ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

דיווח: הנשיא לשעבר ברק אובמה מימן את החיזבאללה

באוגוסט האחרון הודה ממשל אובמה כי הסדיר בחשאי משלוח של 400 מיליון דולר במזומן לאיראן, כעת מתברר כי 60 מיליון דולרים מהכסף הועברו לחיזבאללה, ובהם מימן הארגון משכורות למחבלים

אובמה. צילום: פלאש 90
אובמה. צילום: פלאש 90



באוגוסט האחרון הודה ממשל אובמה כי הסדיר בחשאי משלוח של 400 מיליון דולר במזומן לאיראן, הכסף הוטס לאיראן על משטחי עץ עמוסים בפרנקים שוויצרים, יורו ומטבעות ממדינות שונות.

מה עשתה איראן עם הכסף? על פי דיווח בעיתון הסעודי "אל-יום", ב-25 באפריל, קיבל ארגון חיזבאללה סיוע איראני בהיקף של 60 מיליון דולר, העיתון דיווח כי הסיוע הועבר כמעט במלואו במזומן, והוא שימש למשכורות המשולמות למחבלים ולמשפחותיהם, כך מפרסם האתר Yeshiva world news.

על פי הדיווח, חיזבאללה מקבל כסף ממקורות שונים, כשאחד מהמקורות שמממן את הארגון הטרור חיזבאללה היא הממשלה האיראנית.

כאמור, לפני הבחירות בארה"ב טראמפ תקף את ממשל אובמה ואמר "שילמנו 400 מיליון דולר עבור בני הערובה". כזכור, ממשל אובמה העביר 400 מיליון דולרים שהיו שייכים לאיראן ושהוקפאו כחלק מהסנקציות שהוטלו על איראן במטרה לגרום להם להפסיק עם תכנית הגרעין.

לאחר שחיילים אמריקאים נעצרו על ידי חיל הים האיראני בטענה שחדרו לשטח איראני, ממשל אובמה החליט לשחרר את החיילים בתמורה למיליוני הדולרים שהוחזרו לאיראן.

טראמפ המשיך ותקף בעוצמה את אובמה. "תקדים רע כזה נקבע על ידי אובמה. יש לנו עוד שני בני ערובה שם? מה אנחנו הולכים לשלם עבורם? מה שאנחנו עושים זה מטורף" אמר טראמפ.

כעת מתברר, כי מיד לאחר העברת הכסף לאיראן, החיזבללה קיבל חלק גדול ממנו למימון תשלום משכורות ללוחמים שלו.
ברק אובמה חיזבאללה Yeshiva world news איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד