י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

7 טון גניזה; וועדת החמישה: נשמור על קדושת מירון

הציבור, מסתבר, עירני לקריאה להישמר מפגיעה בכתבי הקודש. אחת התופעות הכאובות בעלייה לציון הרשב,י היא בזילזול ב'גניזה' דפי קודש המתגוללים בחוצות - מסתבר כי הפעילות בעניין, הצליחה לצמצם את הביזיון

ציון הרשב"י לפני שנות דור. צילום: PINN HANS לע"מ
ציון הרשב"י לפני שנות דור. צילום: PINN HANS לע"מ



לקראת הילות ל"ג בעומר, ועדת החמישה לניהול קבר הרשב"י זי"ע קוראת לציבור לא לשהות זמן רב בתוך המערה על מנת לאפשר לרבים ככל האפשר לישא תפילה ולהשתטח על קברו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע ביום ההילולא שלו ולמנוע סכנה ח"ו במקום.

בשנים האחרונות ציבור המתפללים הפוקדים את הציון ביום ל"ג בעומר מתרבה משנה לשנה, ובעקבות כך הדוחק והצפיפות הגובל לעיתים בסכנה של ממש. בשל כך קוראת ועדת החמישה לניהול קבר הרשב"י, לא לשהות זמן רב במערה, זאת על מנת לאפשר גם למתפללים נוספים להיכנס למערה ועל הציבור להישמע לסדרני הועדה והמשטרה.

בנוסף מודיעה הועדה, על כך שעד לפני 3 שנים כמות הגניזה שהתגוללה בבזיון ונאספה בסיום ל"ג בעומר עמדה על 14 טון, לפני כ 3 שנים הכמות הצטמצמה ועמדה על 7 טון, וכמות זו הינה עדיין רבה. על כן הועדה קוראת לציבור המפרסמים והמחלקים להימנע מחלוקת חומר שיש בו דברי תורה.

כידוע, בשנים האחרונות חלו שינויים גדולים בציון הרשב"י ובכל ההר סביב, והעולים לציון נוכחים לראות הן את הפיתוח והשיפוצים המסיביים באתר, והן את הסדר והשמירה על צביון המקום. שינויים ברוכים אלו הם תוצאה של מאמץ רב סביב כל השנה של ועדת החמישה לניהול אתר הרשב"י שהיא הועדה הרשמית והמוסמכת לניהול ציון הרשב"י, והודות לה האתר הותאם ושופץ באופן דרמטי לטובת הפוקדים את הציון הקדוש.

יצויין, כי בועדה חברים – חברי ההקדשות האשכנזים והספרדיים, ובהם הרה"ג דב הכהן קפלן – רבה של הקהילה החרדית בצפת, הרה"ג מתתיה שרים – ראש ישיבת תורה והוראה, הרה"ג אברהם ישראל פרויליך ואיש החסד הרב דוד דרלי, ובראשה עומד רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ.

חברי ועדת החמישה בקשו למסור את תודתם והערכתם לפועלם הרב של המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ובראשם הרב יוסף שוינגר והרב ישראל דרעי בניהול האירוע הגדול של ההילולא, ולמשטרת ישראל.

חברי ועדת החמישה פעלו בצוותא בשבועות האחרונים למנוע את אישור התב"ע שהוגשה לועדה המחוזית שבהם הוצע להעתיק את מרפסת הכהנים והשטיבלך שנבנו למקום אחר, והצעות נוספות אחרות ובכללן הפקעת האתר מניהול הועדה. התנגדות לכך הוגשה הן על ידי יו"ר הועדה הרה"ג שמואל רבינוביץ והן ע"י החברים האחרים. בכוונת הועדה בחודשים הקרובים לשפץ את השטיבלך במרפסת הכהנים כראוי למקום התפילה והלימוד הסמוך לציונו של התנא הק' רשב"י זי"ע.

חברי הועדה מדווחים כי הם מתייעצים עם גדולי ישראל ופועלים בהכוונתם. ולמרות הקשיים בכוונת הועדה לעשות הכל לטובת הציבור הפוקדים את המקום תוך שמירה על קדושת המקום.
וועדת החמישה גניזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד