י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לייבל'ה מקדים למירון והפגישה הסודית

השבוע לייבל'ה קופץ למירון ומבחין באנשי הסוד של הציון הקדוש מתייעצים. מי מאנשי הרב שטיינמן נצפה במלון מצפה לפגישה סודית ואיזה עיתונאי בירך ברכת 'הגומל'

לייבל'ה מקדים למירון והפגישה הסודית
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



אנשי מירון המסתוריים.

לייבל'ה עוד לא פרק את מזוודתו מתחילת הזמן, וכבר ארז לעצמו תיק צד קטן ויצא כבר השבוע למירון. אכן כן, כפי ששמעתם, לייבל'ה הוא מהמקדימים שלא לומר מעשרה ראשונים. וכך כשהתיק על כתפו, בקבוק מים בידו האחת וספר תהילים קטן בידו השנייה, יצא לייבל'ה צפונה אל מערת הרשב"י.

לייבל'ה הגיע ופתח את ספר התהילים, נשא ידיו לשמים בתפילה עבור גדולי ישראל והאדמורי"ם. אלו שדבר מחלתם כבר פורסם לכל ואלו שמסתירים את הדבר ואין כאן המקום לפרט. לאחר שסיים לייבל'ה פרקי תהילים בדביקות לעילא ולעילא, החליט לייבל'ה לקנות ח"י רוטל משקה לרפואתם השלימה והמהירה, ובתקווה שיזכו להנהיג עדתם עד ביאת גואל צדק ועד בכלל.

נסע לו לייבל'ה לנפוש מעט במלון 'כפר-המכבייה' לאגור כוחות לקראת יומא דהילולא. לייבל'ה נהנה ממנוחה מוחלטת ומשירות wifi חינם שנקלט במכשירו החתום והכשר. בצאתו של לייבל'ה לתה ירוק עם סיגריה, הבחין בנאמן ביתו של הגראי"ל שטיינמן שליט"א, הרב דוד שפירא, שנראה כמחכה לפגישה סודית במקום, חיש מהר הפעיל לייבל'ה את מצלמתו למען ינציח לקוראיו את הרגע החשוב. לייבל'ה מעביר לכם את התמונה ומבקש מכם לבל תספרו לאיש מי צילם. לייבל'ה רק מקווה שלחברת 'קוריץ' מצלמות אין מצלמות אבטחה במלון שיחשפו את העניין.

פינת הממים

צלם הפרובקציה גיא הוכמן וסרטון שבירת הדגל, הגיע להתנצל. בעיני רוחו של יוצר הממים יוסי חיים הצטיירה שיחה והוא משתף אתכם.



איש ה'משפחה' העיתונאי אריה ארליך צולם השבוע בתא טלפון בלונדון, לייבל'ה בעזרתו של היוצר יוסי חיים משתף אתכם בפרטי השיחה שנערכה ככל הנראה עם העורך הראשי.



חרדים חוגגים יום העצמאות?

לפני שיספר לכם לייבל'ה על יום אידם, הנקרא בפי כל 'יום-העצמאות', חשוב לליבל'ה לציין שהוא אינו ציוני כפי שניתן להסיק חלילה מהרישומים הבאים.

ראשית מדווח לייבל'ה על איש הפפראצ'י החרדי, שוקי לרר שעשה את יום העצמאות לראשונה במחיצת חמיו השוכן בקריית אתא, המנגל המסורתי שמתקיים מידי שנה על גג הבית, בוטל השנה עקב העומס וההכנות לחתונה של בנו, הצלם נפתלי, שאגב. עשה את השבת האחרונה במלון 'כנען' בעיר הקודש צפת במחיצת האדמו"ר מנדבורנה ותורמיו.

ואם כבר הזכרנו את החתונה של הצלמים, לייבל'ה חושף לראשונה את ההזמנה לחתונת המילניום של הצלמים החרדים שתיערך בסיון, מדובר בהזמנה יוקרתית שטרם נראה כמותה. את ההזמנה ביים הצלם שוקי לרר והביצוע שייך לאמן ההגדות של פסח מידי שנה, יואל וקסברגר. מדובר בהזמנה בצורת מצלמה מהודרת ובתוכה הכיתוב להזמנה- לייבל'ה רק מתאר לעצמו את הסיטואציה כשלרר מגיש את ההזמנה לגדולי ישראל, וממליץ לצמד הפפראצ'י להכין שני סוגי הזמנות.



ולייבל'ה מדווח כי לערב אחד בלבד עזב מוטי כהן את 'ההערינג' המסורתי ונצמד למסורת אחרת. מוטי כינס ביום אידם בביתו חבורת אנשים 'מבקשים', השף הנודע שלום קצנגולד ניצח על המנגל היוקרתי והמשתתפים משלל תרבויות חוצי יבשות החל בלוי פאלקוביץ ושירה עד מאיר אדלר. אהרלה סמט את וינטרויב. רוזנבוים ובלוך את אונגר ירט וחונא דייטש, ואת האסחייקים וליפל לתפארת מדינת ישראל. בעקבות אבל ערך אחד העסקנים סיום מסכת כיאה לגומרי סטייקים 'ומבקשי השף'.




לייבל'ה ישב לו בנחת, גמרא 'עירובין' על ברכיו והוא לועס מדי פעם בפעם מעט מהטשולנט שנשאר משבת, בצלחת נוספת מונחות חתיכות חזה עוף טרי שהוכן זה עתה על המנגל במרפסת ביתו של לייבל'ה. תוך כדי יציאת חובת היום בעוד הבשר בין שיניו שמע לייבל'ה על האירוע בנתיבות. האירוע שבו חדר תוקף לבית המדרש ודקר חלק מהלומדים. ללייבל'ה נודע כי חיים פסל סגן עורך מרכז העניינים ששהה במקום היה בין אלו שבלמו את התוקף בעוז ותוך כדי מאבק קשה נדקר בידו. לייבל'ה מקווה כי הדבר לא ימנע את המשך עבודתו וחיים היקר לא יפגע מההמולה סביבו, אם כי הוא די רגיל להיות ב'מרכז העניינים', בשבת הקרובה יעלה חיים פסל לתורה לברך ברכת הגומל, ככל הנראה בבית מדרשו של האדמו"ר מקוז'ניץ בבני ברק. לייבל'ה מצרף תמונה ומקווה כי נפשם העדינה של קוראיו לא תיפגע חלילה.



ולקינוח, אמנם לא 'יום העצמאות' אבל מנגל היה גם היה. האירוע היה כשצלמי וצלמות המגזר התכנסו להם בליל שישי האחרון בביתם של האחים הצלמים יניב ובועז מעטוף במושב ברקת. לייבל'ה לא הפסיק לנפנף מעל עמדות המנגל שהוקמו בחצר למען יאכלו כולם וישבעו, את הדרך חזרה בגילופין הוא לא ממש זוכר רק מודה בכל ליבו שלא נעצר על ידי המשטרה הציונית לבדיקת אלכוהול.

טרם יצא לייבל'ה ממושב מירון, הבחין לייבל'ה באנשי מירון, הבולדוזר ישראל דרעי, ואיש החסד וההנחיות חונה דיישט שכבר משחר ילדותו התגלו בו ניצני 'איש -מירון'. לאחר ארוחה טובה השניים דנו בענייני דיומא בכלל ובמתחמי הנרות בפרט.



יצא לו לייבל'ה לכיוון העיר אלעד, שם ביום חמישי האחרון יצא ישראל פרוש ראש העיר אלעד, לשערי העיר לקבל את פניו של חבר מועצת גדולי התורה. הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי. הרב אזרחי הגיע במיוחד לחזק את תושבי העיר בעצרת התעוררות לזכר הילדה רחל אוחנה ע"ה, ראש העיר שוחח עימו דקות ארוכות בדברים העומדים על הפרק. את תוכן השיחה לייבל'ה כנראה לא ידע לעולם, אך על קרבתו של ראש העיר לגרב"מ, לייבל'ה יודע גם יודע.



לייבל'ה התבשר ביון חמישי בבוקר כי פרקליט הצמרת, עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר חבק נכדה והופך לסבא טרי לתינוקת במשקל נמוך במיוחד. ממש כמו הסבא שהשיל מעליו עשרות קילוגרמים. לייבל'ה מאחל מזל טוב ענק ומבטיח קידוש המוני שטרם נראה בשבת הבאה בבית הכנסת של מודז'יץ ברחוב רבי עקיבא בבני ברק.



ביציאה מעיר ההמולה תל אביב, הבחין לייבל'ה ברב הראשי לשעבר יונה מצגר. רגע לפני שנכנס לכלא הוא נצפה במוצ"ש האחרון במסעדת בלינצ'ס הונגרי השוכנת בתל אביב, לייבל'ה מקווה כי יואליש קרויס לא יבקש תמלוגים על הרעיון של הליכה למסעדה, טרם הכניסה לכלא, ומקווה כי תקופה זו תעבור על הרב בקלות.



ובברית שנערכה ביום חמישי באולמי בית ישראל, פגש לייבל'ה את שמואל יעבץ, העוזר של קלרמן. לייבל'ה שמע בחצי אוזן כי יעבץ מודר מהמדור. לאחר ליבון הסוגיה התיישב עם הבוס והשף גולדיס לתמונה, והנה לכם - אין הדרה.



וברחובות ירושלים נצפה האיש והחזנות, החזן יעקב מוצן. מוצן נראה בערב השבת האחרונה כשהוא צועד מעדנות ברחובות בית וגן הירושלמית, החזן שהופיע במקום בשבת, הגיע מוקדם ערך קניות ותפס את החניה לאחד התושבים שמחל לו הוא מוצן.



ומבית וגן הגיע לייבל'ה למלון עץ הזית בעיר העתיקה שם ראה את דובר הרבנות הראשית עורך הדין קובי אלתר יחד עם מציל המקומות הקדושים ר' דוד דרלי בעל הלב הענק שהגיע ללווית אמו של השר דרעי, זאב זר מקיצור דרך בישראל ושניאור זלמן (שושו) דייטש מנהל אתר הציון הקדוש של בעל התניא, מקבלים את השבת.



ומה עושים הזמרים בספירת העומר? הזמר שלמה כהן נצפה בטיסה להונגריה, לשם נסע כדי לפקוד את ציונו של הרבי ר' ישעיה מקרעסטיר. לייבל'ה פגש אותו בטיסה עם סוכן הנסיעות חיים מאיר טירר ולאחר מכן גם בציון עצמו. לייבל'ה מצטרף לתפילתו ומבקש 'מכניסי רחמים, הכניסו רחמינו...".




לא רק אנשי נשמה ומוזיקה נסעו להסתופף בציון הקדוש, מי שעוד נצפה בציון הוא סופר 'המבשר' המוכשר ר' אשר קליין, שנסע להעתיר בתפילה. לייבל'ה תפס בקצה עינו את קליין שהוא סופר גדול הבקי בכל הקהילות היהודיות בעולם, שנראה תוך כדי תפילה ומלמול פרקי תהילים שהוא עסוק במלאכתו ושולח כתבה למערכת בביתר, לצידו נראה הרב ישראל קאהן משב"ק הרבי מסערט ויז'ניץ זצ"ל.



ובקצה הציון הבחין לייבל'ה גם בבדחן יענקל מילר, מי שמכונה 'היארמע רב' שעזב לרגע את ההומור בצד והגיע כאחד האדמור"ים להעתיר בתפילה על ציון הצדיק בהונגריה.



ויש גם מי שנסע אחרי הונגריה לפראג לייבל'ה ראה את הרבי מניקלשבורג שהגיע ממונסי יחד עם בנו יואלי ליבוביץ מי שנקרא בפי כל 'פעסטע רבי' ועל זה לייבל'ה אומר בורו פארק ואומן בדאצ'ה בפראג.



ומרוחניות בתפילה ובקשה לקצת גשמיות. הזמר יענקי רוזמרין, הסולן של מקהלת 'נרננה'. מצא זמן בימי ספירת העומר לבקר 'במגדלי טראמפ' במנהטן. לייבל'ה מקווה כי השתטחות על 'מגדלי טראמפ' היא סוג של סגולה לעושר מופלג.



ברכת מזל טוב חמה ולבבית לחזקי מילר, מנהל מח' גיוס תרומות ומשאבים במוסדות ויז'ניץ בעיר אלעד. מילר שדלתו פתוחה בפני כל אחד ואחד, חגג את שמחת הבר מצווה לבנו במרכז הכינוסים בעיר. לאירוע הגיעו כל צמרת העיר להשתתף ולאחל מזל טוב.




'זו ידיעה שתשמח את עולם התורה' מלמל לייבל'ה לעצמו ביום חמישי האחרון בו התבשר עולם התורה על אירוסיו של מי שכונה כ'הויז בחור' של הגרא"ל שטיינמן, הבחור החשוב שמעון שניידר בחיר ישיבת 'אורחות תורה' וממקורבי בית ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. שמחת הוורט נערכה בבית מרן, האירוסין ב'משכנות יעקב', לייבל'ה זוכר לשניידר חסד נעורים ומצא גם תמונה בארכיון הפרטי שלו (בהזדמנות זו לייבל'ה מבקש סליחה מבני ביתו על הבלגן באלבומים). איך מצעירותו היה צמוד החתן לראש הישיבה.



פרט לספרו של החזון איש 'אמונה וביטחון', לייבל'ה לא כל כך מבין בענייני ביטחון אך פה העסק משולב, איש סודו של שר הביטחון ליברמן – אבי אבוחצירא, חגג 'בסיטי טאואר' את שמחת הברית לבנו שנולד במזל טוב. לשמחה הגיעו כמובן כל המי ומי, לייבל'ה שרגיל לאולמות פשוטים יותר כמון 'ארמונות-חן' עמד מבויש בפתח וצפה באירוע. והשבוע מקורביו של לייבל'ה בכנסת מסרו לו כי בפתח ישיבת הממשלה השבוע עצר אותו השר ליצמן ואיחל לו מזל טוב נרגש.



ואותו אבי אבוחצירא נרגש ממינוי תת אלוף בצה"ל לאדמו"ר. אמנם לא כזה אדמו"ר שיושב בשבעה ללא בגד עליון אך בלוויה של אביו הרבי מפאשקאן זצ"ל, הגיע בהופעה מושלמת כאחד מראשוני נסיכי בית רוז'ין- אבוחצירא והראה לליברמן כיצד איש צה"ל והפך לאדמו"ר בן רגע.



וברכת מזל טוב לנגיד ואיש החסד הרב דוב שמואל רוט, יו"ר הכנסת אורחים בישטנא ומעסקני חסידות נדבורנה. (הגיס של קרויזר מהמסעדה), להולדת הבת. הקידושא רבא נערכה בשבת האחרונה בבית המדרש הגדול בקרית נדבורנה בבני ברק. לייבל'ה נעדר עקב כך שהקידוש נערך על פי כללי התקנות בלי מיץ תפוזים מניו יורק, לייבל'ה חושב כי התקנות על מיץ הן סחיטה, ולמרות שלחשו על אוזניו של לייבל'ה כי היו מטעמים רבים מהמסעדה המקורבת, לייבל'ה 'דילג' על האירוע. בשבועות הקרובים לייבל'ה מקווה להגיע לבית ברחוב קהילות יעקב ולהתבשר במיטב המעדנים שהגיעו היישר מקו ישראל-ניו יורק.

וברכת מזל טוב ליגאל חדד, חבר מועצת העיר בית שמש. לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה בניין עדי עד ובית נאמן בישראל.

ברכת מזל טוב לאהרון גרטנהויז, סגן עורך ראשי וכתב פוליטי בעיתון המייל 'שחרית', לרגל הולדת הבן.

ברכת מזל טוב גם לאברהם מרדכי הורן, מנכ"ל המרכז החרדי להכרה מקצועית לרגל אירוסי בנו פנחס, ענבי הגפן בענבי הגפן- דבר נאה ומתקבל.

לייבל'ה מסיים באגרת תנחומים לאיש רב פעלים הרב אפרים רוזנשטיין, מנהל מגזר חרדי בלאומית שירותי בריאות. על פטירת בתו, מרת אילה שינברגר ע"ה שחלתה ל"ע שלושה שבועות לאחר חתונתה ונפטרה לאחר ייסורים קשים שקיבלה באהבה ובגבורה, בבית האבלים ברחוב הלל 22 באלעד, נשמעו סיפורים מפעימים ומחזקים.

לייבלה רכילות חרדית הונגריה נפתלי לרר פפארצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד