י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פרשת השותף בצ'יינג שנעלם - אופטימיות זהירה בבית וגן: עדויות חדשות והתגייסות לעזרה

פרשת השותף בצ'יינג שנעלם. חשיפת 'בחדרי': ימים לאחר שא', בעל צ'יינג' מבית וגן נעלם, הולכת תמונת המצב ומתבהרת: "אנשים חייבים לו סכומי עתק ויש לו נכסים רבים, הוא נפל לעוקץ גדול ולקח פסק זמן בכדי להסדיר את הכל" טוענים קרוביו • מי מטפל בפרשה ולמה ארעה הנפילה? • פרסום ראשון

צילום: לואיס פישר ונתי שוחט, פלאש 90
צילום: לואיס פישר ונתי שוחט, פלאש 90



פרשת השותף בצ'יינג שנעלם. פרסום ראשון: ככל שנוקפות השעות מאז חשיפת 'בחדרי חרדים' על שותף באחד הצ'ינג'ים הגדולים מירושלים, שניתק את הטלפונים וככל הנראה יצא מן הארץ לאחר שהסתבך כלכלית ונקלע לחובות, הולכת תמונת המצב ומתבהרת.

משיחה עם מכרים, ידידים, בני משפחה ושותפיו העסקיים עולה תמונה מורכבת המלמדת על סיטואציה בעייתית אליה נקלע א', נשוא הסיפור. אך למרות המצב הבעייתי נראה שהמצב אינו בלתי הפיך ובשעות אלו נעשים מאמצים להגיע לפתרון מהיר של המשבר.

לדברי אחד מתושבי שכונת בית וגן שנמצא בקשרים עסקיים עם א' מדובר ב"בן אדם שתרם בשנים האחרונות סכומי עתק לצדקה. אין משפחה נזקקת אחת בבית וגן שלא נהנתה ממתת ידו. כל בן אדם במצוקה, הכיר את הכתובת שלו והוא מעולם לא השיב בן אדם ריקם".

לדברי הגורם, "בשנים האחרונות שומעים על אנשים שחיו ברמת חיים גבוהה על חשבון הציבור ונמלטו מהארץ, כאן מדובר בסיפור אחר לגמרי. מדובר ביהודי שחי ברמת חיים פשוטה, ומרבית ההון שצבר חולק לצדקה. הוא גם לא בורח לרגע מאחריות, ועסוק רק בניסיון לסיים את הפרשה בצורה הטובה ביותר".



התסבוכת של א. החלה לפני מספר חודשים אחרי שנעקץ בסכומי עתק על ידי כמה נוכלים ובמקביל ביקשו מספר משקיעים למשוך מהשקעות משותפות את כספיהם.

"נוצרה כאן תנועת מלקחיים. מצד אחד הוא נאלץ לכסות את הבורות העצומים שיצרו העוקצים ומצד שני הוא היה נתון ללחץ אינטנסיבי של המשקיעים שרצו לחלץ את כספם באופן מיידי", מסביר ל'בחדרי חרדים' גורם עסקי שמכיר את הפרשה היטב.

"בהתחלה הוא ניסה להתמודד בכל החזיתות, אבל אנשים מזהים לחץ ולמרות שישנם אנשים שחייבים לו סכומי עתק, בהיקפים שרק כעת מתבררים, הם זיהו את הלחץ והחלו לגרור רגליים. בשבוע שעבר הוא הבין שעדיף לו לתפוס מרחק לתקופת זמן, בכדי לעשות סדר בבלאגן ולכבות את כל השריפה בצורה ממוקדת במקום לכבות כל דליקה באופן פרטני".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לצורך המשימה נשכרה חברה יזמית גדולה שמרכזת את כל ההשקעות והנכסים שמחזיק החלפן ובמקביל מרכזת את רשימת הנושים בכדי להגיע איתם להסדר כבר בתקופה הקרובה.

"קראנו בתקשורת שמדובר על חובות של עשרות מיליוני שקלים", אומר אחד משותפיו העסקיים שנכנס בימים האחרונים לעובי הקורה בניסיון לפתור את התסבוכת. "זה רחוק מכך. לדעתנו מדובר על כמה מיליוני שקלים של חובות, מול נכסים ששווים גדול בהרבה. הצרה היא שלא כל הנכסים נזילים באופן מיידי, ואנחנו מקווים להגיע להסדרים שלא יפגעו בשווי הנכסים מאידך וישרתו את החוב בצורה מקסימלית מאידך. הוא, בכל מקרה מעדיף להישאר עני מרוד ולא להישאר חייב פרוטה לאיש. כולנו מקווים שהוא יצליח לעבור את המשבר ולחזור לאיתנו".
נפילה עוקץ צ'יינג' בבית וגן פרשת השותף בצ'יינג שנעלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד