כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

האם משבר השבת יגרום להליכה לבחירות

שר הכלכלה אלי כהן מ'כולנו' אומר כי בסיעתו יתקשו להצביע בעד חוק שיתיר לשר הפנים לסגור עסקים בשבת, וכי הוא חושש שמשבר השבת יגרום להליכה לבחירות: "כל מי שיבחן את זה בעבר יראה שלא מעט ממשלות נפלו בדיוק בגלל נושאים כאלה של דת ומדינה"

השר אלי כהן. צילום: פלאש 90
השר אלי כהן. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש90



שר הכלכלה אלי כהן מ'כולנו' אומר כי הוא חושש שמשבר השבת יגרום להליכה לבחירות.

בראיון למנדי ריזל בתוכנית "הבוקר" ברדיו 101.5, בצל פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, אמר השר כהן כי בסיעתו יתקשו להצביע בעד חוק שיתיר לשר הפנים לסגור עסקים בשבת ובעבר כבר הופלו ממשלות בגלל נושאי דת, כלשונו.

"אני חושב שבנושא הזה ההתערבות של בית המשפט היא לא בהכרח נכונה. אני מקווה שאנחנו נפעל להגיע כאן להסכמה, ולא באמצעות חקיקה, הדבר הזה הוא לא נכון שיהיה בחקיקה. ואם תגיע לנושא חקיקה, יש מספר הגדרות כאלו ואחרות שישמרו את הסטטוס-קוו כפי שהיה עד היום".

כאשר נשאל האם הוא בעד אישור שר הפנים לחוקי עזר של סגירת חנויות בשבת, השיב: "אני יושב עם הדתיים סביב שולחן הממשלה ואני מכיר אותם. גם הם יודעים שלא יוכלו לבוא ולכפות שהכול ייסגר".

לדבריו, הוא חושש שהחרדים לא יצביעו בעד רפורמת "נטו לממשלה" והדבר אולי יביא לפירוק הקואליציה: "כל מי שיבחן את זה בעבר יראה שלא מעט ממשלות נפלו בדיוק בגלל נושאים כאלה של דת ומדינה, על נושאים של דת ומדינה, בגלל נושאים של דת וחקיקה", אמר.



כזכור, לפני למעלה משבוע פורסם ב"בחדרי חרדים" כי שר הכלכלה אלי כהן מ'כולנו', התייחס לאיומי החרדים בנושא המרכולים ואמר כי "אני לא אתן יד לחקיקה שיש בה כפייה דתית. אני לא חושב שצריך ללכת לחקיקה בעניני דת, זה לא דבר נכון. אחד רוצה להיות דתי, אחד חרדי, אחד לחילוני, אחד רוצה לנסוע לים, כל אחד שיחייה איך שהוא רוצה, בלי להפריע אחד לשני".

לדבריו, "כל הצבעה שתכלול כפייה – לא נצביע לה. יש דבר אחד שכתוב בהסכם הקואליציוני והוא – שמירה על הסטטוס קוו, כפי שיש ערים שלא נוסע בהם רכב, וכפי שפה בהרצליה כמעט הכל פתוח, וכפי שבחולון בחלק מהמקומות לא פתוח כלום, ובאיזור התעשייה פתוח, זה הכיוון שצריך להיות".
אלי כהן כולנו מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד