ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרוזק לא תמיד התשובה

דיכאון היא אכן מחלה ויש להתייחס אליה בכל הרצינות. יש להם דרכי טיפול ותשמחו בוודאי לקרוא על דרך טיפול בדיכאון ללא תרופות

פרוזק לא תמיד התשובה
לא לגעת צילום: שאטרסטוק



אחת המחלות הנפוצות ביותר שאנשים בעידן המודרני עלולים לסבול מהן זו מחלת הדיכאון. לכן ברור מדוע גם אתם חוששים מהמחלה הזאת ותוהים כיצד תוכלו לעזור לבן משפחה קרוב שכנראה סובל ממנה. המודעות לנושא הזה הולכת וגדלה אך יש גם נטייה ללא מעט אנשים ואנשי מקצוע בתחום להתחיל להשתמש בתרופות נוגדות דיכאון מהר מידי. מי מאיתנו לא שמע את שמה של התרופה "פרוזק"? ומי מאיתנו לא יודע שהיא יכולה לעזור לנו להתמודד עם דיכאון ברמות כאלה ואחרות? עם זאת, הגיע הזמן להבין שכדאי גם לנסות טיפול בדיכאון ללא תרופות לעיתים כי לא תמיד כדורים כימיים הם הבחירה הנכונה.

טיפול בדיכאון ללא תרופות יכול להועיל ביותר

כאן תוכלו לראות את פרופסור לאון גרינהאוס מדבר על טיפול בדיכאון.

אם אתם שמים לב שלאחרונה אחד מבני המשפחה שלכם מתנהג מוזר או שיש לו סימפטומים שונים שעלולים להעיד על דיכאון, כמו לדוגמה:
- חוסר תיאבון או תיאבון מוגבר ביותר
- חוסר יכולת לישון בלילה או שינה רבה מידי במהלך היום
- מחשבות אובדניות ודיבורים בסגנון הזה
ואם זה לא עובר כבר כמה שבועות, בהחלט כדאי לעצור ולרגע. אומנם זה נכון שלא תוכלו לקחת מבן המשפחה שלכם את הכאב ולא תוכלו להתמודד במקומו עם הדברים אך בהחלט תוכלו להגיש לו עזרה. רגע לפני שאתם הולכים ומנסים להשיג לו מרשם עבור פרוזק כדאי לדעת שאפשר לנסות גם טיפול בדיכאון ללא תרופות שיכול להיות יעיל ומקצועי. טיפול כזה יכול לכלול, לדוגמה, פגישות אישיות עם פסיכולוג קליני ואפילו כל מיני טיפולים הומיאופתיים או התעסקות בספורט, אז למה לא לנסות זאת? זה בהחלט נכון לומר שאת השיפור שמגיע כתוצאה מטיפולים שלא כוללים תרופות נרגיש כנראה אחרי פרק זמן ארוך יותר אך שווה לנסות זאת.

בחירת אנשי המקצוע המטפלים

בין אם אתם חושבים להציע לבן המשפחה שלכם את האפשרות לנסות טיפול בדיכאון ללא תרופות ובין אם אתם חושבים לסייע לו בדרך אחרת, כדאי לבחור אנשי מקצוע מומחים. פסיכיאטר מומלץ בתחום הוא פרופסור לאון גרינהאוס. לפני שבכלל תהיה לכם אפשרות לעזור לבן המשפחה האהוב צריך לאבחן אותו ולראות האם באמת מדובר על דיכאון ברמה כזאת או אחרת או שמדובר על דכדוך חולף. כמו כן, גם אם מדובר על דיכאון צריך להבין שיש רמות שונות של המחלה הזאת שמהן אפשר לסבול ויש לקחת זאת בחשבון בעת בחירת הטיפול המתאים. לכן חשוב כל כך שמי שיעשה לבן המשפחה שלכם את האבחון יהיה איש מקצוע שלמדת את התחום, שיש לו ניסיון בו ושמגיע עם הרבה מאוד המלצות. זה לא סוד שבישראל של ימינו יש הרבה פסיכיאטרים מוכשרים ומנוסים אך לא אל כל אחד מהם באמת תרצו לפנות. בררו כמה שיותר מידע אודות אנשי המקצוע שנראים לכם רלוונטיים וכך יהיה לכם קל יותר לבחור ממי תרצו לקבל סיוע.

דיכאון פרוזק טיפול תרופתי תרופות ללא מרשם כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד