י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התינוק המדמם: המטפלת החשודה תשוחרר

שוחררה המטפלת, שנחשדה על ידי המשטרה בגרימת חבלה חמורה לתינוק בן חצי שנה, שפונה לבית החולים עם דימום פנימי בראש

המטפלת בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
המטפלת בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הוארך מעצר המטפלת, שנחשדה על ידי המשטרה בגרימת חבלה חמורה בפעוט בן חצי שנה, שפונה לבית החולים עם דימום פנימי בראש. המעצר הוארך בארבעה ימים, אך לאחר טענות עורכי הדין, הם הגיעו להסכמה עם המשטרה, לפיה היא תשוחרר למעצר בית.

שלשום (ד') פעוט בן חצי שנה ששהה בבית מטפלת בשכונת רוממה בירושלים, אותר על ידי המטפלת כשהוא מעורפל הכרה ופונה במצב קשה לבית החולים שערי צדק בעיר, עקב אופי הפציעה ומצבו הקשה הועבר לבית החולים הדסה עין כרם, שם הצליחו לשפר את מצבו שמוגדר כעת בינוני.

בעקבות המקרה, המשטרה עצרה את המטפלת (54) בחשד לכך שבמסגרת האחריות שלה במעון, מצבו של הפעוט התדרדר והפך לקשה.

בחקירתה שיתפה פעולה והשיבה לכל השאלות כך גם בעלה שנחקר. כפי שדווח אתמול ב'בחדרי', המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בחמישה ימים והשופטת מיקה בנקי קיבלה את הבקשה כמעט במלואה, והאריכה את מעצר החשודה בארבעה ימים.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי שנשכרו על ידי החשודה והגישו ערר על ההחלטה לבית משפט המחוזי בירושלים, שם שאלו האם יש ראיות המבססות חשד לגרימת חבלה בידי אדם? "לא ניתן להסתפק אך ורק בתוצאה שאומרת, גרימת הדימום נגרמה על ידי חבלה, אלא צריך לבחון האם החבלה מקורה בידי אדם".

לטענת המשטרה, החשודה "לא נתנה תשובות מניחות את הדעת. הן מגבירות את החשד הסביר", וציין כי אין סתירה מהותית בין עדות אם הפעוט לדברי המטפלת ובעלה. "החשש הוא לשיבוש הליך החקירה".

השופט אלי אברבנאל ציין כי בשלב מוקדם זה של החקירה ונוכח החשש לשיבושה, אין מנוס מלאפשר למשטרה לקיים את החקירה כשהעוררת נמצאת במעצר ודחה את הערר. לאחר הדיון, שוחחו עורכי הדין שוב עם החוקרים וביום הגיעו להסכמה כי היות ואין ראיות לכאורה שקושרות את החשודה ישירות לחבלה, היא תשוחרר בתנאים מגבילים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעה הקרובה החשודה צפוייה להגיע לבית משפט השלום בירושלים בפני השופט חאג יחיא, שם המשטרה תבקש לשחררה למעצר בית ללא פיקוח למשך 15 ימים, יציאה מהבית רק בליווי, איסור טיפול בילדים למשך 180 יום וזאת לל הפקדות כספיות או ערבויות.

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד הגביו ל'בחדרי חרדים' כי "ההחלטה על השחרור מלמדת שהמשטרה קבלה את עמדתנו לפיה אין כל ראיה אשר קושרת את מרשתנו לאירוע המצער. כפי שטענו בבית המשפט למרשתנו אין יד ורגל במיוחס לה ואנחנו מברכים על החלטת השחרור".
מטפלת אזיקים חשודה שנוקתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד