כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

רוצים לנסוע למירון בבוקר ל"ג בעומר? מצטערים, הכרטיסים אזלו

שבוע להילולא, מתברר כי הכרטיסים לנסיעה באוטובוסים של אגד מב"ב למירון בבוקר ל"ג בעומר - אזלו. חלק לא מבוטל מן העולים מירונה יוכל להגיע רק לקראת סיום ההילולא • 'בחדרי' בדק את הטענות, שוחח עם הגורמים וחזר עם מסקנות מטרידות

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



שבוע לפני ל"ג בעומר תשע"ז - הקריסה התחבורתית הצפויה בדרך למירון: אם אתם מתכננים לנסוע מבני ברק למירון בבוקר ל"ג בעומר, תאלצו להמתין לשעות הצהרים ולהגיע למירון רק אחר הצהרים לקראת סיום ההילולא.

מפניות שהגיעו ל"בחדרי חרדים" עולה כי כל הכרטיסים לנסיעה באגד מב"ב למירון בשעות הבוקר של ל"ג בעומר נמכרו במכירה מוקדמת - ואזלו.

תושב בני ברק סיפר ל'בחדרי חרדים' כי ביום שישי הגיע למוקד אגד בעיר וביקש לרכוש כרטיס לבוקר ל"ג בעומר, לדבריו הפקח השיב לו "אני לא יכול לעזור לך, אין לנו יותר כרטיסים
ויש לנו בעיה כי בפרסומים מופיע שאפשר לרכוש כרטיסים מיום א' ויש לנו בעיה עם זה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר ביום חמישי נערכה מכירה מוקדמת באחת החסידויות בבני ברק שם נמכרו כרטיסים לשעות הבוקר. "ביום חמישי האחרון נערכה מכירת כרטיסים, שם ניתן היה לרכוש כרטיסים לאוטובוסים החל משעות הבוקר של ל"ג בעומר" סיפר ל'בחדרי' אחד החסידים שאכן רכש כרטיס. יצויין, כי באתר האינטרנט של אגד מופיע כי המכירה המוקדמת תחל היום 07/005/17. אם כך, איך יתכן והכרטיסים לשעות הבוקר אזלו עוד קודם החלו המכירה הרשמית?

"המחסור העיקרי בבוקר יום ראשון - בגלל החופש שנדחה"

ההיערכות למבצע ל"ג בעומר החלה כבר לפני מספר חודשים, כמידי שנה. אולם מאז הכריז משרד החינוך על דחיית יום החופשה ליום שני, חברות ההיסעים נכנסו ללחץ היות וחלק נכבד מכמות האוטובוסים - מגוייסים ממערך התחבורה למוסדות החינוך.

מי שמנהל את מבצע הנסיעות למירון, של כלל החברות, הוא משרד התחבורה. ביום שישי האחרון פורסמה מודעה בעיתונים על הסדרי הנסיעות ומכירת הכרטיסים המוקדמת לעולים למירון, במוקד המידע המיוחד שנפתח לצורך העניין (03-373-9000) נאמר כי מכירת הכרטיסים בבני ברק תחל היום (א'), אולם מי שנכנס לאתר אגד ביום שישי הבחין כי כרטיסי הנסיעות החל מליל ל"ג בעומר משעה 1:00 ועד לשעה 13:00 - אזלו.

יצחק רודיך, יועץ 'אגד' למגזר החרדי, מאשים את משרדי הממשלה בכאוס שצפוי להתרחש. לדבריו, המשרד היחיד שדחה את ל"ג בעומר ליום שני הוא משרד החינוך, כאשר במשרד התחבורה ובמשרד לביטחון הפנים ההילולא תיערך במועדה. "משרדי הממשלה לא מדברים בינהם ואינם מתאמים את הנושא, בישיבה בה השתתפתי בנוכחות כל המשרדים והגורמים העוסקים בהילולת ל"ג בעומר הזהרתי אותם מפני כאוס מטורף שיתרחש. חסר לנו 600 אוטובוסים שכל אחד מהם מבצע שתי נסיעות למירון - כך גם בחברות נוספות".

האם במידה וחסידות באיאן תדחה את ההדלקה ליום ראשון בבוקר, זה ימנע את הכאוס התחבורתי? רוריך משיב בשלילה "מבחינת הציבור החרדי אין רלוונטיות לזמני ההדלקה של האדמו"רים והרבנים. חסידי באיאן מגיעים כבר בערב שבת, כל שאר הציבור מגיע להתפלל ולא רלוונטי מבחינתם מתי יש הדלקות. מיד בצאת השבת המונים יוצאים למירון ללא קשר להדלקות" אומר רודיך ל'בחדרי'.

בנוגע למכירת הכרטיסים המוקדמת אומר רודיך כי מוקד המידע של משרד החבורה נפתח כבר ביום רביעי וכרטיסים נמכרו כבר מאותו היום בשעות הבוקר, בירושלים ובבני ברק, כך גם בחסידות ויזניץ בבני ברק והצענו זאת גם לבעלזא, אולם מאחר והאדמו"ר נוסע ללונדון - סירבו שם. לקראת ל"ג בעומר, החל מהבוקר יש תגבור של מוקדי המכירה בירושלים, בני ברק, אשדוד ועוד".

אני שב עכשיו מדיון שנערך במטה הארצי של המשטרה בה השתתפו נציגי המשטרה, משרד לביטחון פנים, משרד התחבורה ועוד, שם עלה שיש מחסור חמור באוטובוסים. "המחסור העיקרי של האוטובוסים הוא אכן כפי שציינת ביום ראשון בבוקר - אז האוטובוסים מגוייסים למערך התחבורה של מוסדות החינוך, כתוצאה מההחלטה של משרד החינוך". רודיך אמר להם במהלך הפגישה, "אתם תכינו כוחות רפואה ומשטרה, הולך להיות דוחס אימים בחניונים של אגד, אנשים יעלו על ילדים ונשים, אנחנו הולכים לעבור ל"ג בעומר כטראומה שלא תישכח".

מחברת אגד נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנשי אגף התנועה באגד הבהירו בכל הדיונים שהתקיימו, שכמות הנסיעות בבוקר יקטן מפני שאין חופשת לימודים ואגד מחוייב להפעיל את מערך ההיסעים למוסדות החינוך כפי שהתחייב. ולכן, אגד לא יוכל להקצות את כל כמות האוטובוסים הדרושה לשעות הבוקר אך תגביר את הנסיעות ביום ראשון בשעות אחה״צ. המכירה המוקדמת פתוחה לכל. אגד אינו נותן שום עדיפות לקבוצה כלשהי".
לג בעומר תחבורה קריסה תשעז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד