י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרשת השותף בצ'יינג' שנעלם; הרבנים החליטו: ועדה מיוחדת תחלץ את בעל הצ'יינג' מבית וגן

פרשת השותף בצ'יינג' שנעלם. חשיפת 'בחדרי חרדים': פרשיית בעל הצ'יינג' מבית וגן • בישיבת חירום שנערכה אמש בבית וגן בהשתתפות רבני השכונה הוחלט על הקמת וועדת רבנים ועסקנים שתביא לפיתרון הבעיה • מה העיד הגר"י עדס, מה אמר הגר"ע אוירבעך ומי חברי הוועדה החדשה • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: לואיס פישר ונתי שוחט, פלאש 90. עיבוד: מורן כהן
צילום: לואיס פישר ונתי שוחט, פלאש 90. עיבוד: מורן כהן



פרשת השותף בצ'יינג' שנעלם. שלושה ימים לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' על בעל הצ'יינג' מבית וגן שהסתבך כלכלית, יצא מהארץ וניתק קשר עם בני משפחתו, חלה התפתחות מפתיעה בפרשה.

אמש (מוצ"ש), התקיימה ישיבת חירום של רבני שכונת בית-וגן יחד עם בכירי העסקנים בשכונה, ידידיו ובני משפחתו של בעל הצ'יינג' בכדי לנסות להגיע לפתרון הבעיה במהירות האפשרית. הפתרון הוא בדמות ריכוז כל הנתונים, על מהן היקף החובות, מי הם הנושים, מי המשקיעים. וכיצד נביאים להרגעת המתח, כדי שהחייב יוכל לחזור ארצה. זאת, בעיקר בשל אישיותו של המדובר - עליו מעידים כולם כאדם טוב, נעים הליכות ולא חלילה מושחת שנמלט אחר עשיית עוקץ.

מי שפתח את האסיפה, היה ראש ישיבת 'קול יעקב', הגאון רבי יהודה עדס, שסיפר על היכרותו האישית עם בעל הצ'יינג ואת ליבו הרחב לכל דבר צדקה והכספים הרבים שהעביר למטרות חסד בשכונת בית וגן והכל בהצנע לכת: "אנו מדברים היום על אחד יחיד ומיוחד שהיה כל כולו חסד שנתן מהונו ומגופו לכל נזקק ונצרך ותמיד היה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה ולכן עלינו לעשות כל שביכולתנו שיחזור לשכונתנו וימשיך בפעילותו המבורכת למען כלל ישראל", אמר ראש הישיבה.

הגר"י הוסיף כי זה לא מובן מאליו שלמרות הנפילה הכלכלית, מתייצבים כל חבריו כאיש אחד בלב אחד לנסות לפתור את המצוקה, וזה הדבר שמוכיח יותר מכל על ישרותו ונאמנותו של האיש שנקלע למצב ביש בעקבות מעשיהם של אינשי דלא מעלי שהותירו אותו בפני שוקת שבורה.

לאחר מכן הובאו דבריו של הגאון הגדול רבי עזריאל אוירבך, מרבני שכונת בית וגן, שהעיד בעדות אישית על ישרותו של בעל הצ'יינג'. "אני מעיד עליו בעדות נאמנה שהוא איש נאמן וישר", חזר ואמר מספר פעמים. "מדובר באחד מעמודי החסד של בית וגן ומצווה רבה לעשות ככל האפשר כדי להשיבו על כנו".

בתום האסיפה שנמשכה שעות ארוכות, הוחלט על הקמת וועדה בה יהיו חברים רבנים ועסקנים שייקחו על עצמם את הטיפול בפרשה, בכדי לנסות להחזיר את המצב לקדמותו ולהשיב את כל החובות בהקדם האפשרי.

בראשות הוועדה יעמוד הגאון רבי יחיאל תורג'מן, נכדו של ה'באבא סאלי', ומראשי ישיבת 'נר ישראל', והחברים בה יהיו הגאון רבי ברוך נויברט מראשי ישיבת 'נתיבות החוכמה' והרב יהודה אזרד, בעל עמותת החסד כרמי העיר. כמו כן סוכם שעורך-הדין אסף אצור ילווה את פעילות הוועדה מבחינה משפטית, ויהיה זה שינהל את הפרוצדורות מול השלטונות והרשויות.

בוועדה קוראים לכל האנשים שחייבים כסף לבעל הצ'יינג' לפנות בהקדם לוועדה בכדי לנסות לקבל תמונת מצב על מצבת הנכסים, כמו גם לכל מי שחייבים לו כסף לפנות עם אסמכתאות לאחד מאנשי הוועדה בכדי שיוכלו לזרז את תשלום החובות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לצורך המשימה נפתחה תיבת מייל ייעודית שתרכז את כל הפניות [email protected], כמו כן אפשר לפנות לכל אחד מהחברים בוועדה באופן אישי.
הישיבה הלילית הסתיימה באופטימיות גדולה, ובתקווה שעסק הביש יסתדר במהרה על הצד היותר טוב.

כזכור, ביום חמישי האחרון פירסמנו על העלמותו של א' - שותף בעסק להמרת כספים בשכונת בית-וגן, ואדם מוכר ומוערך בשכונה. בין הטענות שהעלו מקורות בפני 'בחדרי' במסגרת הדיווח על העלמותו מהארץ, היו גם ענייני הלוואות וריבית. כעת, כאמור הרבנים לקחו על עצמם את הטיפול בעניין תוך שהם מעידים על ישרותו.

נראה שבדרך זו ינסו למנוע מאותם 'אינשי דלא מעלי' שהפעילו עליו לחץ כלכלי להמשיך ולהפעיל איומים ולחצים. הם יצטרכו לעמוד בצד ולהמתין להסדרת המשבר, עד לחזרתו ארצה.
פרשת השותף בצ'יינג' שנעלם ועדה פתרון למשבר חלפן כספים בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד