י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

התחדשות עירונית בירושלים: 560 דירות חדשות בקרית יובל

חלק מהפרויקט יכלול שלושה מגדלים בני 28 קומות, שיכללו 320 יחידות דיור. התכנית כוללת גם את הרחבת הרחוב והסדרת החניה לאורך הרחוב ושבילי אופניים

שכונת קרית יובל. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
שכונת קרית יובל. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים שבמינהל התכנון, אישרה שתי תכניות להתחדשות עירונית הכוללות תוספת של כ-560 יחידות דיור בשכונת קרית יובל בירושלים. זאת, בהתאם לתכנית האב השכונתית להתחדשות עירונית, "יובל גנים".

תכנית אחת משתרעת על 11 דונם, והיא כוללת את השיכונים הנמצאים כיום ברחוב שטרן 29-33, שכיום כוללים 102 יחידות דיור. את מקומם יתפסו שלושה מגדלים בני 28 קומות, שיכללו 320 יחידות דיור, התכנית כוללת גם את הרחבת הרחוב והסדרת החניה לאורך הרחוב ושבילי אופניים. התוכנית כוללת גם כ-300 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-250 מ"ר עבור מסחר המשולב במגורים וחניון תת קרקעי.

תכנית אחרת, ברחוב שטרן 34-42, כוללת 5 מבני שיכון של 67 דירות, שבמקומם יוקמו חמישה בנייני מגורים, ארבעה בני 11 קומות ואחד בן כ-17 קומות, שבסך הכל יכללו 240 יחידות דיור. כמו כן, במסגרת התכנית יוקצו כ- 200 מ"ר עבור גן ילדים ושטח של 299 מ"ר למסחר. בנוסף קבעה הוועדה כי שטח נוסף בהיקף של כ-1,700 מ"ר, בחיבור הרחובות גאוני ושטרן, מיועד להקמת מבני ציבור.

שירה תלמי מתכננת מחוז ירושלים מסרה, כי "התכניות משדרגות באופן משמעותי את המרחב הציבורי בשכונה, על ידי חידוש המרקם הקיים לצד תוספת יחידות דיור חדשות. התוכנית יוצרת שכונה איכותית בעלת עירוב שימושים עבור כלל תושבי השכונה והאזור".
ירושלים קרית יובל בנייה חדשה שוק הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד