י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ישורת אחרונה: קהילת יהודי צרפת נגד לה פן

בבחירות שכבר החלו בשגרירות ישראל בצרפת, מתברר שמאות קולות הצביעו בעד המועמדות של מארין לה פן. אך רבני הקהילות קוראים להצביע לעמנואל מקרון

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



צרפת הולכת לבחירות מחר (א), ובו יתמודדו מארין לה פן ועמנואל מקרון ראש בראש. הקהילה היהודית מתרחקת מלה פן. הבחירות נערכות תחת שערוריית הדלפות רוסית.

מטה הקמפיין של המועמד עמנואל מקרון, מסר בשבת שמאות מסמכים נגנבו והודלפו, וחלקם מסמכים שקריים, במטרה לפגוע במועמד מקרון ולהפיץ לגביו מידע שקרי.

סוכנות הידיעות רויטרס מפרסמת שהרשויות בצרפת חוששות כי הפריצה שנחשפה במחשבי קמפיין הבחירות של מועמד המרכז, עמנואל מקרון, תביא לנצחון של לה פאן.

על פי הדיווח ועדת הבחירות בצרפת הודיעה שעל התקשורת הצרפתית להימנע מפרסום של תוכן שהודלף בעקבות הפריצה, וזה עשוי להיות עבירה פלילית. כמו בבחירות האחרונות בארה"ב, שם הדמוקרטים שהפסידו האשימו את הרוסים שגרמו לכך בכך שדאגו לפרוץ למחשבים של המפלגה, גם בצרפת חוששים מהרוסים.

מנהל מחקר בחברת המודיעין לסייבר "פלאשפוינט" מניו יורק, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הוא מעריך שארגון APT שמקושר לסוכנות המודיעין של צבא רוסיה (GRU), הוא זה שעומד מאחורי הפריצה, והסביר שהפריצה למחשבים של מועמד המרכז מקרון דומה לפריצה למחשבים של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.

ובינתיים בקהילה היהודית מתאחדים סביב מקרון. עם זאת מנתוני ההצבעה בסיבוב הראשון בשגרירות צרפת בישראל, עולה כי לה פן קיבלה כ-300 קולות. גם בצרפת יש יהודים שהצביעו ללה פאן , בעיקר יהודים שמתגוררים באזורים בהם המוסלמים הם רוב והם סובלים מכך.

הפחד מלה פאן גורם למוסלמים וליהודים לשלב ידים ולהלחם בסיכוי שלה לנצח, אימאם מוסלמי בשם חסן שלגומי סיפר לאתר 'הארץ' באנגלית, ש"הוא פתח ביוזמה משותפת עם מנהיגים יהודים לעצור את השנאה, אנחנו מנסים לשכנע אנשים להצביע עבור מקרון או לא להצביע בכלל, כל אחד מאתנו פונה אל קהילתו", אמר שלגומי

לראשונה גם אישרו המנהיגים המוסלמים, הפרוטסטנטים והיהודים שהם קוראים בגלוי להצבעה לטובת עמנואל מקרון. ההמלצה נחתמה על ידי אנואר קביך, ראש קבוצת הגג המוסלמית הצרפתית של CFCM, יחד עם הרב חיים קורסיה והכומר פרנסואה קלאבירולי, נשיא הפדרציה הפרוטסטנטית של צרפת.

גם הגאון רבי יצחק כץ ראש מוסדות יד מרדכי והישיבה הגדולה בפריז, הורה להצביע למקרון,

אמנם הכנסייה הקתולית בחרה שלא להצטרף אליהם, ורק כמה פקידים בכנסייה הקתולית העבירו מסרים אישיים נגד לה פן.

גלדיס טיבי ישראלית צרפתית שחולקת את זמנה בין פריז לרעננה סיפרה להארץ "יש כאלה שאומרים שהם מתפתים להצביע עבור לה פן כדי לקבל יותר ביטחון, אני חושבת שזה בגלל שהם כועסים, אני אומרת להם אתם לא יכולים לעשות את זה כי אתם יהודים, אם לא הייתם יהודי זה היה סיפור אחר לגמרי".

היא סיפרה "אני מרגישה שהשלטונות כבר משנים את היחס שלהם לאזרחים שמחזיקים באזרחות כפולה, ביום השני האחרון בשדה התעופה המכס הצרפתי שאל אותנו אם יש לנו אזרחות כפולה ונערך עלינו חיפוש בצד שאלתי אותם, 'האם מרין נבחרה כבר?'

לפני הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת, עוררה לה פן סערה גדולה בצרפת כשהכחישה כי לארצה הייתה אחריות לגירוש היהודים מפריז למחנות ההשמדה הנאציים, הוא האשימה את משטר וישי ששיתף אז פעולה עם הנאצים.

לאחר שהבינה שהדברים האלה יכולים לגרום לאיבוד קולות ערב הסיבוב השני, כשהיא זקוקה לכל קול, ביקרה לה פן באנדרטה במרסיי לזכר עשרות ילדים ונשים יהודים שנעצרו על ידי הגסטפו והניחה במקום זר פרחים בנסיון להרגיע את הקהילה היהודית בצרפת.
עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד