כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המחבל הטרמפיסט: "ידעתי שהיהודים באים לכאן לתקן את רכבם"

חודש לאחר פיגוע הדקירה בסמוך לכפר ואלג'ה, נעצר המחבל שדקר תושב ביתר עילית ופצע אותו באורח קל • במהלך חקירתו אמר המחבל, כי מקום הפיגוע נבחר בשל היותו מוקד משיכה ליהודים תושבי האיזור שמגיעים לעיתים תכופות לתקן את רכבם במוסכים בתוך הכפר הערבי

המחבל הטרמפיסט: "ידעתי שהיהודים באים לכאן לתקן את רכבם"



חודש לאחר פיגוע הדקירה בסמוך לכפר ואלג'ה, נעצר המחבל שדקר תושב ביתר עילית ופצע אותו באורח קל.

בפעילות שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם צה"ל ומשטרת מחוז ש"י, פוענח פיגוע הדקירה שבוצע לפני חודש בו נדקר תושב ביתר עילית כבן 40 ונפצע באורח קל.

המחבל הוא עבדאללה מוחמד אחמד האדיה, כבן 30, תושב בית לחם, פעיל גי'האד אסלאמי פלסטיני. בחקירתו בשב"כ התברר כי הפיגוע, אשר תוכנן בבוקר אותו היום, בוצע כנקמה על מותו של המחבל אסאמה עסאס, קרוב משפחתו של המפגע, אף הוא פעיל גי'האד אסלאמי, שנהרג בעת ניסיון מעצרו בשנת 2003.

מחקירת הפיגוע בשב"כ, עלה כי תושב ביתר בשנות ה-40 תיקן את רכבו במוסך באזור בית ג'אלה, הסמוך לשטח אשר בשליטה ביטחונית מלאה של הרשות הפלסטינית (שטח A). לאחר תיקון הרכב עזב את המוסך והעלה את המחבל לטרמפ - אשר ניצל את ההזדמנות ודקר אותו ברכבו.

מיד לאחר הדקירה המחבל פתח את הדלת ונמלט, היהודי המשיך בנסיעה עד שהבחין בכוחות צה"ל אז דיווח להם על פיגוע הדקירה ופונה במצב קל לבית החולים.

במהלך חקירתו אמר המחבל, כי מקום הפיגוע נבחר בשל היותו מוקד משיכה ליהודים תושבי האיזור שמגיעים לעיתים תכופות לתקן את רכבם במוסכים בתוך הכפר הערבי.

לאחר הפיגוע נעצר המחבל על-ידי כוחות הביטחון הפלסטינים, ולאחר שחרורו נעצר ב-18/4 לחקירה על-ידי שב"כ וצה"ל. בימים הקרובים יוגש כנגד המפגע כתב אישום בבית המשפט הצבאי.
פיגוע דקירה ביתר עילית וואלגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד