כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מנהל ה-FBI חשף: ביל גרם שהילרי קלינטון לא תהיה נשיאה

מדוע החליט מנהל ה-FBI לפרסם את חקירתה של הילרי קלינטון? החידה הזו, שנמשכת מאז הבחירות, נפתרה בעדותו מול הסנאט

ג'יימס קומי, רויטרס
ג'יימס קומי, רויטרס



ג'יימס קומי, מנהל ה-FBI, מסר בעדותו בפני הסנאט ביום רביעי האחרון כי הסיבה שבעטיה החליט לפרסם שמתקיימת חקירה נגד הילארי היא משום שבן זוגה ביל קלינטון נפגש עם התובעת הכללית - והוא לא הרגיש שלם עם זה.

ג'יימס קומי הסביר בעדותו בפני הסנאט שבמשך כל חייו בשירות החוק, הוא נלחם לשמר את האמינות של ההליך הפלילי בארה"ב. קומי העיד כי "לפני הבחירות קרו דברים שהעיבו על האמינות הזו, יש דברים שאני לא יכול לפרט". למרות זאת, הוא חשף שביל נפגש עם התובעת הכללית לורטה לינץ בפגישה לכאורה מקרית - "לא הרגשתי שלם עם זה אז החלטתי לפרסם שהילארי נחקרת, אני חשתי בחילה קלה מהמחשבה שאולי השפעתי על תוצאות הבחירות".

השניים נפגשו "במקרה" כשהמטוסים בהם טסו נמצאו זה ליד זה בשדה תעופה באריזונה. כשנודע לביל קלינטון שהתובעת הכללית לינץ' נמצאת לא רחוק ממנו, הוא קפץ לבקר אותה, לינץ' טענה שהשיחה ביניהם הייתה חברתית ועסקה בנכדים שלהם ותחביבו של ביל לשחק גולף.

הרפובליקנים טענו שהשניים נועדו כדי לסגור עסקה, מאחר ולמחרת היה עתיד להתפרסם דו"ח של הקונגרס לגבי מתקפת הטרור בלוב בה נרצח השגריר האמריקני, והטענות נגד הילארי היו שהיא לא ענתה לטלפונים של השגריר כי הלכה לישון. לטענת הרפובליקנים, ביל הבטיח לתובעת שאם לא תסבך את הילארי, הילארי תאריך את מינוייה כתובעת כללית כשתיבחר לנשיאות.

לאחר שפורסם שמתנהלת חקירה נגד הילארי, חלק מתומכי הילארי החליטו לא לבחור בה, מאחר והסיפור של רציחתו של השגריר האמריקני בלוב גרם בארה"ב לכעס גדול, זאת בגלל הטענות שהיה ניתן להצילו - אך הילארי לא עשתה מספיק.
ג'יימס קומי קלינטון בחירות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד