ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

טיול אופניים שמחזיר אותנו לשורשים – יש מה לעשות בחופש עם הילדים!

טיול אופניים שמחזיר אותנו לשורשים – יש מה לעשות בחופש עם הילדים!

טיול אופניים שמחזיר אותנו לשורשים – יש מה לעשות בחופש עם הילדים!
בחדרי חרדים



האביב מביא אתו פריחה ולבלוב וגם מסמן את סוף שנת הלימודים ואת תחילת עונת החגים והחופשות. תחילה היתה זו חופשת פסח ואחריה יום העצמאות, ל"ג בעומר ושבועות ולפני שנשים לב – כבר נמצא את עצמנו בחופש הגדול, מחפשים מה לעשות עם הילדים ואיך להוציא אותם לטיול בטבע בלי שירטנו על שהוצאנו אותם מהבית.

ראשית, צריך למצוא מקום מתאים – שיאפשר לנו גם ליהנות מהטבע אבל שיהיה קרוב ונגיש יחסית, וכמובן – אטרקטיבי לחבר'ה הצעירים שלנו. מה עושים? נכנסים אל הרכב ומפעילים את הווייז לקיבוץ רבדים. 'מה עושים היום?', שואל הנוער. והתשובה – טיול משפחתי באופניים.

ממש בכניסה לקיבוץ רבדים נמצא המבנה של 'עידן אופן'. שם אנחנו עוצרים ושוכרים את ציוד הרכיבה – אופניים עם כיסא אחורי, אופניים עם שני כסאות, חצי אופן – שמתחבר לאופניים של המבוגרים עבור ילדים שעוד לא יודעים לנסוע בלי גלגלי עזר. יש רכבי גולף – עבור תינוקות, נשים בהריון, מבוגרים או מי שנקע את הרגל ולא יכול לנסוע באופניים. ושם אנחנו גם יכולים לבחור באיזה מסלול לרכוב – במסלול המשפחתי או במסלול האתגרי.

עידן הלל, הבעלים של עידן אופן מסביר שלרוכבים החובבים מוצע לבחור במסלול למשפחות או לקבוצות. מדובר במסלול באורך של בין 7 ל-13 קילומטרים. הוא משתנה על פי הערכת היכולת של כל קבוצה. "אם באה קבוצה של מי שרוכבים טוב, חיילים שנמצאים בכושר, המדריך מוציא אותם למסלול יותר ארוך או יותר מאתגר", הסביר.

"אחרי שהתאמנו לכל הרוכבים אופניים, קסדות וכל מה שצריך, אם מדובר במשפחות או במטיילים בודדים – הם גם מקבלים מפה והדרכה על מה שהם צפויים לראות במסלול", ציין. "אנחנו מסבירים להם קצת על הפלישתים, כי כל האזור הזה הוא ארץ פלישתים והרוכבים יוצאים לשדות של הקיבוץ. בשדות רואים את הגידולים העונתיים. שדות של חומוס, חמניות, עוברים בדרך מטעי זיתים גדולים של דונמים רבים. נוסעים בשבילים החקלאיים ומגיעים למעיין תמנה".

במעיין תמנה, הנובע כל ימות השנה אפשר לעצור ולהתרחץ. מדובר במקום קלאסי לעצירת מנוחה אטרקטיבית שתספק לילדים שעשוע. להחליק לתוך המים או לקפוץ עם 'חבל טרזן' שיש שם. במסלול כולו נפגוש את נחל תמנה שלוש פעמים כשנחצה אותו באופניים.

משם, ממשיכים אל שרידי העיר הפלישתית עקרון. זהו אתר ארכיאולוגי של עיר שהיתה מרכז תעשייתי לייצור שמן זית בתקופת הבית הראשון. "אנחנו כל הזמן משפצים את האתר הזה. שם אפשר להסביר איך מכינים שמן ומהי קורת העץ – הבד – שעל שמה נקראים בתי הבד בשם הזה", הסביר עידן.

אחר כך נוסעים לתצפית יפה עם שולחנות פיקניק ועם פרגולה. אפשר לעשות שם הפסקה – לאכול ולשתות ומשם יורדים לבאר מים ענקית שהיתה במרכז העיר הפלישתית וששופצה בידי הטורקים. משם – חוזרים אדרך מטעי אבוקדו ודרך מעיין תמנה בחזרה לקיבוץ רבדים.

"מה שיפה הוא שאלה אירועים משפחתיים שבהם כולם משתתפים. תינוקות בני שבועיים ועד זקנים בני תשעים וגם עם הנוער, שבדרך כלל בעייתי לקחת אותו לטיולים משפחתיים. בטיולים מהסוג הזה הם חוגגים", הסביר עידן.

מה צריכה לעשות משפחה שרוצה להתכונן לטיול כזה?

"אתה צריך לסמס לי את הגילאים של הילדים, ואני שומר לך את הציוד המתאים להם. בדרך כלל, כשמגיעות כמה משפחות יחד – לוקחים גם רכב גולף אחד או שניים וכל השאר על אופניים. על הרכב אפשר לקחת אוכל ומים ולעשות פיקניקים בדרך. העלות היא ברמה ממוצעת של כ-65 שקל לאדם. לציוד כזה, ולהשקעה כזאת בשטח – אנשים אומרים שזה מחיר הוגן מאוד".

לדברי עידן, הביקוש לטיולי האופניים עולה כל הזמן. "בפסח עכשיו היתה לנו עליה של יותר מ-50% מאלו שהיו כאן בשנה שעברה. מי שבא עם המשפחה המצומצמת – הגיע עכשיו עם המשפחה המורחבת. כולם חוזרים פעם שנייה ושלישית".

לפרטים >>>
אביב חופשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד