ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

זה לא נגמר: עתירה לבג"ץ נגד הזזת חופשת ל"ג בעומר

במסגרת העתירה התבקש בית המשפט להקפיא את ההחלטה בשל הפגמים שנפלו בדרך קבלת ההחלטה • ח"כ נחמיאס-ורבין: "אחרי שנתיים של חוסר תגובה מוחלט מצד משרד החינוך, לא נותר לנו אלא לפנות לבג"ץ"

בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) עו"ד ישראל אליאסף, ואחרים, הגישו היום (ב'), באמצעות עו"ד יובל יועז ודורון ברקת ממשרד יועז–ברקת, עתירה כנגד שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט, מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב, ומשרד החינוך.

במסגרת העתירה התבקש בית המשפט, בין היתר, לתת צו ביניים (עד לקיום הדיון) להקפאת יישומה של החלטת שר החינוך לשנות את מועד חופשת ל"ג בעומר, בשל הפגמים שנפלו בדרך קבלת ההחלטה. החופשה, שהיתה אמורה להתקיים ביום ראשון, 13 במאי, תידחה ליום שני בעקבות החלטת שר החינוך, נפתלי בנט, ולאחר שהתקבלו אצלו פניות מהרבנות הראשית בנושא.

ההחלטה על דחיית החופשה התקבלה כדי למנוע חילול שבת על ידי הדלקת מדורות בשבת. בעקבות ההחלטה, החליט משרד החינוך לדחות את בחינת הבגרות במחשבים שהיתה אמורה להתקיים ביום שני. בנוסף, המשרד החליט לפצות מורים שתיכננו לצאת לחופשה ביום ראשון, ולאפשר להם לצאת ליום חופש נוסף על חשבון המשרד.

בארגוני ההורים זעמו על ההחלטה, בעיקר בגלל מועד קבלתה המאוחר - שלושה שבועות בלבד לפני ל"ג בעומר, אך לאחר שהתקבלה באופן סופי החליטו שלא לצאת למאבק.

נחמיאס-ורבין אמרה כי "חבל שנדרשנו להגיש עתירה, כי אני מאמינה שזהו הכלי האחרון בו יש להשתמש, אבל אחרי שנתיים של מאמץ מרוכז להשפיע על לוח החופשות, וחוסר תגובה מוחלט מצד משרד החינוך, לא נותר לנו אלא לפנות לבג"ץ".
לג בעומר משרד החינוך נפתלי בנט הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד