ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

כמו בתיכונים • בשורה: שכר אנשי הצוות בישיבות הקטנות - יוגדל

פרסום ראשון: לאחר פעילות איגוד מנהלי הישיבות וסגן שר החינוך מאיר פרוש, החליט משרד החינוך על תוספת שכר לרמ"ים ואנשי הצוות בישיבות הקטנות, בהתאם לעדכון השכר של מורים בבתי הספר העל יסודיים • הפרטים - בפנים

כמו בתיכונים • בשורה: שכר אנשי הצוות בישיבות הקטנות - יוגדל
ל



פרסום ראשון • בשורה משמחת: לאחר פעילות איגוד מנהלי הישיבות הוחלט על תוספת שכר לרמ"ים ואנשי צוות בישיבות קטנות, בהתאם לעדכון השכר של מורים בבתי הספר העל יסודיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העדכון המדובר בשכר המורים העל יסודיים סוכם כבר בתקציב 2016, זאת בעקבות הסכמים קיבוציים שנערכו מול הסתדרות המורים. בתחילת החודש שעבר עודכן השכר בשקלים - תוספת של 108 ש"ח לעובד במשרה מלאה, בנוסף לתוספת של 0.6 אחוז למשכורת.

בעקבות ההוספה פנו באיגוד מנהלי הישיבות למשרד החינוך ודרשו לעדכן את השכר אף למוסדות החינוך החרדיים העל יסודיים - הישיבות הקטנות.

הבוקר התבשרו מנהלי הישיבות כי בעקבות פעילותו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, ההוספה יצאה לפועל, על פי מפתח תקצוב של 60 אחוז מתקצוב התיכונים העל יסודיים. המשמעות הכלכלית לא גבוהה במיוחד, אך בעולם הישיבות - החי על תקציבים זעומים - צפויה התוספת הזו לעורר קורת רוח.

ההודעה על העלאת השכר






הישג זה מתווסף, להחלטה על הגדלת תקציב הישיבות שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' לפני כחודשיים, במסגרת דרישת המפלגות החרדיות ליישם את ההסכם הקואליציוני במלואו, הוסכם כי תוגש בישיבת הממשלה הצעת מחליטים לפיה, תקציב תמיכת המדינה לישיבות יעמוד על מיליארד ו-224 מיליון שקל.

מדובר בתוספת תקציבית של 52.5 מיליון שקל לשנה, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, לתקציב המוסדות התורניים.

ההחלטה מתקנת את סעיף 10 בהחלטת הממשלה מדצמבר 2016, שקבעה שתקציב משרד החינוך לצורך תמיכה במוסדות תורניים יעמוד על 1,171.5 מיליון שקל, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, ומעדכנת את תקציב התמיכה במוסדות התורניים לכל שנה לסך 1,224 מיליון שקל, זאת לנוכח העלייה במספרי התלמידים בסוף שנת 2016, דבר שהביא להורדת הערך הכספי של נקודה לתמיכת במוסדות.

כאמור, מדובר בהמשך לסיכום עם המפלגות החרדיות שערך הנקודה בתקציב הישיבות - יעמוד על 477 לנקודה, מה שמעניק לבחור הלומד בישיבה - נקודה אחת ולאברך כולל 1.8 – סך הכל 856.6 ₪ לחודש.
ישיבות קטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד