כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נכון לעכשיו: המשטרה לא מאשרת הדלקת רבי מיילך בידרמן במירון

אנשי קהילת המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן - מעונינים לקיים הדלקה במירון בשעה 3:00 לפנות בוקר, האירוע שעשוי לסחוף אלפים, טרם קיבל אישור

הרה"צ רבי מיילך בידרמן בהדלקה בשבת מירון. צילום: שוקי לרר
הרה"צ רבי מיילך בידרמן בהדלקה בשבת מירון. צילום: שוקי לרר



דחיית ההדלקה הראשונה במירון, לשעה 1:15 בלילה במוצאי שבת, מייצרת לחץ וצפיפות בלוח הזמנים של ההדלקות שהתרבו והלכו בשנים האחרונות. קהילות, רבנים, אדמו"רים ומשפיעים - מתווספים משנה לשנה, כולם חפצים לזכות להדליק סמוך לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

משטרת ישראל והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, סגרו מבחינתם את לו"ז ההדלקות, במתחמים השונים. כשהשנה, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' - הוכשרה רחבה נוספת, בתוך שטח היישוב וסמוך למכולת מירון, שם ידליק האדמו"ר מרחמסטריווקא. השטח קיבל את השם "מתחם מנשה אייכלר".


(המשפיע בהדלקה בשנה שעברה בצפת צילום: אלימלך גרסטל)

כמו כן תיכננו אנשי קהילת המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן - לקיים במקום הדלקה, בשעה 3:00 לפנות בוקר - כלומר מיד עם סיום ההדלקה המרכזית של חסידות באיאן, ב'מתחם בויאן' הסמוך ממש למתחם הציון.

האירוע המתוכנן עשוי לסחוף אלפים - כדוגמת החתונות ושבתות-מירון בראשות המשפיע, הסוחפות בשנים האחרונות, אלפים רבים מכל גווני הקשת החרדית, חסידים כליטאים.

אלא שבמשטרה לא מאשרים בשלב זה את ההדלקה. ועל כן יש חשש שתתבטל. "משטרת ישראל לא תאפשר הדלקות מחוץ לרשימת ההדלקות שאושרה. הדלקה כזו לא מופיעה" אמר בכיר במשטרה המעורב בפיקוד מבצע מירון.

בכל שנה עד כה, הדליק המשפיע בעיר צפת. כך שגם אם הבעיה במירון לא תסתדר, החסידים המובהקים ימשיכו להשתתף בהדלקה שם.

לו"ז ההדלקות המלא, של ל"ג בעומר במירון תשע"ז



הרב אלימלך בידרמן רבי מיילך מנשה אייכלר משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד