כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יהודי ארגנטינה התאספו לעצרת מספד לרב שרבני זצ"ל

מאות מיהודי קהילת ארגנטינה התאספו לעצרת מספד והתעוררות, לזכרו של הגאון רבי ראובן שלום שרבני זצ"ל

יהודי ארגנטינה התאספו לעצרת מספד לרב שרבני זצ"ל

 


מאות מבני היהדות בארגנטינה התאספו אמש (חמישי), לעצרת מספד והתעוררות, לזכרו של הגאון רבי ראובן שלום שרבני זצ"ל, שהסתלק בשבת האחרונה, לאחר מחלה קשה.

אבי שמר מבני הקהילה בארגנטינה, מוסר הבוקר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים', כי הרב שרבני היה אביהם הרוחני של בני הקהילה בארגנטינה. בעשור האחרון אומר אבי שמר, הגיע הרב פעמיים לארגנטינה, בכדי לחזק את בני הקהילה בדרשותיו ועיצותיו.

"הערצה אליו אין לה אח וריע, אנשים כאן לא הרימו יד מבלי להתייעץ איתו בכל ענייניהם הגשמיים והרוחניים", אמר.

"במוצאי שבת בני הקהילה הוכו בהלם כשנודע להם דבר סילוקו. ושעה ארוכה אנשים התקשו לעכל את הידיעה המעציבה", חותם אבי שמר את שיחתו.

כאמור, אתמול, התקיימה עצרת מספד לזכרו ומאות מבני הקהילה נטלו בה חלק. העצרת מטעם קהילות 'יסוד הדת' התקיימה בקהילה ישורון שבשכונת פלרמו בבואנוס איירס.

ראשון המספידים היה הנגיד מר רמון רחמים ג'מל, שהיה ממקורביו של הרב, ומשמש כסגן נשיא קהילת ישורון. הנגיד הקריא מכתב בשם בני הקהילה, בו הביע את הצער והחסר הגדול עם סילוקו של הרב זצ"ל.

אחריו נשא דברים רב הקהילה הגאון רבי יחזקאל לוי, שעמד על דברי הגמ' קשה סילוקן של צדיקים כשריפת בית אלוקינו'.

מיד לאחר מכן, נשא דבריו הרב יוסף מתא, מרבני קהילת 'יסוד הדת' ומתלמידו של הרב שרבני זצ"ל, אמר מתי עמד על גדולתו התורנית של הרב, ועל החובה של כל אחד ללמוד מהנהגתו .
אחרון המספידים היה הרב יוסף דלין, מזכ"ל קהילת יסוד הדת, מעסקני הבולטים של ארגנטינה, ויד ימינו של הרב שרבני בארגנטינה, שדיבר ברגש על האבידה הגדולה לבני הקהילה, והקריא בדמע מכתב ממשפחת הרב לבני הקהילה בארגנטינה.

מאות המשתתפים התפזרו בשעת לילה מאוחרת בתחושת אבל ויתמות.

 

 

 












ארגנטינה הרב שרבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד