י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רבעון שני ברציפות: פחות גברים חרדים עובדים

שיעור התעסוקה של גברים חרדים עלה לרמה של 52% בתקופת כהונתה של הממשלה הקודמת • הנתונים החדשים עדיין ראשוניים, אך מעוררים חשש מתפנית שלילית - שנובעת מההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות שהקלו את הלחץ הכלכלי על גברים חרדים

פחות עובדים? חרדים בנתב"ג, צילום: יעקב נחומי
פחות עובדים? חרדים בנתב"ג, צילום: יעקב נחומי



האם נרשמת תפנית שלילית בהיקף התעסוקה של גברים חרדים? נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מלמדים על ירידה במשך שני רבעונים רצופים, האחרון של 2016 והראשון של 2017, בתעסוקת גברים חרדים - שצנח חזרה מתחת לרף הסמלי של 50%.

שיעור ההשתתפות המעודכן של גברים חרדים היה 49.6% בלבד ברבעון הראשון - ירידה משמעותית ביחס לשיעור ההשתתפות הגבוה ביותר של גברים חרדים, 53%, שנרשם ברבעון האחרון של 2015. מאז שיעור ההשתתפות של הגברים החרדים התייצב על כ–52%, עד לשני הרבעונים האחרונים, שבהם החלה להירשם ירידה בשיעור ההשתתפות של הגברים החרדים.

הלמ"ס מודדת את החברה החרדית לפי שתי הגדרות שונות. ואולם גם לפי ההגדרה המרחיבה יותר, שיעור ההשתתפות של הגברים החרדים נמצא בירידה זה הרבעון השני ברציפות - וירד משיא של 57.5% בסוף 2015 ושל 56.6% ברבעון השלישי של 2016 ל-53.4% כיום.

מכיוון שמדובר רק בשני רבעונים, מוקדם עדיין לקבוע נחרצות כי מדובר בתפנית שלילית במגמת השיפור המתמשכת בנושא, והיו כבר תקופות של עליות ומורדות בשיעור ההשתתפות - אך בדרך כלל נשמרה בשנים האחרונות מגמה של עלייה ביציאת חרדים לעבודה.





חרדים גברים חרדים יציאה לעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד