י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צבועים: מחילול השבת במירון לא אכפת לכם?

אין ספק שההדלקות במירון יגרמו לחילול שבת המוני של השוטרים ונהגי האוטובוס. אבל לעסקנים לא אכפת כאשר חרדים גורמים לחילולי שבת המוניים

צבועים: מחילול השבת במירון לא אכפת לכם?
ל



חכי"ם ועסקנים, אתם צבועים, על מי אתם עובדים? תל אביב היא עיר חילונית כמו שטייבה עיר ערבית. בטייבה הערבים חיים כרצונם וכך גם החילונים בתל אביב. אבל בכל זאת, נושא השבת, אצל החילונים גם, תמיד היה בבת עיניהם של הציבור החרדי ועסקניו.

בקיץ 1999 התעורר משבר קואליציוני לאחר סירובו של ראש הממשלה דאז, אהוד ברק, להיענות לתביעת הנציגים החרדים להעביר משחנים של חברת החשמל בימי חול כדי למנוע חילול שבת, וחרף החשש להיווצרות פקקי תנועה. בספטמבר באותה שנה פרשה סיעת יהדות התורה מהקואליציה על רקע הפרשה, במה שנחשב בעיני רבים כתחילת התפוררותה של ממשלת ברק.

גם היום, אולי באמת ואולי כלפי חוץ, הח"כים החרדים מאיימים על שלימות הממשלה בגלל חילול שבת בפרהסיא, אבל מדוע אכפת לנו רק החילול שבת אצל החילונים, מה עם החילול שבת הענק שאנחנו החרדים מייצרים בעצמינו? אם לנו החרדים יש אחריות לאומית - אחריות דתית על שמירת שבת, בוודאי יש לנו אחריות על הדוגמא האישית שלנו כלפי חוץ.

אם אנו כל כך רוצים לשמור על השבת, כדאי שנתחיל בל"ג בעומר הקרוב, שחל במוצאי שבת, כאשר אלפי שוטרים יהודים יאלצו לחלל את השבת, כי העסקונה החרדית לא מוכנה לדחות את ההדלקה של המדורה המרכזית ליום ראשון.

אלפי שוטרים מחללים שבת בגלל שאנחנו מדליקים מדורה במוצאי שבת במירון. בשנים של"ג בעומר חל במוצ"ש - סיפרו לי חברים שוטרים דתיים וחילונים - שמאות מהם חיללו שבת.

הרי לא ייתכן לארגן סדר גודל אירוע כזה, בלי להתארגן במהלך השבת. מי שמכיר את עבודת המשטרה יודע זאת.

כפי שהעידו מספר קצינים. לפני כל אירוע ענק מתארגנים שבוע קודם, שוטרים מתארגנים בשבת. שלא יעבדו עלינו. "להגיד שההדלקה תתחיל בלילה מאוחר וזה יגרום לאי חילול שבת", זו בדיחה. שידע על נוסע, שאם הוא הגיע למירון במוצ"ש הוא גרם לאלפי שוטרים לחלל שבת.

ומה עם נהגי האוטובוסים? שעתיים לפני שבת הנהגים יוצאים עם רכבם הפרטי לכיוון המסוף, ואיך שיוצאת שבת הם בכניסה לערים החרדיות. מי לוקח אחריות על חילול שבת של אלפי שוטרים ונהגים?

החכי"ם החרדים והעסקנים החרדים חייבים להביא את הדברים בפני גדולי ישראל. אני לא מאמין שגדולי ישראל יודעים על חילול השבת הצפוי. מי מחליט ששבת חילונית חשובה יותר משבת חרדית?

אבל אנחנו החרדים אוהבים להחזיר בתשובה את החילונים, להכריח אותם לסגור חניון וחנויות ומקומות בילוי, לעורר מהומה בכותרות עיתונים על עבודות הרכבת בשבת, כשכולם יודעים שהעבודות מתבצעות בשבתות כבר שנים, נלחמים על סגירת פאב באזור שאין שם חרדי אחד.

כדאי שקודם נסתכל על עצמינו, ונבין שאנחנו גורמים לחילול שבת המוני. כי נוח לנו שבמירון מדליקים במוצאי שבת מדורה, רק אחרי שנפסיק את החילול שבת ההמוני, נדאג לשבת של החילונים.
חילול שבת ל''ג בעומר צביעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד