י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למה גיא הוכמן כן – אך יאיר לפיד לא? // יהודה רובינשטיין

כתב הרשת ששבר דגל ישראל זכה למחילה וסליחה זריזה, ואף הוזמן אחר כבוד לנגב טשולנט בבני ברק - לעומתו, יאיר לפיד עדיין מתדפק בבקשת סליחה, ולא זוכה לה • השוני שעושה את כל ההבדל

חרדים ולפיד, לא תהיה סליחה? צילום: יונתן זינדל, פלאש90
חרדים ולפיד, לא תהיה סליחה? צילום: יונתן זינדל, פלאש90



ימים ספורים בלבד אחרי שביים סרטון המציג כביכול חרדים שוברים דגל ישראל בבני ברק, קומם עליו כמעט את כל המגזר החרדי ואף פוטר בעקבות כך ממקום עבודתו, נראה שהציבור החרדי סלח לו, לגיא הוכמן.

למרות כל הטענות הקשות, הקריאות לפיטוריו והזעם על מעשיו – כתב 'רשת' לשעבר קיבל במה רחבה בתקשורת החרדית להסביר את עמדתו, התקבל בהבנה על ידי מובילי דעת קהל חרדים שאף אותתו לו כי התנצלותו התקבלה.

לא רחוק מאותו רחוב בני ברקי בו צילם הוכמן את 'סרטון ההסתה' כששאריות הביצים ש'נזרקו' עליו עדיין על הכביש – הוא קינח צלחות צ'ולנט מהבילות עם כתבים חרדים וסתם כוכבים בני ברקים.

פתאום נזכרתי ביאיר לפיד. האיש שהוביל מערכת בחירות שלמה על גב המגזר החרדי ובני הישיבות, הפוליטיקאי שלא פספס במה אחת מבלי להסית נגד החרדים – וכיום מוכן לשלם כל הון בעולם כדי שיסלחו לו, שיתקבל חזרה לחיק הבני ברקים הכה משפיעים על תהליך בניית הקואליציה בישראל.

לפיד ניסה הכל. מטקסי הפרשות חלה בליל שישי ועד התעטפות בטלית בכותל. מראיונות, תדרוכים וכתבות בתקשורת החרדית ועד תמיכה בחוקים שהגישו חברי הכנסת החרדים בכנסת שלא קשורים כלל למצע מפלגתו. כל זה, אך ליצמן עדיין לא מדבר איתו ובבני ברק הוא עדיין מוקצה.

הוכמן הצליח במקום שבו לפיד נכשל, כי הוא הוריד את הראש, לא ניסה להתחכם או להתחמק, לקח אחריות וקיבל עליו את הדין – הסתכל לעיניו של החרדי ואמר: אתם צודקים. שגיתי, טעיתי, אני מתנצל. משהו שלפיד מעולם לא טרח לעשות. היהירות שבו לא נתנה לו. אותה יהירות וזחיחות שמלווה אותו מאז כניסתו לפוליטיקה ועד עצם היום הזה.

במקום לקחת אחריות על מסע ההסתה שלו נגד הציבור החרדי, להשפיל את מבטו מול המצלמה – לפנות אל ליבו של החרדי ולומר לו בכנות: ''אני יאיר לפיד, השמצתי אותך ואת כמותך כי חשבתי שזה יביא לי קולות ולא התחשבתי בך כשקיצצתי את הקצבאות שלך, מבקש את סליחתך. ומבטיח כי לעולם לא עוד'' – הוא מעדיף להצטלם עם כיפה לבנה ולהעלות לפייסבוק, ואז להתבכיין שליצמן מתעלם ממנו.

מה לעשות, בלי החרדים, יודע כל פרשן פוליטי מתחיל, יאיר לפיד לא יהיה ראש ממשלה.

הכותב הינו יועץ תקשורת פוליטית

יאיר לפיד גיא הוכמן סרטון רשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד