כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המשבר הבא? ליצמן מגיב לבדיקת "בחדרי חרדים", ומפרגן לגפני ודרעי

ימים טובים לישראל: אחרי שאתמול יצאו השר אריה דרעי וח"כ משה גפני בהצהרות לוחמניות כדי להגן על "רפורמת הסיעוד" של ליצמן, היום הוא מפרגן על ההתגייסות הכלל חרדית, ומסמן גם הוא את המשבר הבא - מיד לאחר תום סאגת השבת והמרכולים

יעקב ליצמן, צילום: פלאש90
יעקב ליצמן, צילום: פלאש90



משבר הסיעוד: שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הבוקר (שישי) לבדיקת "בחדרי חרדים" ולדברים הנחרצים שאמרו השר אריה דרעי וח"כ משה גפני בשיחה עם "בחדרי חרדים", על פיהם הם מגבים את ליצמן באופן נחרץ בדרישתו ליישום מיידי של רפורמת הסיעוד הכלולה בהסכם הקואליציוני עם 'יהדות התורה'.

לדבריו של ליצמן בשיחה עם "בחדרי חרדים" - "אני משבח את התגייסות ראשי המפלגות למען הרפורמה בסיעוד ממלכתי". לדבריו, "האחדות ושיתוף הפעולה בין ראשי הסיעות החרדיות היא הערובה ביותר להצלחה והגעה להישגים לטובת הציבור. הוכחנו שאנו פועלים יחדיו ובתיאום בכל דבר וענין וזה סוד הצלחתנו".

כאמור, למרות העובדה שהרפורמה מעוגנת בהסכם הקואליציוני עם 'יהדות התורה' ולמרות שעל פי ההסכם היא הייתה אמורה להתחיל לפני ארבעה חודשים, בתחילת שנת 2017, עדיין, שר האוצר משה כחלון מעכב את ביצועה. בעקבות כך, שוחחו אתמול השר דרעי וח"כ גפני עם "בחדרי חרדים" והבהירו כי בתום מאבק השבת והמרכולים – הם יאבקו עד הסוף על יישום הרפורמה שתסייע לאלפי קשישים בישראל.

"אני תומך תמיכה מלאה ברפורמה הסיעודית. תכנית הסיעוד הזו הייתה הבטחת בחירות שלנו והממשלה והקואליציה מחוייבת לזה", אמר שר הפנים דרעי ל"בחדרי חרדים", לדבריו, "כעת בראש סדר העדיפויות נמצא מאבק השבת ומיד אחר כך ננהל מאבק גם על הסיעוד".

גם ח"כ גפני, אמר דברים זהים בשיחה עם "בחדרי חרדים": "כולנו תומכים בנושא הסיעוד, זה חלק מההסכם הקואליציוני שלנו, וכולנו תומכים בכך" גם גפני הוסיף כי "בגלל נושא השבת, שהיה דחוף, נדחה העיסוק בנושא של הסיעוד מישיבת הסיעה, אבל בוודאי שנדרוש זאת וצריך לכבד את ההסכם".

סגן השר מאיר פרוש נתן אף הוא גיבוי מלא לליצמן ואמר ל"בחדרי חרדים": "אני מזדהה עם דבריו של השר ליצמן שנמסרו היום בעיתונות החרדית, על דברים שאמר בישיבת הממשלה אתמול בנושא הרפורמה הסיעודית".

בנוסף, ח"כים רבים השמיעו קול זהה בשיחה עם "בחדרי חרדים" והבהירו כי הם מגבים את המאבק על הרפורמה וכי יש לקיים את ההסכם הקואליציוני ככתבו וכלשונו. בין הח"כים שגיבו את ליצמן: אשר, מקלב, אייכלר, מוזס ומלכיאלי.
רפרומת הסיעוד יעקב ליצמן אריה דרעי משה גפני מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד