ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אורן חזן מספר ל"בחדרי": למה רעייתו מכנה אותו 'איש מערות' ואיך זה קשור לספירת העומר?

ח"כ אורן חזן, הח"כ הכי צבעוני במשכן הכנסת, מקפיד על גידול זקן בעומר. בשיחה עם "בחדרי חרדים" הוא מספר מדוע הוא מקפיד על כך ומדוע אשתו מכנה אותו "איש מערות"

חזן והזקן במליאת הכנסת
חזן והזקן במליאת הכנסת



ח"כ אורן חזן הוא ללא כל ספק אחד מחברי הכנסת הצבעוניים והמפתיעים ביותר בכנסת הנוכחית, את זה כבר אמרו עשרות פעמים, אבל בשבועות האחרונים שמנו לב למראה "זקן העומר" המתנוסס על פניו של חזן והחלטנו להתעניין מה מביא את חזן להקפיד על גידול זקן בעומר.

התקשרנו לח"כ חזן לברר את פשר העניין לגידול הזקן. "אכן אני מקפיד כל חיי, מאז בר המצווה, עוד כשלמדתי במוסדות דתיים - שלא להתגלח בעומר ואני מגדל זקן" מספר חזן ל"בחדרי".

לדבריו, "היו שנים שהייתי מחמיר ולא מגלח את הזקן עד שבועות, כי לפי הזוהר זה סגולה לשמירה והכנה למתן תורה, אך בשנים האחרונות אני מגלח בל"ד בעומר. אני מגדיר את עצמי שומר מסורות".

חזן מציין כי אשתו, עמה התחתן לפני מספר חודשים, אמרה לו כי היא לא רגילה לראות אותו ככה עם זקן ואף לא זיהתה אותו מספר פעמים במשכן הכנסת. "היא מכנה אותי בימי העומר 'איש מערות'" מספר חזן.

לדברי חזן, שבמהלך השיחה הציג שליטה מלאה בהלכות ומנהגי ספירת העומר, "גם חברים שלי לא מזהים ולא רגילים לראות אותי עם זקן. מנגד חלק אומרים לי שיפה לי זקן ושאשאיר אותו, אבל לא, בל"ד בעומר אתגלח".

"שאלו אותי חברים 'למה לא התגלחת ביום העצמאות, הרי מותר מטעמי יום חג'. השבתי להם שאכן נכון שמותר להתגלח בעצמאות, שזה יום חג למדינה, אבל אם הייתי מתגלח ביום העצמאות היו לי זיפים, שזה לא נעים. מה גם שאצלנו המרוקאים מחמירים גם בעצמאות".

לסיום אומר חזן: "עצם זה שאני נבחר ציבור עם פרופיל תקשורתי גבוה - מה שמסמל להרבה אנשים דוגמא ומודל לחיקוי ללכת אחריי ולשמור עומר. דווקא אחד כמוני, שמרבה לחבוש כיפה ולשומר מצוות - זה סמל ודוגמא לציבור. אנחנו לא יכולים לנאום מעל דוכן הכנסת של ארץ הקודש ולא לשמור את המסורת שלנו".
אורן חזן ספירת העומר זקן איש מערות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד