כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הפונוביז'ערס חגגו סיום מסכת יבמות • צפו

בישיבת פוניבז' חגגו בני הישיבה את סיום מסכת יבמות שנלמדה בזמן החורף, ראשי הישיבה נשאו דברים וחיזקו את המסיימים

הפונוביז'ערס חגגו סיום מסכת יבמות • צפו
שוקי לרר



בישיבת פוניבז' חגגו אמש (מוצאי שבת) את ממעמד סיום מסכת יבמות שנלמד במשך זמן החורף האחרון בישיבה המעמד נערך בראשות נשיא הישיבה הגר"א כהנמן, ראשי הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי רבני הישיבה, ומאות הבחורים המסיימים שערכו במקום את הסיום.

בראשית המעמד נשא דברים לכבודה של תורה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שעמד בדבריו על הזכות והענין בסיום מסכת שזה שלימות של הדבר, וזה ענין גדול. עוד אמר הרב אדלשטיין כי בישיבה יש בעלי כשרונות גדולים, עם הרבה יראת שמים, וכל אחד יכול לסיים גם את המסכת הנלמדת וכן כל אחד יכול וצריך לגמור ש"ס, זה לא קשה רק צריך הדרכה לזה, עם תפילה ולימוד המוסר, לימוד המוסר זה פיקוח נפש רוחני.



לאחר מכן נשא דברים ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שהזכיר את זה שכתוב בזוהר הקודש שלפי השאיפה כך אפשר להשיג, אם יהיה שאיפה גדולה לגמור כל מסכת שנלמדת בישיבה וכן לגמור ש"ס אז יש לזה סעייתא דשמיא לא רגילה, אבל חייבים שאיפה, כשמרן הרב מפוניבז' זצ"ל הקים את הישיבה הוא אמר שבישיבה כל אחד ייצא עוד לפני החתונה עם ש"ס ביד, וכך באמת היה בתחילת הישיבה התחילו ללמוד כדי לגמור ש"ס בסדר א' למדו נשים נזיקין, ובסדר ב' וג' למדו את שאר הש"ס עד שמפני איזה סיבה במסכת חולין זה הפסיק. אבל זה חייב להיות השאיפה, ובעזר השם כולם יזכו לגמור את המסכת ואת הש"ס.

כמו כן נשא דברים בשבח הבחורים מסיימי המסכת נשיא הישיבה הגר"א כהנמן.

שוקי לרר תיעד את הסיום ומגיש גלריה ווידאו

















































ישיבת פוניבז סיום מסכת יבמות ראשי הישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד