיקים והיא טענה ממשית אבל לא יכולה להסביר כל מתת". היא הוסיפה: "כשמדובר על מאות אלפי שקלים שניתנים לעובד ציבור אני מתקשה לקבל שמדובר אך ורק במתנה מחבר לחבר. אף אחד לא מקבל או דורש מאות אלפי שקלים מחברים. צריך לבדוק בכל תיק ותיק את יחסי החברות, מתי הם החלו ומה הגודל של המתת".

בן ארי שווקי לא התייחסה מפורשות לחקירת תיק 1000, העוסקת בטובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים שקיבלו בני משפחת נתניהו מבעלי הון. במהלכה נטען מצד ראש הממשלה כי המתנות ניתנו לו במסגרת יחסי חברות ולא במסגרת תפקידו. היא אמרה את הדברים בכנס של לשכת עורכי הדין בתל אביב.

בנוסף, בן ארי שווקי התייחסה לטענה כי עבירת השוחד הורחבה, וכתבי אישום מוגשים גם על סכומים פעוטים או תמורות שונות שאינן מוגדרות. היא אמרה כי "המחוקק קבע ששוחד הוא לא רק מעטפה שניתנת מתחת לגשר". לדבריה, "לפי סעיפי החוק מתת במאה שקל הוא שוחד לכל דבר ועניין, ולטעמי, בשיקול הדעת שלנו אנחנו מצמצמים את החוק ולא מרחיבים אותו". בן ארי שוויקי ציינה כי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הורשע בעקבות שהות של לילה במלון בעלות 4,700 דולרים שמימן עבורו איש העסקים מוריס טלנסקי. היא אמרה כי "זה לא סכום פעוט לעובד ציבור שמרוויח בחודש כמו שהוא מרוויח. לא מדובר על ארוחת צהריים או שי לחג במאה שקלים. אבל אם 1,500 שקלים ניתנים כשי לחג מבעל אינטרס אז כבר צריך לחשוב. יכול להיות שאיש הציבור לא ילך לשש שנים בכלא אבל זו כבר שאלה של העונש".

בן ארי שווקי עומדת בראש פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה וניהלה בין היתר את תיק הולילנד. בחודש שעבר החליט פרקליט המדינה שי ניצן לצרף אותה לצוות הפרקליטים שעוסק בחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כך שתיקי נתניהו יטופלו על ידה ועל ידי פרקליטות מחוז ירושלים בצוות משולב.

המשטרה מנהלת בימים אלה שתי חקירות בעניינו של נתניהו, שתיק 1000 היא אחת מהן. בחקירה השנייה, המכונה תיק 2000, חשוד נתניהו בניסיון לקבלת טובות הנאה ממו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. לפי החשד, השניים דנו בעסקה שבה יזכה נתניהו לסיקור חיובי בכלי התקשורת של מוזס, בתמורה להחלשת העיתון המתחרה ישראל היום.

בן ארי שווקי מתמחה בטיפול בעבירות צווארון לבן וידועה כפרקליטה לוחמנית במיוחד, שניהלה תיקים רבים בתחום השחיתות הציבורית. מלבד תיק הולילינד, שבו הורשע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקבלת שוחד בסך 60 אלף שקלים, בארבע השנים שבן ארי שווקי עומדת בראש פרקליטות מיסוי וכלכלה, הוגשו תחת ידיה כתבי האישום נגד בנימין (פואד) בן אליעזר על קבלת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס; נגד ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני על קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס; ונגד נוחי דנקנר על הרצת מניות אי־די־בי. בעבר היא היתה גם התובעת בתיק נגד איש העסקים דוד אפל, שהורשע במתן שוחד.
בן ארי שווקי פרשות נתניהו שוחד מתנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד