י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אדום עולה: סין משתלטת על האינטרנט

בתוך 5 שנים ישלטו הסינים בתעבורה האינטרנטית • אם זה מלחיץ אתכם, רק תדעו שלפני מספר חודשים 'חטפה' סין את התעבורה העולמית ל-18 דקות • אה.. ולאף אחד אין מושג למה

אלו האנשים שישלטו על העולם. סינים בכותל, תמונת אילוסטרציה
אלו האנשים שישלטו על העולם. סינים בכותל, תמונת אילוסטרציה

לפי נתונים שפירסם אתר הטכנולוגיה NextWeb, מעל שלושים אחוז מכלל גולשי הרשת הם דוברי סינית, ובהצלבה עם נתון נוסף לפיו רק חצי מתוך כמליארד וחצי אזרחי סין מחוברים לרשת האינטרנט, הרי שיתכן לחלוטין שבתוך 5 שנים השפה הסינית תהיה הדומיננטית ברשת האינטרנט.

הבעיה העיקרית היא ששלטונות סין מודעים לכך היטב, והם מבצעים מהלכים מחושבים להשתלטות על האינטרנט העולמי ולהעמקת האחיזה בו.

רק באפריל האחרון מומחים לפשיעה ברשת גילו כי סין "חטפה" את תעבורת רשת האינטרנט העולמית למשך 18 דקות, ובחנה 15% מתנועת הרשת ברשתות האזרחיות והצבאיות של ארה"ב ומדינות מערביות נוספות. אם זה מרגיע אתכם, עוד לא גילו למה הם עשו זאת.

בנוסף בשבועות האחרונים שלטונות סין יישמו תקנה, לפיה אסור לפרסם בתקשורת הסינית מידע וחומרים בשפות זרות, ויש לתרגמם לשפה המקומית.

במקביל, גם רוסיה ממשיכה בסדרת מהלכים להסרת השליטה של ארה"ב במערכות המחשוב, והיא מסיימת בהדרגה את שימושה במערכות תוכנה מבית מייקרוסופט לטובת קוד חופשי. ככל הנראה המטרה העיקרית היא צימצום התלות, ופיתוח חוזק טכנולוגי עצמאי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד