ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בנורבגיה חוששים: ברית המילה תיאסר?

המפלגה השלישית בגודלה בנורווגיה, הגישה הצעת חוק שתאסור עריכת ברית מילה לתינוק בן 8 ימים • מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה ל'בחדרי': "הצעת החוק מטרידה מאד - יש כאן שינוי מגמה"

צילום ארכיון: Serge Attal / Flash 90
צילום ארכיון: Serge Attal / Flash 90



בנורווגיה חוששים: אחרי ההצבעה על איסור השחיטה היהודית, בנורווגיה חוששים מאיסור חדש על עריכת ברית מילה.

מפלגת 'הקידמה' בנורווגיה הגישה הצעת חוק שתאסור עריכת ברית מילה לתינוק בן 8 ימים. על פי ההצעה רק בגיל 16 תינתן האפשרות לנער להחליט אם הוא מעוניין שיערכו לו ברית מילה.

על פי הדיווח באתר "ג'רוזלם פוסט", ביום שבת האחרון הגישה המפלגה השלישית בגודלה בנורווגיה את הצעת החוק, שמגיעה יום אחרי ההצבעה בפרלמנט הוולוני שבבלגיה נגד השחיטה היהודית.

מפלגת 'הקידמה' היא המפלגה השלישית בגודלה עם 29 מושבים מתוך 169 מושבים בפרלמנט הנורווגי, בנוסח ההצעה נאמר "התינוק שנימול הוא חסר ישע, והוא סובל כאב גדול, ואינו יכול להתגונן וזה פוגע בזכויות הילד"

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך שיפעילו לחץ על הממשלה הנורווגית להצביע נגד הצעת החוק.

הרב מרגולין תקף את הצעת החוק ואמר, "זו הצעת חוק אנטישמית, אנחנו נלחם בהצעה בכל הכלים העומדים לרשותינו, היא רק נגד יהודים כי המוסלמים לא מבצעים ברית לתינוק בן 8 ימים"

עוד הוסיף הרב "אני מקווה שהממשלה בישראל תתן כתף למלחמה בהצעה האנטישמית הזאת".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר הרב מנחם מרגולין: "המפלגה שהגישה את הצעת החוק היא מפלגה שידידותית לישראל בדרך כלל, וזה מה שבעצם מטריד - החשש משינוי מגמה. מה שהיה בעבר נחלת המפלגות הקיצוניות, עבר עכשיו למפלגות המרכז כי זה מה שמביא קולות למפלגה, שתי המפלגות האחרות, הגדולות יותר, אף פעם לא נחשבו ידידותיות לישראל, והם בעד הצעת החוק הזו. העובדה שמפלגה נוספת הצטרפה לדרישה לאסור את ברית המילה, גורמת לחשש גדול".

עוד הוסיף הרב מרגולין "רק היום שלחנו את המכתב לנתניהו ולבנט, עדיין לא קיבלנו תגובה מהם בנושא, אנחנו מקווים שהם יטפלו בזה בצורה הטובה ביותר".
נורווגיה ברית מילה הרב מנחם מרגולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד