י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סריקת נגטיבים – זיכרונות שחוזרים לחיים

סריקת נגטיבים היא דרך מצוינת לשמר את הזיכרונות שלכם, שכן היא מאפשרת לכם לקבל כקובץ דיגיטלי תמונות ישנות השמורות רק על הנגטיבים שבידיכם. איך זה עובד ומה אתם צריכים לעשות בשביל זה? כל התשובות – במאמר שלפניכם

סריקת נגטיבים – זיכרונות שחוזרים לחיים
לא לגעת



אז והיום

מאז הומצא, הצילום הוא הדרך הטובה ביותר שקיימת להנציח אירועים ולשמר זיכרונות. הצילומים הראשונים בוצעו במצלמות גדולות מאוד, ובהמשך במצלמות האנלוגיות המוכרות לכולנו. פיתוח התמונות הללו הצריך עבודה לא פשוטה בחדרי חושך, לא אפשר לנו לצלם כמה תמונות שמתחשק לנו כמו שאנחנו עושים היום, והשאיר אותנו עם נגטיבים – תשלילים, בעברית, אותם סרטי צילום שהיינו צריכים לשמור למקרה שנרצה עותק נוסף מהתמונות.

אם גם אצלכם מסתובבים תשלילים כאלה, שהתמונות שיש בהם כבר נעלמו, דהו או נקרעו, אתם יכולים לשחזר אותן באמצעות סריקת נגטיבים מקצועית. פעולה כזאת גם תאפשר לכם לקבל את התמונות הישנות שמעלות בכם זיכרונות מרגשים כקובץ דיגיטלי למחשב, אותו תוכלו לשתף, להעלות לאלבומים דיגיטליים, להדפיס ובעצם – לעשות כל מה שאתם עושים היום עם התמונות הדיגיטליות שלכם.

כיצד מתבצע התהליך של סריקת נגטיבים?

על מנת לקבל תשובה מדויקת לשאלה זו, ביקשנו מהנציגה של חברת "פיקס פיקסל" המתמחה בתחום של סריקת תמונות, נגטיבים ושקופיות – לספר לנו בדיוק איך זה עובד:

"כמעט לכל אדם שהיתה ברשותו פעם מצלמה אנלוגית, מסתובבים כמה נגטיבים במגירות או בבוידעם, גם כאלה שהתמונות שפותחו מהם כבר לא קיימות או שאיכותן ירודה. במקרים כאלה מומלץ מאוד לבצע סריקת נגטיבים מקצועית, אשר בזכותה התמונות יחזרו לחיים באיכות מעולה וגם – יהיה יותר מקום במגירות. התהליך הוא פשוט מאוד ומורכב ממספר שלבים:

העברת הנגטיבים – על מנת שהחברה שמספקת את השירות תוכל לסרוק את התשלילים, יש להעביר אותם אליה. יש חברות שמאפשרות ללקוחות לשלוח להם את התשלילים בדואר, יש כאלה שמבקשות מהלקוחות להעביר את התמונות אליהן ויש כאלה, כמו פיקס פיקסל, אשר מספקות שירותי איסוף שנכללים במחיר השירות.

ניקוי סרטי הצילום – מכיוון שרוב סרטי הצילום נשמרים במגירות או בבוידעם, הם בדרך כלל מלאים באבק. לפני הסריקה הצוות המטפל דואג לבצע ניקיון יסודי שלהם, על מנת להבטיח סריקה איכותית.

סריקה מותאמת – יש כמה וכמה סוגים של סרטי צילום, ולכל סוג מותאמת שיטת סריקה אחרת. חברות מקצועיות אשר מתמחות בתחום של סריקת נגטיבים מחזיקות בציוד סריקה מתקדם המבטיח תמונות באיכות מעולה.

ליטוש וריטוש – על מנת להעביר ללקוח תמונות באיכות באמת טובה, לאחר סריקתן למחשב כקובץ דיגיטלי מבצעים עבודות גרפיקה שונות כמו חיתוך, השלמת פרטים ועוד.
בסיום העבודה התמונות מועברות ללקוח על גבי CD או USB, והתשלילים מוחזרים אליו – אלא אם ביקש אחרת".

אחרי הסבר כזה מפורט ומדויק, אין בכלל ספק כי סריקת נגטיבים היא דרך מצוינת להחזיר זיכרונות לחיים, גם כאלה שהיו נראים כבר אבודים. אז אם יש ברשותכם תשלילים עם תמונות או שקופיות שאתם רוצים לשמר – סריקת נגטיבים ושקופיות היא הדרך הטובה ביותר. אחרי הכל – תמונה שווה אלף מילים, בעיקר כזאת שבה אנחנו הרבה יותר יפים וצעירים.
סריקת נגטיבים פיתוח תמונות סרטי צילום זיכרונות כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד