א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הרב ברלנד מתראיין לראשונה מאז המאסר: "מוכן שישרפו אותי" • צפו

כחודש לאחר ששוחרר בשל מצבו הבריאותי, למעצר בית בתנאים מגבילים, הרב ברלנד - שהודה והורשע במעשים חמורים בנשים - התראיין לראשונה לאמנון לוי בתוכנית "פנים אמיתיות" בערוץ 10 ואמר "מוכן לחזור לכלא היום ולקבל עונש חמור יותר, כולל שישרפו אותי ויסקלו אותי באבנים" • צפו

מתוך הסרטון. צילום: ערוץ 10
מתוך הסרטון. צילום: ערוץ 10



כחודש אחרי ששוחרר למעצר בית בשחרור מוקדם, הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" שהודה והורשע במעשים חמורים, מדבר לראשונה מאז מאסרו, בראיון לתכנית "פנים אמיתיות" עם אמנון לוי בערוץ 10.

במשך יותר משלוש שנים נמלט הרב ברלנד ממעצר בישראל והתנהל אחריו מרדף חובק עולם עד שהוא נעצר בדרום אפריקה והוסגר לישראל. הוא הועמד לדין והורשע בכך שתקף נשים ועשה בהן מעשים חמורים. לאחרונה הוא שוחרר למעצר בית בבית חולים בשל מצבו הבריאותי ואסור לו להיפגש עם נשים שהן לא בנות משפחתו.

בראיון לאמנון לוי בתכנית "פנים אמיתיות" בערוץ 10 אמר הרב ברלנד, "אני לוקח אחריות על מה שקרה. אני מוכן לקבל כל עונש שבעולם, כולל שישרפו אותי ויסקלו אותי באבנים כי זה דין התורה. העונש שניתן לי אולי היה קל מדי ואני מוכן לקבל עונש גדול יותר. בכל דיון שהתקיים אמרתי לשופט שאני רוצה שיימצו איתי את הדין. אני רוצה לנצל את ההזדמנות בשביל לבקש סליחה מהמתלוננות".


הרב ברלנד בראיון לאמנון לוי בתכנית "פנים אמיתיות" בערוץ 10

יש לציין כי התנצלות זו מצידו של הרב ברלנד באה רק לאחר שנתפס והודה במעשים שיוחסו לו, בעוד שבשהותו בהולנד כחלק ממסע הבריחה שלו מההעמדה לדין ולפני שנתפס והובא על כרחו למשפט בארץ, כפר הרב ברלנד בכל המעשים, כך שרבים מפקפקים באמינות התנצלויותיו בבית המשפט ובראיון.

הראיון המלא ישודר בתוכנית "פנים אמיתיות" בחדשות 10 עם אמנון לוי.

כזכור, לפני כחצי שנה, בעת שהגיע הרב ברלנד לבית המשפט בשלב הטיעונים לעונש בעניינו, ובקשת הצדדים להסדר טיעון, אמר הרב ברלנד דברים דומים שתיעוד בלעדי מהם הובא ע"י אלי שלזינגר כתב 'בחדרי'. בדין הדברים אמר אז הרב ברלנד "במשפט היהודי העתיק, על מעשים כאלה עונש של שריפה וסקילה, היום השתנו העיתים ויש המון הקלות, זה לא גורע מחומרת המעשים שלי" והוסיף, "אני מתחרט באמת מעומק הלב על כל פגיעה שפגעתי בבן ובת בזכר ונקבה, כל פגיעה שנגרמה על ידי במישרין או בעקיפין, אני במה שהודיתי - הוידתי, אין לי עכשיו עסק עם נשים".



כזכור, כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", בערב פסח החליטה ועדת השחרורים לשחרר את מנהיג 'שובו בנים' לריצוי תקופת השליש בתנאים מגבילים בשל מצבו הבריאותי והוא מרצה אותה במלונית הסמוכה לבית החולים הדסה עין כרם.

לפני כשבועיים, לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן ביקרו במלונית בה הוא מרצה את התקופה שנותרה מאסרו, וספג על כך ביקורת חריפה, כתב ליצמן מכתב לעורכת הדין שרה מרקוביץ שייצגה כמה מן המתלוננות, ובו הבהיר כי ביקורו אינו בא "לתת חלילה לגיטימציה למעשים החמורים המיוחסים. אני מבקש לדחות כל ניסיון לייחס לביקור זה משום פגיעה כלשהי בנפגעים ונפגעות" כתב ליצמן במכתב ההבהרה.
הרב אליעזר ברלנד פנים אמיתיות אמנון לוי מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד