א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"ניצחנו": הנשיא טראמפ גבר שוב על אובמה

מאז שנבחר לנשיא ארה"ב, התאמץ טראמפ לבטל את רפורמת הבריאות של אובמה - "אובמה קר". הערב הצליחו הרפובליקנים להשיג רוב קטן בהצבעה בקונגרס בעד ביטול חלקים גדולים מהתכנית • עם זאת, בסנאט צפוי המהלך להיתקל בקשיים

טראמפ בקונגרס אחרי ההצבעה. צילום: רויטרס
טראמפ בקונגרס אחרי ההצבעה. צילום: רויטרס



ניצחון משמעותי לטראמפ בקונגרס: בית הנבחרים האמריקני הצביע הערב (ה') בעד ביטול חלקים גדולים מהתוכנית הבריאות "אובמה-קר", הנצחון הושג ברוב דחוק של 217-213, יחד עם זאת הסנאט האמריקני עדיין יכול לסכל את המהלך, וכשהעניין יובא להצבעה בו צפוי המהלך להיתקל בהתנגדות עזה יותר,

ההישג של טראמפ בבית הנבחרים מגיע כמה שבועות לאחר שנחל שם מבוכה גדולה: בסוף חודש מרץ נאלץ הנשיא לדחות ברגע האחרון את ההצבעה על ביטול התכנית "אובמה-קר" לאחר שהתברר כי על אף שליטת הרפובליקנים בבית הנבחרים, אין רוב להצעה. היה זה כישלון עבור טראמפ, שבמהלך קמפיין הבחירות אמר שיעשה הכל לבטל את הרפורמה בטענה שהיא גרועה לעם האמריקני.

בתגובה לנצחון צעקו חברים דמוקרטים "בושה בושה" תוך שהם צועדים החוצה במחאה על ביטול

בתוך כך, ציוץ שהופיע בחשבון הטוויטר של טראמפ - נמחק. לאחר פגישתו של טראמפ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צייץ הנשיא האמריקני "היה כבוד לפגוש את אבו מאזן". לאחר מכן מחק את הציוץ.

הציוץ, שכלל גם סרטון וידאו מפגישתם של שני המנהיגים, נעלם ביום חמישי, 13 שעות לאחר שפורסם במקור, כך דווח באתר JTA, חברת ProPublica עוקבת אחרי הציוצים של של הנשיא טראמפ, וגילתה שהציוץ על הפגישה נמחק.

גם בחשבון השני של הנשיא טראמפ - POTOS - החשבון הרשמי של הבית הלבן אין איזכור לפגישת טראמפ עם אבו מאזן.

כזכור אחרי הפגישה עם נתניהו בבית הלבן, טראמפ צייץ מחדש את הציוץ של נתניהו על פגישתו עם טראמפ, מה שהביא לנתניהו 10000 עוקבים חדשים בתוך שעה.
דונלד טראמפ אבו מאזן אובמה קר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד