י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תיעוד בלעדי; הרב קנייבסקי בירך - ומקרון ניצח

ראשי הקהילה החרדית בצרפת התייעצו קודם הסיבוב הראשון עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהורה להצביע עבור עמנואל מקרון ובירך אותם בהצלחה. הערב התברר כי ברכת הגר"ח התקיימה ומקרון נבחר לנשיא צרפת • תיעוד בלעדי

תיעוד בלעדי; הרב קנייבסקי בירך - ומקרון ניצח



ניצחונו של עמנואל מקרון בבחירות בצרפת, שעל פי המדגמים גרף כ-66 אחוזים מהקולות מול 34 אחוז בלבד ליריבתו מרין לה פן, הביאו לשמחה עצומה בקהילות היהודיות בצרפת.

לפני שבועיים פורסם בשם הגר"ח קנייבסקי בגיליון 'ידידי יושר', מפי נכדו ונאמן ביתו הרב אריה קנייבסקי, על הוראתו הברורה של סבו בעניין הבחירות.

הרב אריה קנייבסקי כתב: "השבוע התקיימו בחירות במדינת צרפת. בימים כתיקונם לא היינו מייחסים חשיבות לכך, אבל המצב המיוחד שנוצר מעורר ענין וחשיבות הנוגעים ליהודים רבים. בצרפת, כמו באירופה כולה, מתמודדים בשנים האחרונות עם תופעת המהגרים המוסלמים בפרט, והזרים בכלל.

"הנושא מפלג את התושבים באירופה החלוקים בדעתם בעניין, אך מבחינת היהודים תושבי אירופה בכלל וצרפת בכלל, הדבר נוגע ישירות אליהם. מאחר ואם יתקבלו הדעות הטוענות לנקיטת צעדים נגד מהגרים וזרים, יפגע הדבר אף ביהודים".

"בבחירות שהתקיימו השבוע התמודדו שלשה מועמדים מרכזיים: מועמד השמאל הקיצוני, מועמדת הימין הקיצוני, ומועמד המרכז. טובת היהודים היא שיבחר מועמד המרכז, ואילו שאר המועמדים מהווים סכנה לקיום יהדות צרפת. אלא שלפי הערכות והסקרים למועמד המרכז לא היה סיכוי גדול לעבור, וע"כ נבוכו ראשי הקהילות כיצד לבחור".

הנכד מספר כי "ימים ספורים לפני הבחירות נכנסו אל סבי שליט"א משלחת של ראשי קהילות בצרפת והציגו את כל הנתונים, וביקשו לשמוע דעת תורה כיצד לנהוג למעשה. לאחר דיון ארוך הכריע סבי שליט"א, כי למרות הסיכויים הלא טובים, בכ"ז לבחור במועמד המרכז עמנואל מאקרון, ובירך שאי"ה יהיה הצלחה בזה.

"ואכן, ההוראה הועברה אל היהודים שם, וכן מאות שואלים צרפתיים שהתקשרו לברר מה דעת סבי בעניין קיבלו את התשובה הנ"ל. ולאחר הבחירות התברר כי בניגוד להערכות, מועמד המרכז זכה במרבית הקולות ויתמודד בסיבוב השני בעוד כשבועיים וכעת סיכויו לנצח גדולים הרבה יותר. "כל הנוטל עצה מן הזקנים – אינו נכשל".

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מהפגישה המדוברת נראים משתתפים בפגישה הגר"י אפרתי, הגר"י כץ רב הקהילה בפריז, הנגיד הרב רפאל הררי מצרפת וחבר מועצת עיריית ירושלים חיים כהן.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך הפגישה סיפר הרב כץ לשר התורה על הבחירות הקרובות בצרפת, והציג בפני הרב את כל המועמדים ואת מה שהם מייצגים. לאחר מכן השיב הגר"ח: "נו, מסתמא שמקרון ינצח. שיהיה לו ברכה והצלחה".

כידוע, הערב התברר כי ברכת שר התורה הגר"ח קנייבסקי התקיימה לאחר שהוכרז כי מקרון ניצח גם בסיבוב השני ונבחר לנשיא צרפת.











הרב חיים קנייבסקי עמנואל מקרון צרפת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד