ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

דאגה: פרלמנט במחוז בלגי אסר את השחיטה

הפרלמנט הוולוני בבלגיה, הצביע ביום שישי האחרון בעד הצעת חוק האוסרת את השחיטה ללא הימום, מה שבעצם אוסר את השחיטה היהודית על פי ההלכה

צילום: קובי גדעון, פלאש90
צילום: קובי גדעון, פלאש90



פרלמנט במחוז וולוניה בבלגיה אסר על השחיטה הכשרה. בקהילה היהודית בבלגיה אמרו בתגובה: "ההחלטה למנוע אוכל כשר כמוה כקריאה ליהודים "יהודים החוצה"

הפרלמנט הוולוני בבלגיה הצביע ביום שישי האחרון בעד הצעת חוק האוסרת את השחיטה ללא הימום, מה שבעצם אוסר את השחיטה היהודית על פי ההלכה.

אמנם לפני כשבועיים אפשרו חברי הפרלמנט לראשי הקהילה היהודית להופיע בפניהם, ואמנם ראשי הקהילה הופיעו והוכיחו שאין שום צער לבעלי חיים על פי השחיטה היהודית, אך חברי הפרלמנט היו נחושים בדעתם להצביע נגד השחיטה היהודית.

נשיא ועידת רבני אירופה הרב גולדשמידט תקף את ההחלטה: "יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול בשר כשר, ניאבק בהחלטה האומללה הזאת בכל הכלים העומדים לרשותנו".

כזכור לפני כשבועיים הופיעו ראשי הקהילה היהודית בפני חברי הפרלמנט הוולוני, והציגו בפניהם חוות דעת מדעית של אחד מגדולי המומחים בעולם, ד"ר ז'אן מישל גורט, ולפיה שיטות ההמתה הנהוגות באירופה מסיבות כאב לבהמה הרבה יותר מהשחיטה היהודית הכשרה.

חברי הקהילה היהודית הביאו הוכחות מבתי מטבחיים גויים שבשיטות ההמתה שלהם בהימום או במכת חשמל, הבהמות מתפתלות מכאב עד שהן מתות, כאמור כל זה לא עזר והשחיטה נאסרה, עתה נותר לראות איך הקהילה היהודית תגיב להחלטה.
שחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד