כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עולם התורה באבל • ראש ישיבות הנגב - הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל

עולם התורה התעטף באבל, עם היוודע הבשורה המרה על לכתו - של ראש ישיבות הנגב הגאון רבי יששכר מאיר - לבית עולמו • רבבות - בהם אלפים מתלמידיו - צפויים להגיע מחר בשעות הבוקר לנתיבות להשתתף בהלוויתו • 'בחדרי חרדים' עם סיפורים ראשונים על 'אבי הדרום'

הגר"י מאיר זצ"ל בהספד לאחד מתלמידיו. צילום ארכיון
הגר"י מאיר זצ"ל בהספד לאחד מתלמידיו. צילום ארכיון

לאחר שבועות ארוכים בהם שכב על ערש דווי, והטלטל בין חיים למוות, לאחר אין ספור תפילות של המוני בית ישראל שהתאספו בכדי לשאת תפילות לבריאותו האיתנה, ניצחו האראלים את המצוקים, ובליל שבת, בשעה 22:00, הודיעו הרופאים למקורביו הרבים שהקיפו את מיטתו, כי הגר"י מאיר השיב את נשמתו לבוראה.

רבי יששכר, נולד בהמבורג שבגרמניה לפני 83 שנה, בשנת ה'תרפ"ז, ועלה ארצה כבר בבחרותו.

בצעירותו נמנה על ראשוני הלומדים בישיבת פונביז' לשם עבר מישיבת לומז'ה בפתח תקווה, ובה זכה לקירוב רב מרבותיו הרב מפונביז' והגראמ"מ שך זצ"ל.

כבר בבחרותו, זיהו ראשי הישיבה כי הוא נועד לגדולות, ושלחו אותו למשימות חיזוק בארצות נכר. רבי יששכר, שהה חודשים ארוכים כבר בבחרותו, במרוקו ובשוויץ, בכדי לחזק את הקהילות היהודיות.

לאחר נישואיו, לפני למעלה מיובל שנים, הגיע לעיר נתיבות.

ממקום שקט ונידח, עלום ומלא בקארוונים, הפה העיירה לעולם תורה עצום ומקיף בכל ישובי וערי האזור. במשך עשרות השנים האחרונות הרביץ את תורתו בפני תלמידי הישיבה, ישיבת הנגב, והקים עוד מוסד ועוד אחד, לכל קהילה וקהילה. הוא לא הסתפק במהפך הרוחני, והראה דוגמה אישית כשעבר להתגורר בנתיבות, שהייתה אז מעברת עולים חדשה.

כיום הנגב כולו שוקק חיי תורה, מוסדות הנגב פועלים בכל עוצמם. למרות חולשתו הרבה וגילו המופלג המשיך רבי יששכר את נסיעותיו לחו"ל על מנת לחזק את הקהילות התורניות הרבות ברחבי העולם ולגייס תרומות להחזיק את עולם התורה שבנגב. ההתפתחות של נתיבות הפכה למושא הערצה בפריפריה, ורק בימים אלו ממשיכים בתכנון שכונת ענק נוספת לציבור החרדי בנתיבות.

כעת, המסע נקטע בעיצומו.

הותיר אחריו אלפי תלמידים הממשיכים את דרכו, בהם הוא ראה את ילדיו והשקיע בהם את דמו וחלבו.

הלווייתו תצא מחר בשעות הבוקר מישיבת הנגב לבית החיים בנתיבות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד