י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מיוחד • הרב של מירון: "הכל בגלל הבג"ץ; לא אתן יד לפגיעה ברבי מבאיאן"

הסוף לסאגה: לקראת ההילולא הגדולה במירון, נועד משה ויסברג במחיצתו של הגאון רבי מאיר שטרן, המכהן כרבו של היישוב מירון מזה כשישים שנה, לשיחה על הנושא הבוער ביותר בימים אלו: סוגיית חילולי השבת בל"ג בעומר • צפו בראיון המיוחד

הרב מאיר שטרן בראיון ל'בחדרי חרדים'
הרב מאיר שטרן בראיון ל'בחדרי חרדים'



ראיון מיוחד: במעלה ההר מירון, קרוב לציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי שוכן מעונו המפורסם של הרב של מירון, הגאון רבי מאיר שטרן, המכהן בקודש מזה שישים שנה ביישוב. הרב הוותיק, חסיד ויז'ניץ ומחותנם של אדמו"רים רבים. הרב, שהזמין אותנו לשבת במחיצתו לקראת ההילולא הגדולה, מספר בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', כיצד נבחר לכהן כרבו של היישוב, ומתייחס לנושא הבוער ביותר בימים אלו - סוגיית חילולי השבת בל"ג בעומר, בעקבות הילולת הרשב"י במוצאי שבת.

הרב שטרן, שעמד בימים האחרונה בעין הסערה, בעקבות מספר מכתבים שכתב בנושא, בהם חזר בו פעם אחר פעם. מסביר בראיון וידאו ראשון ל'בחדרי חרדים', מה עומד מאחורי המכתבים שכתב וה'גילוי דעת' בו הבהיר שלא התכוון כלל על חסידות באיאן.


הרב שטרן בראיון ל'בחדרי חרדים'

הכניסה לביתו של הרב שטרן. צילום: משה ויסברגצילום: הכניסה לביתו של הרב שטרן. צילום: משה ויסברג
הכניסה לביתו של הרב שטרן. צילום: משה ויסברג

איך הרב הגיע לכהן כרבו של היישוב מירון?

"הגעתי למירון בבחרותי" אומר הרב, "לאחר שנבחנתי אצל גדולי ישראל וזכיתי להיתר הוראה. הגעתי למירון להתפלל מנחה-מעריב על ציונו של הרשב"י, במירון בדיוק חיפשו רב וכששהיתי שם, הגיעו חברי המועצה הדתית של מירון, התחילה בינינו שיחה, עד שהתגלגלו הדברים וביקשו ממני לבוא להיות רב.

לגבי ל"ג בעומר שחל במוצאי שבת מסביר הרב כי "היו עוד שבתות של"ג בעומר חל במוצאי שבת, אך השינוי שיש השנה מכל השנים היא בגלל התקופה המתוחה בעקבות פסיקת בג"ץ לפתוח את המרכולים בשבתות – חילול שבת כזה שיכול לגרום לפרוץ את גדרי השבת בכל הארץ, ואצלנו ברור שמי שיש לו קצת שכל יכול לראות שלא עלינו יפרצו את השבת בהרצליה, נתניה וחיפה, אז היה התעוררות ולכן חשבנו להגדיר את הנושא הזה ולדחות את ההילולא".

הרב שטרן בחלאקה במירון. צילום: שוקי לררצילום: הרב שטרן בחלאקה במירון. צילום: שוקי לרר
הרב שטרן בחלאקה במירון. צילום: שוקי לרר



הרב שטרן מספר כי "מצאנו שלפני מאה שנה הייתה גם שבת כזו ורבני צפת החליטו אז לעשות את ההילולא וההדלקה ביום ראשון בבוקר. רואים שכבר קדמו רבנים והחליטו להקדים.

לגבי המכתבים שכתב וה'גילוי דעת' שפירסם הרב ובו כתב שדבריו לא כוונו כנגד הרבי מבאיאן, כמו גם מכתב נוסף שפרסם בנושא, אומר הרב שטרן "האמת הוא שחס וחלילה שאין שום דעה שלא ישרה ולא לשם שמים, אני בכל השנים לא התערבתי במלחמות שהיו פה במירון, תמיד התרחקתי מכל חילוקי דעות, אפשר לבדוק את זה".

בראיון לבחדרי חרדים. צילום: משה ויסברגצילום: בראיון לבחדרי חרדים. צילום: משה ויסברג
בראיון לבחדרי חרדים. צילום: משה ויסברג



הרב שטרן מספר על מאחורי הקלעים של מה שאירע. "המכתב שכתבתי חשבתי שזה בתמימות, ולאחרי שאמרו לי שדבריי התפרשו נגד הרבי מבאיאן שהוא בשבילי קודש קודשים - אני לא יודע אם ראיתי רבי עם צורה קדושה כמו הרבי מבאיאן - אז לכן הוצאתי גילוי דעת".

"אני אוהב את הרבי מבאיאן, זה מלכות רוז'ין הרבי ביקר בביתי. בשבילי להיות בטיש של באיאן מעלה אצלי זכרונות טובים, ולכן ניסיתי לתקן ולתת גילוי דעת, וחשבתי שאולי ההדלקה תהיה ב -4:00 בבוקר, אבל אם הרבי מדליק באחד ורבע אני מוריד את דעתי בפניו".

"החלטתי שאני יותר לא מתעסק עם זה יותר בעקבות הפגיעה ברבי. ביקשו ממני להוציא עוד מכתבים, אני יותר לא מוציא שום מכתב, זה יהיה יותר גרוע, בנושא פה מדובר ברבי, אז אני יכול להורות לרבי מה לעשות? זה עניין שלי?".

לסיום נענה הרב להפצרותינו והרצה וורט נפלא לגולשי 'בחדרי חרדים' לכבוד ל"ג בעומר.
הרב מאיר שטרן חילולי שבת באיאן הדלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד